Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمهدی مدنی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به اینکه حرکت بنگاه‌های اقتصادی بر لبه دانش، ضرورت امروزه دنیای کسب و کار است، اظهار کرد: رسوخ فزاینده فناوری در فعالیت‌های اقتصادی و لزوم نوآوری در فرآیندها و تولید تجهیزات و همچنین ارتباط با مشتریان، این شرکت را به شرکتی فناور و دانش‌بنیان تبدیل کرده است که همواره با جذب نیروهای نوآور و متخصص، محصولات و خدمات متناسب با نیاز روز مشتریان خود ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی طراحی، تامین تجهیزات و اجرای اتوماسیون پست‌های فشار قوی برق با استفاده از برندهای معتبر از قبیل ABB، Siemens ،  GE، طراحی، تامین و اجرای سیستم‌های کنترل و مانیتورینگ از راه دور پست‌های فشار قوی برق، طراحی و ساخت پایانه‌های راه دور با رفرنس قوی و بالا در صنعت اتوماسیون ایران، طراحی، تامین تجهیزات و اجرای مراکز کنترل و مراکز دیسپاچینگ، طراحی، تامین تجهیزات و  اجرای سیستم‌های مخابراتی و شبکه‌های صنعتی، طراحی، تامین تجهیزات و اجرای سیستم‌های نظارت تصویری و حفاظت فیزیکی، تهیه و تامین تجهیزات مورد نیاز صنایع اتوماسیون، ارتباطات و برق را از عمده فعالیت‌های این شرکت دانش‌بنیان عنوان کرد.

مدنی با اشاره به اجرای پروژه‌های کنترل، اتوماسیون، مانیتورینگ، تله متری و اسکادا در صنایع زیر ساختی کشور، گفت: اتوماسیون پست‌های فشار قوی برق، کاملا به صورت بومی و برای اولین بار در کشور انجام می‌شود. همچنین انواع دیگر از پایانه‌های از راه دور نیز تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل این شرکت افزود: این شرکت با انجام پروژه در حوزه سیستم‌های کنترل و اتوماسیون پست‌های فشار قوی برق و مراکز کنترل دیسپچینگ توانست مجوز دانش‌بنیان را اخذ کند. این تجهیزات براساس تکنولوژی‌های روز دنیا ساخته شده و در صنایع مختلف نفت، گاز و نیرو بسیار کاربرد دارد.

مدنی یادآور شد که این تجهیزات برای اولین بار در کشور طراحی و تولید می‌شود این در حالیست که قبلا این تجهیزات از اروپا وارد کشور می‌شد.

وی افزود: در حال حاضر ۴۰ درصد سهم بازار را در اختیار  داریم. شرایط به گونه‌ای است که اگر دستگاه‌های دولتی به قوانین حمایت از تولید داخلی پایبند باشند و ممنوعیت کالای خارجی ادامه داشته باشیم سهم فروش ما افزایش خواهد یافت.

مدنی خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت، افزایش میزان فروش و ورود گسترده به بازار نفت و گاز از عمده برنامه‌های اجرایی این شرکت تا پایان سال است تا از این طریق بتوانیم به سمت تجازی‌سازی حرکت کنیم.

انتهای پیام/

حبیبه رحیمیان کد خبر: 1074312 برچسب‌ها دانش بنیان صنعت برق تولید داخلی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانش بنیان صنعت برق تولید داخلی پست های فشار قوی برق تامین تجهیزات دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۲۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین موتور شش سیلندر بنزینی «ایران‌ساخت» رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری،روح الله دهقانی در مراسم رونمایی از موتور شش سیلندر بنزینی که در پژوهشگاه شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با اشاره به توانمندی دانش‌بنیان‌ها در طراحی، تولید و بهینه‌سازی قوای محرکه عنوان کرد: قوای محرکه در حجم بالا با سوخت بنزین، یکی از انواع قوای محرکه است که در بسیاری از انواع خودروها، متناسب با نیاز صنایع راهبردی کشور کاربرد دارد. این یک نیاز کاملاً راهبردی است که کشور اهمیت آن را دریافته و شرکت‌های مختلف در مسیر بومی سازی و تولید آن گام برداشته‌اد.

یک شرکت دانش‌بنیان توانمند کشور، متشکل از چندین متخصص و عضو هیئت علمی برترین دانشگاه‌های ایران و سارسر جهان در مسیر بومی سازی این موتور گام برداشته و امروز به موفقیتی چشمگیر دست یافته‌اند. بالغ بر ۴۰ نفر از برجسته‌ترین دانشگاهیان مطرح در عرصه ملی و بین‌المللی، تشکیل شد و با طرح‌ریزی یک برنامه عمیق چهار ساله در مسیر اکتساب فناوری‌های یکی از شناخته‌شده‌ترین و پرکاربردترین موتورهای شش سیلندر گام گذاشتند و به لطف خدا امروز موفق شدند که نمونه بومی‌سازی شده این موتور را با کیفیتی بالا و منطبق با روزآمدترین استانداردها، طراحی، تولید و آزمون کنند.

دهقانی، مهم‌ترین دستاورد شرکت‌های دانش‌بنیان را اثبات توانمندی کشور در توسعه فناوری ساخت انواع قوای محرکه متناسب با نیاز کشور و نیز امکان توسعه و بهینه‌سازی آن‌ها دانست و افزود: امروز توانمندی تولید موتور شش سیلندر بنزینی خورجینی با حجم ۴۰۰۰ سی‌سی که موتوری راهبردی بوده و دارای کاربری‌های متنوع صنعتی، تفریحی و نظامی است، در این مجموعه دانش‌بنیان به اثبات رسید و امیدوارم این جریان قوی که در این شرکت و سایر شرکت‌های دانش‌بنیان به راه‌ افتاده، با قوت ادامه پیدا کند و به زودی تولید انبوه و استفاده از این تولیدات را در کاربری‌های خاص خود نظاره‌گر باشیم.

رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به این‌که فناوری‌های موتور، جزو راهبردی‌ترین و کلیدی‌ترین دانش‌ها و فناوری‌ها جای دارند و سرریز این فناوری‌ها می‌تواند به توسعه و ساخت محصولات دیگری منجر شود، ادامه داد: وقتی یک شرکت از توانمندی طراحی، ساخت و ارتقای قوای محرکه‌ای با این حجم، کیفیت و سطح استاندارد برخوردار است، در واقع به سرمایه ارزشمند دانش فنی دست یافته است که به مراتب از خود محصول یادشده ارزشمندتر است و قابلیت تسری به دیگر بخش‌های صنعت خودروسازی را دارد و می‌تواند زمینه‌ساز تولید و توسعه محصولات ارزشمند دیگری شود.

دهقانی به حمایت جدی معاونت علمی از کسب دانش فنی و تولید محصولات فناورانه حوزه حمل و نقل و به طور خاص ساخت انواع قوای محرکه، اشاره کرد و ادامه داد: معاونت علمی به عنوان پشتوانه اصلی این شرکت، سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه را بر عهده گرفته و در دیگر حمایت‌ها که از جنس دانشی است مانند دسترسی به فناوری‌های خاص دنیا، همراه این مجموعه دانش‌بنیان بوده است.

گفتنی است، پژوهشکده فناوری‌های راهبردی شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف که در زمینه پژوهش‌ها و کسب دانش فنی، ارتباط میان صنعت و دانشگاه و بومی‌سازی فناوری‌های کلیدی و راهبردی فعالیت دارد، طراحی و تولید موتور شش سیلندر بنزینی را با توجه به نیاز صنایع کشور آغاز کرد.

به طور میانگین نیاز بخش دفاعی کشور به این قوای محرکه حدود ۱۰ هزار خودرو ‌است و با در نظر گرفتن نیاز سایر حوزه‌ها این ظرفیت به ۳۰هزار عدد نیز می‌رسد و پژوهشگاه شهید رضایی با ورود به توسعه دانش فنی بومی قوای محرکه، مطالعه و کار بر روی خودروهای تاکتیکی و آفرود را آغاز کرد.

در این پروژه، ضمن الگوبرداری از بیش از ۱۳۰ موتور بنزینی، دستاورد ۱۳ سازنده نامی موتور در سطح جهانی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت و در نهایت موتور مبنای ۴هزار سی‌سی شش سیلندر، برای بومی سازی انتخاب و پس از یک کار تحقیقاتی و فناورانه چهار ساله، نخستین نمونه از این موتور با رویکرد اثبات توانمندی تولید داخل طراحی و ساخته شد.

متخصصان در این پروژه موفق شدند به ۴۵ درصد دانش فنی بومی ساخت موتور دست پیدا کنند و ۱۰ بخش اصلی موتور با موفقیت کامل مهندسی معکوس شد.از اقدامات صورت گرفته توسط تیم تحقیقاتی و فناور پروژه موتور شش سیلندر بنزینی خورجینی می‌توان به طراحی و ساخت قطعات با دقت ۹ میکرون، شبیه سازی، طراحی سیستم راهگاهی و قالب های بلوک چدنی، طراحی ساخت محور بلوک موتور، ساخت بلوک آلومینیومی موتور خورجینی برای اولین بار در کشور، ساخت میل لنگ موتور خورجینی با استحکام تسلیم ۸۰۰ مگاپاسکال، ساخت میل بادامک موتور خورجینی و ساخت شاتون موتور خورجینی با یکی از بهترین انواع مواد اولیه و مبتنی بر دانش روزآمد متالورژی اشاره کرد.

کد خبر 6088420

دیگر خبرها

  • نخستین موتور شش سیلندر بنزینی «ایران‌ساخت» رونمایی شد
  • رونمایی نخستین «موتور ۶ سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • آشنایی با محصولات و نمایندگی ABB
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز
  • دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون در قم بهره برداری شد