Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان راهکارهایی برای تأمین امنیت خودرو، اسناد و اشیای قیمتی، زمین های خالی و مراقبت همسایه از همسایه ارائه داد و گفت: طرح «نگهبان محله» در دست برررسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سرهنگ علیرضا پریور، سه شنبه(۸ مهر) در نشست خبری با اشاره به چندفاکتوری بعضی از جرایم گفت: برای پیشگیری از چنین جرایمی باید عوامل متعددی هم تلاش کنند‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 


رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان سرقت را مصداق جرایم چندمتغیری دانست و افزود: وقتی فردی دچار سرقت می شود فقط فقر در این موضوع دخیل نیست بلکه ممکن است شکاف طبقاتی، احساس محرومیت و بی عدالتی، اعتیاد، بیکاری و تورم هم دخیل باشد اما ذهن جامعه معطوف به پلیس می شود در حالیکه این متغیرها در اختیار پلیس نیست.

 

 

وی ادامه داد: برای سازمان ها، اشخاص حقیقی و حقوقی برای اینکه انسان را به سمت تکامل هدایت کنند، وظیفه ای تعریف شده و اگر آموزش، رسانه، پلیس، سازمان های اقتصادی و صنعتی به جای خود کم کاری کند، بر شکل گیری یک پدیده یا جرم مانند سرقت تأثیر می گذارد.

 

 

سرهنگ پریور با اشاره به اینکه اگر قرار است سرقت کنترل شود، باید فقر، تورم، اعتیاد، احساس بی عدالتی و ... کنترل شود؛ تصریح کرد:  پلیس باید شرایطی بوجود آورد که هزینه جرم را افزایش داده و یا شرایط وقوع را به حداقل برساند اما مشکل جامعه ما این است توزیع وظایف به خوبی انجام نشده و اشخاص حقیقی و حقوقی احساس مسئولیت نسبت به این موارد نمی کنند.

 

 

وی اظهار داشت: زمانی که طلا، جواهرات، سکه و ارز از منازل سرقت می شود، بخشی از کار وظیفه پلیس است و همه امکانات و نیروهای پلیس برای کشف سرقت به کار گرفته شده اما سئوال این است آیا منزل شخصی محل نگهداری طلا، پول، سکه و اسناد ارزشمند است؟

 

 

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان با بیان اینکه صندوق امانات بانک ها برای همین بوجود آمده است؛ گزارش داد: صندوق امانات بانک ها در استان کرمان در حداقل استقبال است و در حالیکه در استان های همجوار ۸۰ درصد سرقت ها از منازل ناموفق است اما در استان کرمان تنها ۲۰ درصد ناموفق است زیرا میل به استفاده از این صندوق کم است.

 

 

وی یکی از دلایل این استقبال حداقلی را عدم اطلاع رسانی دانست و گفت: برای اینکه اموال مردم حفظ شود، بانک ها هم باید همکاری کنند اما در استان کرمان تمرکز این صندوق ها در شهر کرمان است و در بعضی شهرها اصلاً صندوق نداریم که برای ایجاد آن در حال رایزنی با بانک ها هستیم و اصحاب رسانه در شهرستان ها هم باید این موضوع را مطالبه کنند زیرا بانک ها میلیاردها تومان از وجوه نقدی مردم را در اختیار دارند پس باید خدمات هم بدهند.

 

 

سرهنگ پریور در ادامه سخنانش از افزایش سرقت خودرو در کرمان در پی افزایش قیمت خودورها خبر داد و علت سهولت سرقت خودرو را عدم تعبیه سیستم امنیتی مناسب برای خودروها دانست و گفت: ۶۶ و ۹ دهم درصد خودروهای سرقتی شهر کرمان پراید  و بعد از آن پژو، مزدا، سمند و پیکان است.

 

 

وی با ابراز تأسف از اینکه مالکان خودروها تجهیزات ایمنی حداقلی را نصب نمی کنند زیرا خودروهای سرقت شده فاقد دزدگیر، ردیاب، قفل فرمان و پدال هستند که در کمترین زمان ممکن سرقت می شوند؛ به وجود تجهیزات مدرن تر و سیستم های ردیاب و جی پی اس اشاره و تصریح کرد: در خودروهایی که در سال جاری جی پی اس داشتند حتی یک سرقت موفق هم نداشتیم و بعد از سرقت در کمترین زمان ممکن سرقت کشف شد.

 

 

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان با توصیه به مردم مبنی بر ضرورت استفاده از ردیاب و جی پی اس در خودرو  گفت: در ماه های اخیر با نمایندگی شرکت های مختلف در استان وارد مذاکره شدیم تا به مردم تخفیف بدهند.

 

 

وی همچنین از افزایش ۲۴ درصدی سرقت از اماکن دولتی و ۱۵ درصدی اماکن خصوصی(بیشتر ساختمان های نیمه ساز) خبر داد و بیان کرد: چه کسی باید این اماکن را حفظ کند‌؟ پلیس نمی تواند ۲۴ ساعته در همه جا نگهبان داشته باشد و این در هیچ کجای دنیا هم مرسوم نیست لذا مردم باید مشارکت کنند و برای همین طرح« نگهبان محله» در دست مطالعه است.

 

 


سرهنگ پریور یکی از سیتسم های مدرن زیر نظر نیروی انتظامی را مرکز هشدار الکترونیک (مها)دانست که هرکس این سیستم را در مغازه، منزل و محل کار نصب کند، به محض ورود فرد به آن مکان، مرکز ۱۱۰ زنگ می خورد و نزدیک ترین واحد فعال پلیس در محل حضور پیدا می کند.

 

 

وی با افزودن این مطلب که تاکنون هیچ سرقت موفقی از مکان هایی که این سیستم در آن نصب بوده، نداشتیم؛ اظهار داشت: در محلات زمین های خالی متعددی است که تقاضا داریم مالکین این زمین ها آن را در اختیار شهرداری قرار دهند و شهرداری پارکینگ محله ای ایجاد کند، ما هم همکاری می کنیم زیرا این تأمین کننده امنیت است.

 

 

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان مراقبت همسایه از همسایه را هم مورد تأکید قرار داد و گفت: خیلی از افراد جامعه نسبت به نزدیک ترین افراد خود احساس مسئولیت نمی کنند‌ در حالیکه باید نسبت به همسایگان احساس مسئولیت کنیم زیرا با حداقل مسئولیت می شود پیشگیری کرد.

 

 

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر چرایی تأخیر حضور  پلیس ۱۱۰ در محل حادثه گفت: پلیس ۱۱۰ نیروی نامحدود ندارد و گاهی ممکن است این مسئله به دلیل پیک جرم اتفاق بیفتد اما اگر تأخیر علت غیرموجه داشته باشد حتماً بازخواست می شود البته مردم باید بدانند ۱۱۰ مرکز فوریت های پلیس و برای گزارش موارد خاص و اورژانسی است اما اگر مسئله ای راجع به عملکرد آن هست تلفن ۱۹۷ آماده دریافت گزارش شهروندان در این خصوص است.

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرماندهی انتظامی استان کرمان جرایم بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۲۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارق چهار میلیارد تومانی طلای منازل در کمند پلیس کرمان

 

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی در این باره گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت و زورگیری طلاجات از چند منزل درشهر کرمان، ماموران پلیس آگاهی با بررسی دقیق صحنه‌های سرقت متوجه شدند بیشترسرقت‌ها با شکستن نرده‌های ضعیف و شیشه‌های فاقد حفاظ صورت گرفته اما به هر ترتیب سرنخ‌هایی از سارق یا سارقان بر جای مانده است.

وی افزود: ماموران با پی‌جویی‌های تخصصی به هویت سارق که اهل و ساکن شهرستان ریگان بود، پی برده و این فرد را پس از تعقیب و مراقبت‌های شبانه‌روزی هنگام فروش بخشی از طلاجات سرقتی دستگیر کردند.

 بگفته رئیس پلیس آگاهی استان کرمان: این سارق در تحقیقات تکمیلی به ۱۲ فقره سرقت طلاجات از منزل شهروندان کرمانی به ارزش ۴۰ میلیارد ریال و فروش آنها به مالخرهایی در شهرستان‌های جنوبی استان اعتراف کرد و پیگیری‌های لازم برای شناسایی و دستگیری این افراد و بازگرداندن طلاهای سرقتی به مالباختگان در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • ارتقای امنیت با ایجاد برنامه های پلیس
  • تعامل پلیس و دستگاه قضایی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد
  • ارتقا امنیت در کرمانشاه محسوس‌تر می‌شود
  • ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد
  • کشف ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس
  • دستگیری سارق حرفه‌ای در مراغه
  • سارق چهار میلیارد تومانی طلای منازل در کمند پلیس کرمان