Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: زمین خواری از جرایم مشهود است و ضابطان قضایی در برخورد با این جرایم می توانند راسا برخورد کرده و متهم را بازداشت کنند.

"یدالله موحد" امروز هشتم مهرماه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه کار ساماندهی شهرک صنعتی در تعامل با استانداری و توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری دنبال می شود، افزود: باید به نحوی اقدام شود تا بتوان در سطح کشوری اعلام کرد طرح جامعی برای ساماندهی بخشی از حاشیه شهر کرمان اجرایی شده و موفق بوده و امکان تعمیم آن در سایر نقاط حاشیه ای نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تقدیر از همت مسئولان اجرایی استان برای ساماندهی شهرک صنعتی کرمان اظهار کرد: در نخستین گام ساماندهی شهرک صنعتی باید اراضی دولتی و خصوصی در این شهرک مشخص، سنددار شوند و طرح کاداستر نیز برای آنها اجرایی شود.

موحد تصریح کرد: کوره های آهک پزی موجود در شهرک صنعتی تهدید جدی علیه سلامت عمومی به شمار می روند و ساماندهی و انتقال آنها باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد برای احداث مسکن محرومان اعلام آمادگی کرده اند و در این راستا باید زمین مورد نیاز از سوی شهرداری و سایر نهادهای مربوطه تامین شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: براساس برآوردهای انجام شده، شهرک صنعتی کرمان ۸۰۰۰ نفر جمعیت دارد که بخشی از آنها در محدوده قانونی و بخشی در خارج از محدوده ساکن هستند.

وی با بیان اینکه براساس پیگیری های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یک خیر برای توانمندسازی مردم ساکن در حاشیه شهر کرمان اعلام آمادگی کرده، افزود: باید از تصرفات اراضی شهرک صنعتی جلوگیری شود و در این زمینه دادستان کرمان با همکاری راه و شهرسازی، شهرداری، منابع طبیعی و سایر نهادهای مربوطه از ایجاد هرگونه آثار تصرف و ایجاد بناهایی که آثار تصرف غیرقانونی هستند و به عنوان بنا مطرح می شوند، جلوگیری کنند و دستگاه قضایی نیز به عنوان جرم مشهود با آنها برخورد خواهد کرد.

این مقام قضایی گفت: بخشی از مستحدثات موجود در شهرک صنعتی، تنها ایجاد آثار تصرف است و نمی توان نام بنا را به آنها نسبت داد زیرا بسیاری از آنها به صورت خشکه چینی و یا با کمترین مصالح و به صورتی کاملا غیرایمن احداث شده اند.

وی با تاکید بر شناسایی آلونک ها و نقل مکان آنها با همکاری کمیته امداد در مدت زمان معقول گفت: کار ساماندهی حاشیه شهر کرمان باید بر اساس زمانبندی مناسب و قابل ارزیابی دنبال شود تا در پایان سال جاری بتوان گزارش کاملی از روند اقدامات انجام شده ارائه کرد.

موحد افزود: در حال حاضر فرآیند رفع تصرف از اراضی دولتی کوتاه شده و این پرونده ها به صورت مستقیم به دادگاه ارسال شده و دادگاه حکم می دهد. ضمن اینکه شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های حوزه تصرف اراضی دولتی در دادسرای کرمان فعال شده تا روند رسیدگی به این پرونده ها با سرعت بیشتری دنبال شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه صیانت از حقوق بیت المال را وظیفه خود می دانیم، گفت: زمین خواری از جرایم مشهود است و ضابطان قضایی در برخورد با این جرایم می توانند راسا برخورد کرده و متهم را بازداشت کنند.

وی با اشاره به اینکه اغلب بنگاه داران اطلاعات کاملی درباره مرز اراضی دولتی و خصوصی در نقاط مختلف شهر به ویژه در حاشیه شهرها دارند، گفت: این افراد اگر با علم به اینکه افراد در حال خرید و فروش زمین های دولتی هستند، در این حوزه به دلالی و واسطه گری بپردازند، با عنوان معاونت در انتقال مال غیر به عنوان یک جرم سنگین مورد تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایسنا، "سیدمهدی قویدل" معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به فعال شدن پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی در شهرک صنعتی کرمان، گفت: به منظور ساماندهی شهرک صنعتی تعاملات بسیار خوبی با سازمان های مردم نهاد برقرار و  بانک اطلاعاتی مناسبی تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه کار صدور شناسنامه برای افراد فاقد اسناد هویتی در این منطقه در دست انجام است، افزود: اخطاریه های لازم برای انتقال کوره های آهک پزی از شهرک صنعتی نیز توسط شهرداری کرمان صادر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زمین خواری حاشيه نشيني دادگستری استان کرمان ساماندهی شهرک صنعتی اراضی دولتی حاشیه شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۱۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران

 فیض‌زاده از آمادگی واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران خبر داد.

وی گفت: شهرستان چاراویماق با دارا بودن وسعت زیاد و ظرفیت مناسب برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف به علت نبود کارخانجات متناسب، تولیدات بخش‌های کشاورزی و معادن، به صورت خام، فرآوری و باعث مهاجرت مردم می‌شود در این میان شهرک صنعتی چاراویماق یکی از زیر ساخت‌های مناسب برای جذب سرمایه گذار و توسعه و آبادانی این شهرستان است که با توجه به قرارگرفتن در جوار آزاد راه پیامبر اعظم (ص) هم برای سرمایه گذاری و هم در حوزه اشتغالزایی کمک بزرگی برای جوانان جویای کار می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد
  • چه شد که ون‌ها برگشتند؟
  • راه اندازی مرکز «نفس» در آبادان و خرمشهر
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • دستگیری سارق زورگیر در تبریز
  • ساخت پنج شهرک انرژی خورشیدی