Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۸۰۰۰ تن گردو از باغات استان برداشت می شود.

رسول جلیلی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، افزود: پیش بینی می شود امسال ۸۳۳۳ تن محصول گردو از باغات استان برداشت شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود ۱۲درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی رتبه ششم کشوری را در کشت گردو به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: ۵۲۶۰ هکتار از باغات استان به کشت گردو اختصاص داشته که از این میزان ۴۳۸۶ هکتار باغات بارور و مابقی به صورت نهال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیلی با تا کید بر اینکه میانگین عملکرد باغات گردوی در استان در هر هکتار ۱۹۰۰ کیلوگرم محصول خشک است، اظهار کرد: نیمی از محصول گردوی برداشت شده استان به صورت تازه خوری  یا در شیرینی پزی مصرف می شود و مابقی به استان های دیگر صادر می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی یاد آورشد: ارومیه با تولید بیش از ۲۰۰۰ تن بیشترین و سردشت و مهاباد در رتبه های بعدی تولید گردو در استان قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: چندلر، فرنور، پدرو،فرنت، فرانکت ، ارقام بومی و کاغذی از جمله ارقام گردوی  کشت شده  در آذربایجان غربی هستند.

جلیلی  ادامه داد: آذربایجان غربی از نظر تولید گردوی با کیفیت و مجهز بودن به تکنیک های جدید تولید از جمله برداشت تولید نهال؛ گردوی پیوندی، سرشاخه کاری درختان و وجود صاحبان نظران این حیطه  رتبه اول کشوری را دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گردو رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برداشت گردو آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۲۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت توت از باغات شهر منصوریه بهبهان+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، در شهر منصوریه سه نوع توت (قرمز با مزه شیرین،   ترش سفید با مزه شیرین و ملس و توت موزی) تولید می‌شود.

سطح باغات شهر منصوریه شهرستان بهبهان ۲۵۰ هکتار می‌باشد که افزون بر ۷ درصد از آنها را درختان توت تشکیل می‌دهد.


روزانه یک تن توت از باغات برداشت و روانه بازار بهبهان و سایر شهر‌های استان خوزستان می‌شود.

 کار برداشت توت تا  اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود افزون بر ۳۵ تن برداشت شود.

 این  میوه مغزی در درمان بیماری‌های کم خونی و دستگاه گوارش بسیارموثراست وبیماران دیابتی نیز آنراخشک و بجای قندمصرف می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • برداشت توت از باغات شهر منصوریه بهبهان+فیلم
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • افزایش دمای هوای آذربایجان‌غربی
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل