Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه رسالت در گزارشی به خشن‌تر شدن نوجوانان اروپایی در سال‌های اخیر پرداخته است که بخش‌های مهم آن از نظرتان می‌گذرد.

طی سال‌های اخیر، مؤلفه‌های شکل‌دهنده خشونت و نفرت در کشورهای اروپایی به‌صورت علنی شکل گرفته و جوامع غربی را به‌سوی بحرانی عمیق و  جبران‌ناپذیر سوق می‌دهد! یکی از این کشورها، آلمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد جریان‌های ملی‌گرا، نئونازیستی، افراطی و خشونت‌طلب، محصول مدارای عامدانه دستگاه‌های امنیتی و دولتی آلمان با سران و طرفداران این جریان‌ها بوده است.

درحالی‌که مقامات آلمانی به بهانه تأمین آزادی‌های مدنی و احترام به دموکراسی در کشورشان ( که اتفاقا نمودی واقعی در آلمان ندارد)، زمینه آزادی عمل این جریان‌ها را فراهم ساخته‌اند، نوجوانان و جوانان آلمانی طی سال‌های اخیر به‌سوی خشونت در مدارس و اماکن عمومی گرایش پیدا کرده‌اند. 

ضرب و شتم معلمان آلمانی در مدارس! 

اخیرا شبکه دویچه وله ، گزارش تکان‌دهنده‌ای را در خصوص آنچه در آلمان و مدارس این کشور می‌گذرد منتشر کرده است. بر اساس گزارش دویچه وله، نتایج یک نظرپرسی در ۱۳۰۲مدرسه آلمان، افزایش توهین، تهدید، جوسازی و حملات فیزیکی یا روانی دانش‌آموزان علیه کادر آموزشی را تأیید می‌کند. دوسوم معلمان چنین خشونت‌هایی را در محیط درسی یا فضای مجازی تجربه کرده‌اند. توهین، تهدید، قلدری، جوسازی و حملات فیزیکی یا روانی علیه کادر آموزشی در مدارس آلمان افزایش یافته است. این نتیجه یک نظرسنجی در محیط‌های درسی این کشور است. یک‌سوم مدیران مدارس از رشد خشونت‌های بدنی در پنج سال گذشته گزارش می‌دهند.

دویچه وله در این خصوص تصریح کرده است: «رفتارهای تهاجمی علیه معلمان در انواع مختلف مدارس آلمان در سال‌های اخیر تشدید شده‌اند. این بیلان یک نظرپرسی است که اتحادیه مربیان و مدرسان (VBE) در ژانویه و فوریه ۲۰۲۰ انجام داده و تجربیات ۱۳۰۲ مدیر مدرسه را در برمی‌گیرد. ۳۴درصد مدیران گفته‌اند که شاهد تعرض فیزیکی محصلان به معلمان بوده‌اند. در سال ۲۰۱۸، این میزان ۲۵ درصد بود. آمار فحاشی، تهدید، تحقیر، بی‌احترامی، بدگویی و جوسازی علیه معلمان نیز به نسبت قبل بیشتر شده است. ۶۱درصد از کادر آموزشی گفته‌اند که چنین مواردی را تجربه کرده‌اند.»

ریشه واقعی ماجرا کجاست؟

واقعیت امر این است که خشونت در حال تبدیل به عاملی نهادینه‌شده در جوامع غربی، ازجمله کشور آلمان محسوب می‌شود. کودکان، نوجوانان و جوانان آلمانی هرروزه شاهد شکل‌گیری انواع نمادها و مصادیق خشونت در کشورشان هستند. از سوی دیگر، قبح خشونت، منازعه و هتاکی در آلمان طی سال‌های اخیر و تحت تأثیر شکل‌گیری جنبش‌هایی مانند پگیدا و حتی راه‌یابی احزاب افراطی مانند حزب جایگزینی برای آلمان ( AFD ) در پارلمان این کشور ( بوندس تاگ) از بین رفته است. قاعدتا در چنین شرایطی، دولت و نهادهای امنیتی یک کشور باید پیشگیری‌ها و مراقبت‌های لازم را به روش‌های گوناگون برای جلوگیری از تشدید این فضا صورت دهند! اما چگونه از نهادهایی که خود در ایجاد چنین فضای بحرانی و خشونت باری ایفای نقش کرده‌اند  می‌توان چنین انتظاری داشت؟!

نقش فضای مجازی در پمپاژ خشونت در آلمان

بخشی دیگر از گزارش شبکه دویچه وله، نشان می‌دهد ترویج خشونت در فضای مجازی در آلمان به‌شدت افزایش ‌یافته و همین مسئله، بر روی رفتار دانش آموزان تأثیر گذاشته است. طبق داده‌های نظرپرسی، توهین یا تهدید در خلال ساعات درس یا خارج از مدرسه در فضای مجازی، عمدتا از طرف دانش‌‌آموزان دبیرستانی صورت می‌گیرد. کادر آموزشی ۷۳درصد مدارس متوسطه با فحاشی و رفتار تهاجمی در ساعات درسی روبه رو بوده‌اند. ۵۲درصد نیز گفته‌اند که در اینترنت موردحمله و اهانت قرار گرفته‌اند.

اتحادیه معلمان آلمان می‌گوید اکثر این موارد در مدارسی دیده می‌شوند که در محلات پرخطر قرار دارند. اتحادیه به‌طور خاص به خشونت‌هایی آشکار یا زیرپوستی اشاره می‌کند که آموزگاران و دبیران زن این قبیل مدارس را آماج خود قرار می‌دهند و مبنای فرهنگی دارند.در بررسی انجام‌گرفته، هیچ اطلاعاتی از خانواده، پیشینه یا ترکیب اجتماعی دانش‌آموزان موجود نیست.

دویچه وله در این خصوص تأکید کرده است: «تحقیق نشان می‌دهد که مزاحمت، اهانت و آزار اینترنتی علیه معلمان نیز بیشتر شده‌ و به ۳۲درصد رسیده‌ که ۱۲درصد به نسبت به سال ۲۰۱۸، افزایش دارد. این نظرسنجی مشخص می‌کند که ابزارهای لازم برای حمایت از معلمان آسیب‌دیده وجود ندارد. ۵۶درصد مدیران مدارس گفته‌اند قادر نیستند به‌قدر کافی همکاران خود را از چنین حملاتی مصون نگاه دارند.»

گروه واتساپی برای مسخره کردن معلمان!

به‌طور نمونه، فیلم‌هایی در یوتیوب به اشتراک گذاشته ‌می‌شوند که به‌صورت مخفیانه یا غیرقانونی در کلاس ضبط می‌شوند. در مواردی، یک گروه واتساپی از کل کلاس برای مسخره کردن، دست انداختن و فضاسازی علیه معلم تشکیل می‌شود. این در حالی است که پاره‌ای از والدین، به‌جای بازداشتن فرزندان خود، آن‌ها را نیز در این راستا تشویق و با آن‌ها همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آلمان مدارس نوجوانان معلمان خشونت سبک زندگی فضای مجازی رسالت سال های اخیر کادر آموزشی فضای مجازی دویچه وله گفته اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۲۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهریه جدید مدارس غیردولتی اعلام شد

 رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام ابلاغ آیین‌نامه جدید مدارس غیردولتی گفت: طبق این آیین‌نامه تکلیف رتبه‌بندی مدارس، شهریه دریافتی، ساعات تدریس معلمان، پوشش بیمه‌ای و همچنین نحوه برخورد با مدارسی که شهریه اضافی دریافت می‌کنند مشخص شده است.

به گزارش ایرنا، احمد محمودزاده با اشاره به نرخ مصوب شهریه در سامانه مدارس غیردولتی و هیات امنایی افزود: رقم بالاترین شهریه‌ها با احتساب فوق برنامه ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که با ابلاغ آیین نامه جدید مدارس غیردولتی، تکلیف مدارس متخلف که شهریه بالاتر دریافت می‌کنند مشخص شده است.

وی ادامه داد: مدارسی که بیشتر از شهریه اعلامی دریافت کنند، با توجه به اجازه‌ای که داده شده، شهریه از حساب آن مدرسه برداشت و در اختیار خانواده‌هایی که از آن‌ها شهریه اضافی دریافت شده، قرار می‌گیرد.

در حالیکه معلمان مدارس غیردولتی همواره از بالا بودن ساعت کاری، پایین بودن حقوق و دستمزد، تاخیر در پرداخت حقوق و بیمه گلایه‌مند هستند محمودزاده با استناد به آیین نامه جدید از کاهش ساعت کاری این معلمان و افزایش حقوق آن‌ها خبر داد و اظهار کرد: قرار شده معلمان مدارس غیردولتی مقطع ابتدایی با ۲۵ ساعت تدریس به صورت تمام وقت در نظر گرفته و بیمه هم شوند.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، «حقوق این دسته از معلمان تقریبا نزدیک “نصف” نسبت به وضعیت موجود افزایش می‌یابد».

محمودزاده در ادامه با بیان اینکه در آیین‌نامه مذکور بحث رتبه‌بندی مدارس برای ثبت‌نام و تعیین شهریه مشخص شده است گفت: مدارس غیردولتی بین رتبه‌های یک تا پنج متناسب با امکانات، فضا، تجهیرات، نیروی انسانی و کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی دسته‌بندی می‌شوند که خانواده‌ها می‌توانند رتبه‌ها را در سامانه مشاهده کنند؛ البته مدارس در تابلو‌های خود نیز رتبه‌شان را نصب خواهند کرد.

به گفته محمودزاده، رتبه هر مدرسه در تعیین شهریه آن مدرسه اثرگذار است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • تقلای باشگاه پرهوادار آلمانی برای زنده ماندن
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • چین اتهامات جاسوسی آلمان علیه کشورش را رد کرد
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد
  • آلمان: تشدید حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان نگران‌کننده است
  • برلین به کی‌یف وعده ۴۰۰ خودروی زرهی داده بود، اما تحویل مختل شد
  • تقابل شدید آلمان با آزادی بیان برای حمایت یکجانبه از اسرائیل
  • شهریه جدید مدارس غیردولتی اعلام شد
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی