Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه رأی اعتماد مجلس به وزیر صنعت پایان خوشی برای علیرضا رزم حسینی داشت.

به گزارش ایسنا، بررسی برنامه و صلاحیت علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار جلسه علنی صبح امروز سه‌شنبه مجلس قرار گرفت.

البته جلسه امروز با بررسی رأی اعتماد آغاز نشد بلکه سردار سلامی به مناسبت هفته دفاع مقدس مهمان امروز مجلس بود و نیم ساعت اول این جلسه به سخنرانی وی اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه بررسی رأی اعتماد وزیر پیشنهادی صنعت در دستور کار قرار گرفت اما رئیس جمهور باز هم برای دفاع از وزیر پیشنهادی در جلسه علنی حاضر نشد و تبعا یک ساعت فرصتی که در آیین‌نامه داخلی مجلس برای دفاع رئیس جمهور پیش‌بینی شده نیز استفاده نشد.

در همان ابتدا حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، علوی وزیر اطلاعات و حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به همراه رزم حسینی وزیر پیشنهادی صنعت وارد جلسه علنی مجلس شدند. این موضوع تذکر و اخطار نمایندگان را در پی داشت. آن‌ها نسبت به عدم حضور رئیس جمهور معترض بودند اما قالیباف رئیس مجلس علت عدم حضور روحانی در این جلسه را به رعایت پروتکل‌های مقابله با کرونا مرتبط دانست و گفت که این امر خلاف آیین‌نامه مجلس نیست.

دقایقی بعد اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز در جلسه رأی اعتماد حضور یافت اگرچه فرصتی برای سخنرانی او پیش‌بینی نشده بود.

در جریان بررسی برنامه و صلاحیت رزم حسینی، اردشیر مطهری، ویس کرمی و فرهنگی به عنوان مخالف و نوش‌آبادی، ارکانی، عنابستانی و محمود عباس‌زاده به عنوان موافق وزیر پیشنهادی صنعت صحبت کردند. در خلال صحبت‌های مخالفان و موافقان مباحثی در خصوص آشنایی و نزدیکی رزم حسینی به سردار سلیمانی مطرح شد که مورد تذکر مخالفان قرار گرفت و آن‌ها خواستار این شدند که از نام سردار سلیمانی در این موارد استفاده نشود. همچنین در جریان صحبت‌های عنابستانی موافق وزیر پیشنهادی کلیپی از سردار سلیمانی در کنار رزم حسینی از مانیتورهای مجلس به نمایش درآمد که آن هم اعتراض شدید نمایندگان را به دنبال داشت و در نتیجه ادامه نیافت.

در نهایت علیرضا رزم حسینی در مدت نیم ساعت به دفاع از برنامه‌های خود پرداخت و نهایتا توانست با رأی موافق ۱۷۵ نماینده به کرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت دست پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت وزير صنعت معدن و تجارت رأی اعتماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۱۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت و مجلس در موضوعات مرتبط با ارز اتفاق نظر داشته باشند

رییس مجلس شورای اسلامی گفت که که باید دولت و مجلس در موضوعات مرتبط با ارز با هم اتفاق نظر داشته باشند تا مردم از این وضعیت بیش از پیش آسیب نبینند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز جلسه بررسی مسائل ارزی با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، فرزین رییس کل بانک مرکزی، پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید، اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و حجت الاسلام بحرینی و محسن زنگنه اعضای کمیسیون‌های‌ اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش ها در دفتر رئیس مجلس برگزار شد.

در این جلسه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده است.

وی تاکید کرد که باید دولت و مجلس در موضوعات مرتبط با ارز با هم اتفاق نظر داشته باشند تا مردم از این وضعیت بیش از پیش آسیب نبینند؛ بنابراین لازم است دو قوه به یک تصمیم مشترک برسند تا از قوای مجریه و مقننه یک حرف شنیده شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد
  • حواشی دومین روز سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • کتاب اولویت های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • کتاب اولویت‌های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است
  • مردم از اتومبیل‌های خودران می‌ترسند؛ آیا صنعت می‌تواند آن را تغییر دهد؟
  • گناه فرشته یا گناه شهاب حسینی، لادن مستوفی، امیر آقایی و ...
  • گناه فرشته یا گناه شهاب حسینی ، لادن مستوفی ، امیر آقایی و ...
  • دولت و مجلس در موضوعات مرتبط با ارز اتفاق نظر داشته باشند
  • انتخاب رییس جدید خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان