Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@09:45:10 GMT

وضعیت کرونا در تهران بحرانی است

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۲۲۳۷

محمدرضا هاشمیان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد بیماران بدحال کووید۱۹ در شهر تهران به شدت افزایش یافته است. همه تخت های آی سی یو در یبمارستانهای دولتی پر است و امروز حتی اگر به این بیماری مبتلا شوم، تخت آی سی یو برای من که سالها در بخش آی سی یو کار کرده ام وجود ندارد، اکثر بیمارستان های خصوصی نیز اجازه پذیرش بیماران کرونا را ندارند یا تمایلی به پذیرش این بیماران ندارند به خصوص اینکه داروهای مورد نیاز برای درمان بیماران کرونا را به بیمارستانهای خصوصی نمی دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تعداد بیماران کرونای نیازمند مراقبت های ویژه و تخت آی سی یو افزایش یافته، هیچ مدیریت و امکانی برای اینکه بدانیم در کدام بیمارستان تهران می توان تخت آی سی یو پیدا کرد وجود ندارد و اگر بیمار بدحال داشته باشیم باید بیمارستان به بیمارستان تلفن بزنیم و بپرسیم که آیا یک تخت آی سی یو خالی دارید که معمولا هم پاسخ منفی است. امتیازدهی مناسبی هم برای پذیرش بیماران بدحال در آی سی یوها وجود ندارد.

رمدسیویر ایرانی در بازار آزاد ۸ میلیون تومان

هاشمیان افزود: مدیریت توزیع دارو نیز بسیار اشکال دارند، اکنون در بیمارستانهای دولتی فقط یک یا دو پزشک اجازه امضا برای تجویز رمدسیویر را دارند به همین علت اکثر بیماران کرونا که به این دارو نیاز دارند برای تهیه دارو به خارج از بیمارستان و بازار آزاد مراجعه می کنند و رمدسیویر با برند ایرانی که در بیمارستان دولتی بین ۷۰۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته می شود، در بازار آزاد به قیمت هشت میلیون تومان به دست بیماران می رسد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: واقعا نمی دانیم چطور داروی رمدسیویر از بازار آزاد سر در می آورد و چرا این دارو در داروخانه ها و شبکه رسمی توزیع نمی شود، می گویند داروی رمدسیویر در بازار آزاد تقلبی است اما تاکنون رمدسیویر تقلبی ندیده ام.

وی گفت: اطلاع رسانی و خبررسانی در مورد وضعیت کرونا، تخت های خالی آی سی یو، بستری و پذیرش در اورژانس ها بسیار ضعیف و متناقض است و واقعا مردم سرگردان هستند. ترافیک سنگینی برای پذیرش بیماران در بیمارستانها به وجود آمده و همکاران ما در بیمارستانهای دولتی هیچ اطلاعی از وضعیت تخت های خالی در بیمارستانهای دیگر در بخش دولتی، خصوصی و خیریه ندارند.

هاشمیان افزود: به علت تاخیر در پذیرش بیماران و مراجعه دیرهنگام بیماران بدحال به بخش های آی سی یو، میزان مرگ و میر بیماران کرونا در بخش های آی سی یو بالا رفته است. نمی توان گفت چند درصد بیماران کرونا در بخش های آی سی یو فوت می کنند زیرا در بیمارستانهای اصلی کرونا بیماران بدحال تری بستری می شوند و بیمارستانهای سطوح پایین تر ممکن است بیماران بدحال کمتر باشند. شاخص کشوری در این مورد ندارم اما به طور کلی بین ۵ تا ۷ درصد بیماران کرونا فوت می کنند.

وی ادامه داد: توزیع داروی رمدسیویر برای بیماران کرونا مشکلات زیادی دارد، سرنوشت داروی فاویپیراویر ایرانی هم معلوم نیست و در این مورد اطلاع رسانی رسمی انجام نشده است. این دارو در بسیاری از کشورها مثل روسیه، ترکیه، ژاپن، فیلیپین و مصر برای کمک به درمان بیماران کرونا استفاده می شود و در صورت استفاده از این دارو در مراحل اولیه بیماری در بسیاری از بیماران موثر بوده است زیرا تعداد ویروس را کم می کند البته کووید۱۹ هنوز هیچ داروی اختصاصی ندارد. معمولا یک دارو برای بیماران استفاده نمی شود و در کنار فاویپیراویر یا رمدسیویر، دگزامتازون یا اینترفرون هم استفاده می شود.

درمان کرونا در منزل با قیمت های نجومی

این فوق تخصص مراقبت های ویژه افزود: در شرایطی که بیمارستانها پر هستند و امکان پذیرش بیماران کرونا را ندارند، بازار جدیدی به عنوان بستری در منزل ایجاد شده و بیماران کرونا با قیمت های نجومی در منزل خدمات درمانی می گیرند، یک پزشک عمومی برای ویزیت بیمار در منزل ۷۰۰ هزار تومان دریافت می کند و مراقبت ۲۴ ساعته پرستار در منزل بین یک تا دو میلیون تومان هزینه دارد، بازار سیاه دارو نیز فشار مضاعفی بر خانواده های بیماران وارد کرده و معلوم نیست این داروها از کجا تهیه می شوند و چرا این داروها به جای زیرپله و بازار سیاه در داروخانه ها توزیع نمی شود.

هاشمیان گفت: در مجموع تعداد بیماران کرونا در شهر تهران بسیار بالا رفته و باید هر چه زودتر این شهر به حالت قرنطینه برود، بیمارستانها باید اطلاعات لازم را در مورد تخت های خالی در شبکه رسمی در اختیار یکدیگر بگذارند و دارو فاویپیراویر و رمدسیویر هم باید در داروخانه ها با قیمت مصوب در اختیار بیماران قرار بگیرد و جلوی توزیع قاچاق و غیر قانونی این داروها در بازار آزاد گرفته شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: بیماران کرونا بیماران بدحال پذیرش بیماران بازار آزاد تخت آی سی یو آی سی یو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۲۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران


امین افشار، رئیس هئیت مدیره کانون هموفیلی ایران در مصاحبه اختصاصی با  خبرگزاری صدا و سیما به مناسبت هفدهم آوریل ۲۸ فروردین روز جهانی هموفیلی گفت: حدود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در سراسر کشور هستند و کانون هموفیلی ایران وظیفه پوشش دهی همه بیماران هموفیلی و سایر اختلالات انعقادی را دارد.

رئیس هئیت مدیره کانون هموفیلی ایران گفت: بیمار هموفیلی شامل کمبود‌های فاکتور‌های ۸ و ۹ انعقادی است و اگر علائم بیماری بیماران هموفیلی کنترل شود و دارو و درمان در دسترس بیماران باشد، این افراد همانند انسان عادی زندگی خواهند کرد.

امین افشار با تاکید بر اهمیت تامین دارو بیمارن هموفیلی افزود: این بیماران باید قبل از خونریزی، دارو را تهیه و درمان را انجام دهند و اگر این بیماران با کمبود دارویی مواجه شوند ممکن است به مرور در حوزه مفاصل دچار معلولیت شوند، از این رو تامین داروی این بیماران مهم است.

رئیس هئیت مدیره کانون هموفیلی ایران تاکید کرد: تشخیص این بیماری از طریق ژنتیکی است و تنها راه پیشگیری بیماری هموفیلی، خودداری از ازدواج خویشاوندی است.

امین افشار همچنین شعار امسال روز جهانی هموفیلی را دسترسی عادلانه به درمان و دارو اعلام کرد و گفت: با تمرکز مراکز درمانی در مراکز استان‌ها رسیدگی‌های درمانی به بیماران عادلانه تحقق نمی‌یابد، در حوزه توزیع دارو هم تمرکز داروخانه‌ها در مراکز استان ها، بیماران را مجبور به سفر‌های بین شهری برای دسترسی به دارو می‌کند، توزیع دارو‌های مورد نیاز بیماران در شهرستان‌های استان‌ها می‌تواند بسترساز رسیدگی عادلانه‌تر بیماران به دارو و درمان شود.

رئیس هئیت مدیره کانون هموفیلی ایران افزود: این کانون در پیگیری تحقق شعار امسال روز جهانی هموفیلی، دسترسی عادلانه به درمان و دارو را به عنوان یک مطالبه مهم پیگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین
  • زخم هموفیلی بر تن رنجور بیماران
  • پیگیری اختلال سامانه نسخه الکترونیک سلامت
  • ابتلای ۱۳ هزار نفر به هموفیلی در ایران 
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • بیش از ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم