Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح نقل و قولی از معاون رئیس‌جمهور در خصوص اجبار نمایندگان برای دادن رأی اعتماد به وزیر صمت، اعتراض به پخش کلیپی از سردار سلیمانی در حمایت از رزم‌حسینی و سر دادن شعارهای حماسی پس از سخنرانی سردار سلیمانی از حاشیه‌های امروز مجلس بود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، مهم‌ترین دستور کار امروز بهارستان بررسی صلاحیت علیرضا رزم‌حسینی، وزیر پیشنهادی صمت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی صلاحیت رزم‌حسینی با حاشیه و جنجال‌های زیادی روبرو بود. چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از عدم حضور رئیس‌جمهور در جلسه امروز بهارستان ناراضی بودند.

علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی نخستین کسی بود که اعتراض خود را اعلام کرد. وی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۱۳۱ گفت: بر اساس این اصل در صورتی که رئیس جمهور بیش از دو ماه غیبت کرده یا بیمار شود، با اذن مقام معظم رهبری مسئولیت بر عهده معاون وی است و آقای روحانی از روز افتتاحیه مجلس در ملاء عام حاضر نشده است.

سلیمی ادامه داد: حضور نیافتن رئیس جمهور در نشست امروز مجلس شورای اسلامی که با دستور کار بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت برگزار می‌شود، استنکاف از قانون است.

حرمت مجلس را نگه‌ نمی‌دارند، حرمت وزرا حفظ شود

دومین فردی که به غیبت روحانی در جلسه امروز اعتراض داشت، دلخوش، نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس بود.  وی اعلام کرد: در مواد آیین‌‌نامه مذکور نیامده است که مجلس می‌تواند جلسه رای اعتماد وزرا را بدون حضور رئیس‌جمهور یا معاون اول برگزار کند، این در حالی است که رئیس‌جمهور یا معاون اول بر اساس اصل 131 قانون اساسی باید در صحن علنی مجلس حضور داشته باشند. نماینده صومعه‌سرا در مجلس گفت:‌ دولت اگر حرمت مجلس را نگه نمی‌دارد بهتر است حرمت وزرا را حفظ کند. 

قالیباف در پاسخ به این تذکرها خطاب به نمایندگان مجلس بدون توضیح اخطار قانونی گفت: «حضور نیافتن رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد خلاف آیین‌نامه نیست و عدم حضور وی به دلیل پروتکل‌های بهداشتی و مسائل مربوط به کرونا‌ست».

یکی از حاشیه‌های دیگر جلسه رأی اعتماد به رزم‌حسینی، بی‌نظمی در ابتدای جلسه بود. برخی از دولتی‌ها مشغول لابی با نمایندگان مجلس برای جلب اعتماد آرای مجلسی‌ها بودند و سخنگوی هیئت رئیسه بارها به میهمان دولت تذکر داد در صندلی خود بنشینند.

انتقادات صریح به وزیر پیشنهادی صمت/لابی چند روزه برای دست برداشتن از مخالفت!

نخستین نماینده‌ای که به مخالفت با رزم‌حسینی در مجلس صحبت کر، اردشیر مطهری بود. وی انتقادهای زیادی به دولت کرد.

مطهری با بیان اینکه رئیس جمهور خودش را مخفی کرده است و دوبار برای وزیر پیشنهادی صمت حضور نیافته است، گفت: «مردم امروز در کوچه و خیابان انتقادات تندی علیه دولت مطرح می‌کنند و از این رو، به وزیر پیشنهادی که دو دهه خارج از کشور بوده است، اعتماد ندارند».

بیشتر بخوانید:

وزیر صمت دوتابعیتی است؟+ سند

رزم حسینی به عنوان استاندار خراسان‌رضوی منصوب شد+ سوابق

او اعلام کرد که رزم‌حسینی در کانادا زندگی می‌کند و خانواده او هم در این کشور است. انتقاد دیگر نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی این بود که وزیر پیشنهادی صمت با مافیای معدن در کرمان مرتبط است. همچنین مطهری مدعی شد که از سه روز گذشته تاکنون سه نفر از افراد مرتبط با رزم‌حسینی با او لابی کرده‌اند تا دست از مخالفت بردارد.

سردار سلیمانی و رزم‌حسینی!/ از حاج قاسم هزینه نکنید

نفر بعدی در موافقت با رزم‌حسینی صحبت کرد. نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت که رزم‌حسینی فردی از جنس جبهه و جنگ است و سردار شهید سلیمانی بارها او را تأیید کرده است.

ویس کرمی، نماینده خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی به مدرک تحصیلی رزم‌حسینی اشاره کرد و گفت چگونه وزیر پیشنهادی صمت می‌تواند با مدرک کارشناسی این وزارتخانه را مدیریت کند. وی اعلام کرد که او دارای شرکت‌های زیادی بوده و نمی‌تواند وام‌دار سرمایه‌داران نباشد.

عنابستانی یکی از نمایندگان موافق رزم‌حسینی در ابتدا به دولت انتقاد کرد و گفت که رئیس دولت آنقدر جان عزیز است که وقت نمی‌کند دو ساعت برای وزیر پیشنهادی صمت وقت بگذارد. البته او به شدت از وزیر پیشنهادی صمت دفاع کرد و فیلمی از دفاع سردار سلیمانی از رزم‌حسینی در زمان استانداری کرمان نشان داد.

عباس گودرزی، نماینده بروجرد بیش از دیگر نمایندگان اعتراض خود را در این باره مطرح کرد و با فریادهای پی در پی از نمایندگان موافق با رزم حسینی خواست که از حاج قاسم هزینه نکنند.

محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت، گفت: هیچ ایرادی به رزم‌حسینی درباره حضورش در جبهه وارد نیست اما تقاضای بنده از موافقان وی آن است که لطفاً از نام سردار سلیمانی در این زمینه استفاده نکنند.

رأی اعتماد به چوب!

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی صمت فعالیت‌های مشکوک زیادی در زمینه اقتصادی دارد. 

فرهنگی در جریان مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: نقل قولی از رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور مطرح شده که وی گفته است، اگر چوب هم به مجلس معرفی کنیم مجبورند رأی دهند.

البته دولت نقل قول مطرح شده از سوی نماینده تبریز در مورد واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور را رد کرد.

حمایت جانانه از فرمانده سپاه پاسداران

حضور سردار سرلشکر سلامی در مجلس شورای اسلامی و سخنرانی او در آخرین روز هفته دفاع مقدس نیز با حاشیه‌هایی همراه بود. نمایندگان پس از اتمام سخنرانی فرمانده کل سپاه، به سمت وی رفتند و دور وی حلقه زدند.

شعارهای ضداستکباری از جمله مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، فرمانده دلاور حمایتت می‌کنیم، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، از جمله شعارهایی بودند که پس از سخنرانی این فرمانده برجسته در مجلس طنین‌انداز شد.

انتهای پیام/4106/4082/

منبع: آنا

کلیدواژه: حسین سلامی رزم حسینی جلسه رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی وزیر پیشنهادی صمت سردار سلیمانی رئیس جمهور نماینده مردم رزم حسینی رزم حسینی رأی اعتماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۱۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074069 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • حسینی: تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد/ تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • حاشیه های پررنگ تر از متن سفر رئیسی به پاکستان؛ از استقبال سرد در فرودگاه تا غیبت آجودان
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • انتخاب پنجمین رئیس‌جمهور در وقت فوق‌العاده