Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-18@03:10:55 GMT

احکام جدید مفاسد اقتصادی اعلام شد+جزئیات

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۲۰۲۲

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در سی و چهارمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز (سه‌شنبه ۸ مهر ماه) برگزار شد، ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: یاد و خاطره تمام شهیدان دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، حقوق بشر و مسلمانان مظلوم منطقه و شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌دارم و همچنین در برابر سرو قامتان دفاع مقدس، جانبازان و آزادگان ادای احترام می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه درس دفاع مقدس، درس مقاومت و فرهنگ‌ساز مکتب آفرین است، افزود: مکتب شهید سلیمانی و ملت مقاوم دستاورد ۸ سال دفاع مقدس ما است.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: پیروزی ما در دفاع مقدس نتیجه مقاومت و مردمی بودن دفاع بود و بر این باور هستیم تا این دو مولفه باشد مکانیسم ماشه که هیچ، جنگ تمام عیار اقتصادی، رسانه‌ای و همه توطئه‌ها محکوم به شکست هستند.

غلامحسین اسماعیلی تصریح کرد: دستگاه قضایی کشور در دوره اخیر که با پیشنهاد رئیس قوه قضاییه دوره تحول نامیده شده در مبارزه با مفاسد اقتصادی و حمایت و احیای کارخانه‌ها، تأمین امنیت شهروندان و مقابله با اراذل و اوباش با عنایت خداوند و تلاش همکاران توفیقات خوبی به دست آورده است و سرمایه ارزشمندی را برای نظام تحصیل کرده و این توفیقات دشمنان نظام و انقلاب را عاصی کرده است.

وی ادامه داد: امروز قوه قضاییه نماد صلابت، قوت و اقتدار نظام و پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی مردم است و به همین جهت دشمن تصمیم گرفته این نقطه قوت را آماج حملات ناجوانمردانه جنگ رسانه‌ای خویش قرار دهد و امروز شاهد تلاش مذبوحانه امپراطوری رسانه‌ای استکبار هستیم.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: از روز اول می‌دانستیم در برابر هر ضربه‌ای که به مفسدین وارد کنیم با هجمه‌ها و حملات و تخریب‌ها رو به رو خواهیم شد، آنچه لازم است اعلام کنیم این است که جنجال‌ها در اراده ما برای مبارزه با فساد خللی ایجاد نمی‌کند و مسیر مبارزه با فساد متوقف نمی‌شود، بلکه تا قطع دست مفسدین حرکت را ادامه می‌دهیم.

اسماعیلی با اشاره به راهبرد قوه قضاییه گفت: راهبرد ما اجرای عدالت و استقامت بر آن است، این راهبرد مبارزه با فساد و حمایت از تولید، عدالت، تأمین امنیت شهروندان و مجازات متجاوزان است و در این مسیر کوتاه نمی‌آییم و مسیر را با صلابت ادامه می‌دهیم و حرف ما حرف آیت الله بهشتی است و می‌گویم که از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

وی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی گفت: این مبارزه استمرار دارد و دادگاه‌های ویژه با استجازه مقام معظم رهبری به کار خود ادامه می‌دهند و احکام متعددی در برخورد با مفسدین صادر شده است.

سخنگوی قوه قضاییه با اعلام احکام دادگاه‌های ویژه مفاسد اقتصادی گفت: «قدرت احمدی» کارشناس حوزه معاونت امور صنایع وزارت صمت به جرم اخذ رشوه به تحمل ۱۰ سال حبس، ضبط ۱۰ میلیارد ریال، شلاق و انفصال دائم از خدمات دولتی، «مصطفی ورزدار» کارمند وزارت صمت به تحمل ۸ سال حبس، ضبط مبلغ رشوه، تحمل شلاق و انفصال دائم از خدمات دولتی، «مسعود رضا» معاون اداره صمت لرستان به تحمل ۸ سال حبس، ضبط مبلغ رشوه، تحمل شلاق و انفصال دائم از خدمات دولتی، «محسن گودرزی نژاد» به تحمل ۹ سال حبس، پرداخت جزای نقدی، شلاق و انفصال از خدمات دولتی، «محسن ناصری گودرزی» به تحمل ۷ سال حبس، پرداخت جزای نقدی، شلاق و انفصال از خدمت، «ناصر شهبازی» کارمند وزارت صمت لرستان به تحمل ۶ سال حبس، پرداخت جریمه نقدی، شلاق و انفصال از خدمات دولتی محکوم شدند.

اسماعیلی با اعلام احکام مربوط به پرونده بانک سرمایه گفت: «مجید عادلیان» به تحمل ۱۰ سال حبس، شلاق و انفصال از استخدام در دستگاه‌های دولتی و رد اصل مال، «احسان خادم» به تحمل ۵ سال حبس، شلاق، محرومیت از خدمات دولتی و رد اصل مال محکوم شدند.

وی با اشاره به احکام مربوط به پرونده دیگر بانک سرمایه گفت: «رسول صفریان» مدیر گمرک غرب تهران به تحمل ۱۵ سال حبس، ضبط اموال، «محمد رضا گودرزی» به تحمل ۵ سال حبس، پرداخت ۳ میلیارد ریال جزای نقدی، «جواد علی بیگی» به تحمل ۵ سال حبس و پرداخت جزای نقدی، «عباس قلی مهدی زاده» به تحمل ۲ سال حبس محکوم شدند.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: این‌ها گویای این است که ما در برخورد با اخلالگران کوتاه نمی‌آییم، اما امروز رفع مشکل مردم و علاج گرانی صرفا کار دستگاه قضا نیست، بلکه دولتمردان و سایر نهاد‌های متولی، سازمان تعزیرات حکومتی و بخش‌های مختلف برای برخورد با موارد گرانفروشی باید وظایف خود را به درستی انجام دهند.

وی ادامه داد: امروز مردم ما مطاله می‌کنند و دولتمردان باید کمر همت ببندند و به داد مردم برسند.

سخنگوی قوه قضاییه درباره قانون کاهش مجازات حبس تعزیری گفت: این قانون در ماه‌های پایانی مجلس قبل به تصویب رسید و ورود قوه قضاییه به این موضوع باعث اصلاح آن شد و موجب شد درباره طرح انسجامی صورت گیرد و عملیاتی شود. لذا با اصلاحاتی که قوه قضاییه انجام داد کاهش مجازات حبس در جرایم قابل گذشت، جرایم سبک و اثر بخشی به گذشت شاکی خصوصی در جرایم غیر قابل گذشت است و اگر شاکی گذشت کند، موجب تخفیف می‌شود و تا امروز بیش از ۱۰۰ هزار پرونده مورد بازنگری قرار گرفته است.

اسماعیلی ادامه داد: در این بخش برای تعدادی از افرادی که در مسیر رفتن به زندان بودند، به جای مجازات حبس، مجازات جایگزین در نظر گرفته شد و اثر بسیار خوبی داشته است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: غلامحسین اسماعیلی دستگاه قضایی قوه قضاییه سخنگوی قوه قضاییه قوه قضاییه مفاسد اقتصادی غلامحسین اسماعیلی شلاق و انفصال خدمات دولتی مفاسد اقتصادی دستگاه قضا قوه قضاییه دفاع مقدس جزای نقدی سال حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۲۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فدراسیون فوتبال عربستان به شلاق خوردن عبدالرزاق حمدالله: شرم‌آور بود

فدراسیون فوتبال عربستان قصد دارد تا با وضع قوانینی جدید از تکرار چنین اتفاقات شرم‌آوری جلوگیری بعمل آورد.

طرفداری | فدراسیون فوتبال عربستان حمله وحشتناکی که به عبدالرزاق حمدالله، بازیکن الاتحاد، توسط یک تماشاگر با شلاق رخ داد را به شدت محکوم کرده است.

 به گزارش سایت GOAL، اقدام انفرادی تماشاگری با شلاق زدن حمدالله از سوی فدراسیون فوتبال عربستان سعودی محکوم شد. بازنگری در آیین‌نامه رفتار تماشاگران، علاوه بر اعمال مجازات‌هایی برای جلوگیری از رفتار مشابه در آینده، دنبال می‌شود. عبدالرزاق حمدالله، بازیکن الاتحاد، پس از شکست این تیم در سوپرجام عربستان مقابل الهلال به دست تماشاگری شلاق خورد.

شرح شلاق خوردن عبدالرزاق حمدالله

در ویدئویی که از این حادثه منتشر شده، حمدالله را در حال ترک زمین پس از باخت 4-1 الاتحاد به الهلال می‌بینیم. ناگهان، تماشاگری که هویتش هنوز مشخص نشده، با یک شلاق به سمت او حمله می‌کند. حمدالله سعی می‌کند از خود دفاع کند، اما تماشاگر به ضربات خود ادامه می‌دهد. بازیکن الاتحاد پس از پایان بازی تصاویری از رد ضربات شلاق روی کمر خودش را به اشتراک گذاشته بود.

محکومیت فدراسیون فوتبال عربستان

فدراسیون فوتبال عربستان در کنار اتحادیه بازیکنان این کشور با صدور بیانیه‌ای اقدام این تماشاگر را به شدت محکوم کرد. در این بیانیه آمده است:

فدراسیون فوتبال عربستان سعودی (SAFF) به همراه انجمن بازیکنان فوتبال عربستان (PFA) از صحنه‌های شرم‌آور حمله فیزیکی یک تماشاگر به یکی از اعضای تیم باشگاه الاتحاد شوکه شده‌اند. مانند سایر اعضای AFC و انجمن‌های حاضر در فیفا، اولویت SAFF حفظ امنیت و لذت برای همه کسانی است که عاشق تماشا و بازی کردن فوتبال هستند.

فوتبال در عربستان یک بازی خانوادگی است و خوشبختانه، بی‌نظمی هواداران به ندرت در آن اتفاق می‌افتد. به همین دلیل، اقدامات این به اصطلاح "هوادار" مغایر با تمام ارزش‌های فوتبال عربستان است و ما این اتفاق را به طور کامل محکوم می‌کنیم.

SAFF و PFA همچنین متعهد شده‌اند که بررسی کاملی از رفتار تماشاگران انجام دهند و قوانین و مقررات جدیدی را برای اعمال سریع و موثر مجازات‌های مناسب برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی وضع کنند.

شلاق زدن عبدالرزاق حمدالله پس از شکست مقابل الهلال! / فیلم  

 

از دست ندهید ????????????????????????

جشن قهرمانی بایرلورکوزن در بوندسلیگا هواداران آرسنال از قهرمانی ناامید شدند اینتر مساوی کرد، رکورد تاریخی امتیازات لیگ‌های اروپایی دست‌نخورده ماند حضور فردوسی‌پور در مراسم ختم همسر مالک تراکتور

دیگر خبرها

  • دولت توسعه‌گرا چیست؟
  • واکاوی عوامل تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • فوتسالیست‌ها نرسیده زیر شلاق شمسایی (عکس)
  • مدیران دولتی مقابله با قاچاق را در اولویت قرار دهند
  • عقب نشینی از خصوصی‌سازی اصولی با حکم رد دیون ۱۳۰ همتی بودجه
  • موجرانی که اجاره زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند
  • ادامه اجرای طرح مولدسازی اموال مازاد دولتی در زنجان
  • واکنش فدراسیون فوتبال عربستان به شلاق خوردن عبدالرزاق حمدالله: شرم‌آور بود
  • اختصاص ۴۰ درصد سهم اشتغالزایی زنجان به فارغ‌التحصیلان
  • دوستداران رانت؛ مخالفان مردمی‌سازی اقتصاد