Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عدم تعادل قیمت در این روزهای بازار معیشت مردم را دچار چالش های زیادی کرده است، بعد از گذراندن بحران در بازار ملک، زمین، ارز، طلا، بورس، اقلام دیگر این بار نوبت به مرغ و تخم مرغ رسیده است.

از طرفی با قیمت‌هایی که خط قرمزی ندارند و با سرعت اسب بخار در حال رشد هستند مواجه هستیم و از طرف دیگر با مردمی برای گذراندن معیشت خود به مشکل خورده اند، حال تخم مرغ شانه ای 38 هزار تومان و مرغ کیلویی 18 هزار و 600 تومان قز بالای قوز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته که دلیل برای افزایش قیمت‌ها بسیار است مواردی همچون تحریم‌های ظالمانه، شیوع کرونا ویروس و هزاران اما و اگر دیگر مطرح است که تأثیرات آن در سفره مردم نمایان شده است.

کوروش مرادی، سرپرست معاونت نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان، امروز در گفت‌وگوبا خبرنگار فارس در کرج، گفت: طبق اعلام ستاد تنظیم بازار، قیمت مصوب مرغ کیلویی 15 هزار و 750 تومان و تخم مرغ کیلیویی 12 هزار تومان اعلام شده است.

سرپرست با بیان اینکه همچنین مقرر شده است نهاده‌های با قیمت مناسب توسط دولت به مزغداری‌ها تحویل داده شود، ادامه داد: این اقدام به صورت صد در صدی در استان البرز اجرا نشده است و در صورت اجرای آن شاهد کاهش قیمت‌ها خواهیم بود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه ما موظف هستیم در حوزه نظارت بر اقلام و قیمت‌ها در بازار فعال باشیم، بیان کرد: نظارت دقیق در سطح جامعه انجام شده است و با متخلفین برخورد جدی و قانونی انجام خواهد شد.

مرادی یادآور شد: تا کنون دو هزار و 67 مورد بازدید از فروشگاه‌های سطح استان البرز انجام شده است که در این میان 145 مورد تخلف به ارزش 3 میلیارد و 150 تومان ثبت و تشکیل پرونده شد، این پرونده‌‌ها به سازمان تعزیرات معرفی و در همان مجموعه اعمال قانون خواهد شد.

به گفته وی تا کنون 2 کشتارگاه،  5 مرغداری، 4 دلال کشتارگاه شناسایی و مشمول برخورد قانونی شده اند.

مرادی با اشاره به اینکه ملاک برخورد با صنوف قیمت مصوب است، اظهار کرد: طبق نظات های انجام شده قیمت این دو قلم در البرز در قیاس با میانگین کشوری پائین تر است. البته اگر شهروندی در بحث عرضه کالا اعتراض دارد می تواند با سامانه 124 تماس گرفته و گزارش تخلف کنند.

 در ادامه مجتبی تقی زاده، معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان البرز، به خبرنگار فارس در کرج، گفت: افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در اثر کمبود نهاده های در 6 ماه ابتدای سال 99 بوده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز بیان کرد: تحریم علت اصلی عدم تأمین مقدار مورد نیاز نهاده های دامی بوده است، از این رو سعی کردیم با اقلام جایگزین نیاز واحدهای مرغداری را تأمین کنیم.

تقی زاده با بیان اینکه مسائل اقتصادی استان البرز تحت تأثیر مسائل کشوری است، ادامه داد: مقرر شد طی هفته حاری تمام واحدهای مرغداری سطح کشور که در سامانه ثبت نام کرده اند از نهاده های دولتی بهره مند شوند و این اقدام آغاز شده است. با این تفاسیر در هفته آتی قیمت مرغ و تخم مرغ به تعادل خواهد رسید.

با این تفاسیر هفته آتی شاهد کنترل و کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ در سطح استان البرز خواهیم بود!

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: تخم مرغ استان البرز معیشت مردم گرانی مرغ و تخم مرغ استان البرز قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۱۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیا رقیب ارزان قیمت تسلا را روانه خیابان کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، خودروی Kia EV۲ کراس اور برقی کوچک و ارزان قیمت است. این نخستین باری است که خودروی برقی کیا در محیط باز مشاهده شده هرچند عرضه آن در آمریکا تایید نشده است.

این خبر در حالی منتشر شده که احتمالا تسلا برنامه های خود را برای عرضه خودروی مدل ۲ با قیمت ۲۵ هزار دلار دربازار متوقف کرده است. طبق گزارش‌ها، ایلان ماسک خودروی برقی مقرون‌به‌صرفه را به نفع اجرای برنامه های شرکت برای ساخت یک تاکسی رباتیک تمام خودران کنار گذاشته است.

هنوز قیمت رسمی خودرویKia EV۲ اعلام نشده اما نشریه الکتریک اعلام کرده احتمالا بهای خودرو ۲۰ میلیون ون یا معادل ۱۵ هزار دلار باشد. گزارش های دیگر حاکی از آن است که قیمت خودروی کره ای کمتر از ۳۰ هزار دلار خواهد بود که بسیار ارزان تر از متوسط قیمت یک خودروی برقی (۵۲ هزار دلار)در حال حاضر است.

بسیاری از تولیدکنندگان خودروهای برقی طی سال های مختلف قول داده بودند خودروهای برقی ارزان قیمت انبوه تولید کنند اما بسیاری از آنها فراتر از طرح اولیه نرفته اند. خودروسازان چینی چند وسیله نقلیه برقی بسیاری ارزان قیمت مانند Seagullمتعلق به BYD با قیمت ۱۱۵۰۰ دلار معرفی کرده اند، اما به دلیل تعرفه های وارداتی بالا هنوز به بازار آمریکا عرضه نشده اند.

فولکس واگن نیز قصد دارد به تدریج یک خودروی برقی ارزان قیمت ۲۶ هزار دلاری به نام ID.۲all معرفی کند. یک بخش شرکت فورد نیز هم اکنون مشغول تولید مجموعه ای از خودروهای برقی ارزان تر است.

کیا و شرکت هیواندای چند خودروی برقی ارزان قیمت با استفاده از پلتفرمE-GMP عرضه کرده اند از جمله هیوندای Ioniq۵ و کیاEV۶ خودروی کیا در بازار آمریکا عرضه شده و یک گزینه جایگزین وسایل نقلیه مدل ۳ و Y تسلا به حساب می آید.

کد خبر 6084237 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • خودروهای برقی چینی ارزان شد
  • آیا حاضرید آیفون را ارزان‌تر بخرید، ولی با بدنه پلاستیکی؟
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد
  • همه چیز در مورد گران‌ترین و ارزان‌ترین جت‌های شخصی
  • "وعده صادق" آرزوی مسلمانان را محقق کرد/ جدا بودن شیعه و اهل سنت را دشمنان اسلام ایجاد کردند
  • کیا رقیب ارزان قیمت تسلا را روانه خیابان کرد
  • طلا در این کشورها ارزان است
  • طلا در این کشورها ارزان است | نکته‌های مهم برای خرید طلا در سطح بین‌المللی