Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@09:20:49 GMT

تولید زیر چتر امید و تلاش

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۲۳۸۷

تولید زیر چتر امید و تلاش

به گزارش ایرنا، واحدهای تولیدی این روزها با همه مشکلات پیش روی و برغم افزایش ناباورانه قیمت‌ها، مواد اولیه مورد نیاز شان را محدود و با کیفیت نازل تر از قبل تهیه می‌کنند، تا چرخ‌های تولید را بچرخانند و به آن رونق دهند.

کاهش مواد اولیه، تولید بسیاری از کالاهایی اساسی را تحت تاثیر قرار داده و این روزها با توجه به افزایش قیمت ارز، مشکلاتی برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده و به تبع آن افزایش فشار اقتصادی و روانی به کارفرما، کاهش نیروی انسانی و افزایش ساعات کار، آسیب‌های زیادی پیش روی تولید و تولیدکننده گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی یک واحد تولیدی می‌خواهد فعالیت خود را آغاز کند، متولیان در ابتدای امر با توجه به قیمت مواد اولیه، هزینه تولید، بازار فروش و مشتری ثابت و متغیر کالای تولیدی، برآورد اولیه‌ای از محصول نهایی با قیمت مناسب با احتساب همه هزینه‌ها و البته سود آوری، سرمایه گذاری می‌کنند اما اگر ثبات در تهیه مواد اولیه قیمتی نباشد، تصور تولید خارج از چارچوب استاندارد عملی نیست.

کارگاه های تولیدی و واحدهای مستقر در شهرک صنعتی بیجار هم از این قاعده و قانون مستثنی نیستند و با هر نوع تغییری در قیمت ارز یا مواد اولیه، دچار چالش می‌شوند که ارایه راهکار پیش روی،  توسط کارآفرینان در این شرایط ضروری است.

در این میان هستند واحدهایی که به علت بی تجربگی، نداشتن پشتوانه مالی و بازار امن فروش محصول، در چنین شرایطی چراغ تولید را خاموش و به انتظار روزهای بهتر خانه نشین می‌شوند و باز هستند کسانی که این تهدید را به فرصتی برای پیشرفت و رشد تبدیل می‌کنند.

شرکت تولید و مونتاژ کابل خودرویی ژرفا پژوهان پارسی در شهرک صنعتی بیجار یکی از معدود کارگاه‌های تولیدی است که در این روزها، چرخ تولید را با همه مشکلات و موانع به گردش وا داشته و امیدوار است در آینده توسعه تولید را نیز به ثمر نشاند.

به دنبال جذب استعدادهای دانش آموخته

مدیرعامل شرکت ژرفا پژوهان پارسی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شرکت حدود سال‌های ۸۷ و ۸۸ فعالیت خود را در زمینه تولید مجموعه داشبورد، شبکه و سیم کشی تراکتور در شهرک صنعتی با ۲۰ نفر آغاز کرد و پس از یک دوره توقف تولید بدلیل شرایط اقتصادی،  در سال ۹۳ با نفسی تازه تولید، اشتغال و نو آوری را از سر گرفت.

نبی الله رجب زاده اضافه کرد: راه اندازی مجدد این کارگاه تولیدی با همکاری سازمان صمت ممکن شد و در حال حاضر تولید این شرکت با پنج هزار عدد مجموعه سیم کشی و داشبورد تراکتور در ماه با ۱۵ نفر نیروی انسانی دنبال می‌شود.

وی که فارغ‌التحصیل رشته مهندسی برق است، افزود: با توجه به بازاریابی صورت گرفته طبق برنامه ریزی مدیریت شرکت، عقد قراردادی با شرکت مگاموتور به تعداد ۱۰ هزار عدد دسته سیم موتور تیبا به ظرفیت فعلی شرکت افزوده خواهد شد لذا نیاز جدی به توسعه فضای تولید و افزایش نیروی انسانی در آینده نزدیک دور از انتظار نیست.

مدیر عامل شرکت ژرفا پژوهان پارسی یادآور شد: نگاه توسعه بازار این شرکت، صرفا تولید و تامین سفارش مشتریان محدود فعلی نبوده و جهت ورود به بازارهای جدید اهتمام ویژه داریم و در همین راستا در خصوص تامین و تولید سنسورهای خودرو با شرکت کرمان خودرو همکاری داشته و بزودی با راه اندازی خط مونتاژ قطعات مورد نیاز، سفارش ۲ هزار عدد دیگر به تولید ماهانه افزوده خواهد شد.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر تولیدات این شرکت به کارخانه تراکتور سازی تبریز، سنندج و ارومیه ارسال می‌شود، گفت: طبق تفاهم نامه صورت گرفته با شرکت سیف خودرو، بزودی تولید ۲ هزار قطعه طبق سفارش این شرکت به خط تولید ما افزوده می‌شود.

رجب زاده تاکید کرد: کیفیت قطعات و استانداردهای هریک از تولیدات این شرکت بر اساس استانداردها و درخواست مشتریان تولید خواهد شد که در این خصوص گواهینامه‌های مناسب از دستگاه های متولی اخذ شده است.

وی که بیش از ۲۵ سال در صنعت خودرو و در تدوین استانداردهای لازم فعالیت داشته است، افزود: بدنبال کشف استعدادهای دانش آموخته جوان شهرستان بیجار هستیم، هدف ما جذب چنین نیروهایی است که در رفع مشکلات پیشرفت و توسعه، یاری دهنده ما باشند.

مدیر عامل شرکت ژرفا پروژهان پارسی که ظرفیت عالی و مناسب احداث کارگاه تولیدی در تهران را به رنج مستأجری در شهرک صنعتی بیجار با عشق به زادگاه و مسوولیت اجتماعی نسبت به مردمان بیجار گروس را به جان خریده است، اضافه کرد: مسوولیت‌های دولتی مناسب در حوزه خودرو و گمرک داشتم امّا ایجاد ظرفیت تولید و اشتغال در بیجار، دغدغه اصلی برای ایجاد این کارگاه تولیدی بوده است.

او با اشاره به اینکه روزانه ۵۰۰ عدد دسته سیم در این کارگاه تولید میشود،  گفت: جهت تامین سفارش مشتریان جدید، تکمیل تجهیزات و فضای تولید، افزایش سطح کیفیت و برخی تغییرات و افزایش نیروهای انسانی در دستور کار مدیریت شرکت قرار دارد.

رجب زاده اظهار داشت: در سال جهش تولید و رونق تولید اتفاقات خوبی برای شرکت اتفاق افتاد و پیشنهادهای برای تولید در صنعت خودرو داریم که برای تحقق آن، تامین سرمایه در گردش یکی از نیازهای ضروری و گره گشای شرکت خواهد بود.

وی با تشریح اینکه نیروی انسانی غیر متخصص در شهرستان زیاد است امّا کمبود نیروی متخصص یکی از مشکلات جدی در آینده این دیار به شمار می‌رود، یادآور شد: در مورد کارآفرینی، متوجه بسیاری از مسایل و موانع تولید شدیم که در لایه های پنهان کار وجود دارد که تاکنون در مورد آن صحبت نشده و با اصل تولید و اشتغال فاصله زیادی دارد که باید توسط کارگروهای رفع موانع تولید به آن توجه شود.

مدیر عامل شرکت ژرفا پژوهان پارسی افزود: اشتغال گسترده هدف اصل کارآفرینی است، ایجاد کارگاه های تولیدی کوچک و کم بازده تنها در مدت زمان کوتاه می تواند مُسکنی بر درد بیکاری جوانان باشد البته اشتغال گسترده و پایدار، جذب سرمایه گذاران در چنین پروژه های بیشتر می‌تواند در کاهش آمار بیکاری تأثیر گذار باشد.

او ادامه داد: مدلی از این اشتغالزایی گسترده با همه مسایل و نیازهای اولیه را تعریف کردیم که در یکی از جامع ترین آنها، در اقتصاد مقاومتی تعریف شده که در صورت اجرای دقیق آن، بسیاری از مشکلات امروز رفع خواهد شد.

رجب زاده تسخیر بازارهای استانی را استراتژی کلیدی جهت سرمایه گذاری و به تبع آن اشتغال گسترده در منطقه دانست و اضافه کرد: با این تصور و برنامه ریزی، تولید و اقتصاد پویا محقق خواهد شد و به تبع آن اشتغال پایدار استانی نیز رونق می‌گیرد.

در شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار که در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد، یک شهرک صنعتی در شهر بیجار با کمتر از ۱۰ واحد فعال تولیدی و صنعتی وجود دارد.

برچسب‌ها تولید داخلی جهش تولید اشتغال زایی سرمایه گذاری بیجار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تولید داخلی جهش تولید اشتغال زایی سرمایه گذاری بیجار تولید داخلی جهش تولید اشتغال زایی سرمایه گذاری بیجار اخبار کنکور کارگاه تولید نیروی انسانی مواد اولیه شهرک صنعتی رجب زاده خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۲۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط تولید پروتز‌های مفصل زانو و لگن گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، خط تولید پروتز‌های مفصل زانو و لگن در یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس، عصر امروز ۲۸ فروردین رسما با حضور معاون اول رئیس جمهور گشایش یافت تا بخشی از نیاز کشور به این محصول وارداتی و ارزبر، تأمین شود. 

سیدمحمد کاظم زاده، قائم‌مقام مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درخصوص حوزه‌های فعالیت این شرکت گفت: فعالیت این شرکت در زمینه تولید انواع ایمپلنت‌های ارتوپدی از سال ۱۳۸۵ آغاز شد و به صورت تخصصی در حوزه ساخت انواع ایمپلنت‌های حوزه تروما (شکستگی‌های ناشی از سوانح) مشغول فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه سایت نخست تولید ایمپلنت‌های ارتوپدی این شرکت در شهرک صنعتی مینودشت در استان گلستان واقع شده است، گفت: درحال حاضر ۱۲۰ نفر در این مجموعه مشغول فعالیت هستند. نخستین شرکت ایرانی هستیم که در این حوزه، موفق به اخذ استاندارد اتحادیه اروپا (CE) شده‌ایم.

به گفته وی، درحال حاضر بیش از ۱۵۰ مرکز درمانی داخل کشور از ایمپلنت‌های ترومای تولیدی این شرکت استفاده می‌کنند. تاکنون بیش از ۴۵۰ هزار عمل جراحی با استفاده از محصولات تولیدی شرکت پویندگان پزشکی پردیس در سراسر کشور انجام شده است. 

کاهش ۹۹ درصدی سهم واردات ایمپلنت‌های حوزه تروما به همت دانش‌بنیان‌های داخلی

وی تصریح کرد: حدود ۱۷ سال قبل و زمانی که فعالیت شرکت در استان گلستان آغاز شد، واردات محصولات ارتوپدی در حوزه تروما سالانه بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار بود و عملا ۱۰۰ درصد وابسته به محصولات خارجی بودیم. اما خوشبختانه  طی۲ دهه فعالیت این شرکت دانش‌بنیان و همچنین سایر تولیدکنندگان داخلی، امروز میزان واردات در حوزه تولید ایمپلنت‌های تروما تقریبا به زیر یک درصد رسیده و رقم ارز تخصیص‌داده شده برای واردات این بخش کمتر از ۵۰۰ هزار دلار بوده است. 

کاظم زاده افزود: از سال ۱۳۹۸ با توجه به نیاز‌های روزافزون کشور در حوزه پروتز‌های تعویض مفصل زانو و لگن، با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و همچنین، صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام به راه‌اندازی سایت جدید تولیدی به منظور توسعه محصولات حوزه پروتز مفصل زانو و لگن در پارک فناوری پردیس کردیم و امروز با تلاش حدود ۴ ساله همه پرسنل مجموعه، شاهد بهره برداری از خط تولید جدید پروتز مفصل زانو و لگن هستیم که در آینده نزدیک، بخش اعظم نیاز‌های کشور به پروتز‌های این حوزه را مرتفع خواهد کرد. 

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: خوشبختانه از لحاظ سطح کیفیت محصولات تولیدی و سطح فناوری به کار رفته، شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی توانسته‌اند نیاز کشور را مرتفع کنند و برخی از شرکت‌ها که در رأس آن شرکت ما قرار دارد، موفق شده اند محصولات تولیدی ترومای تولیدی خود را به کشور‌های مختلف جهان صادر کند. شرکت‌های ایرانی فعال در این حوزه، بازار بسیار خوبی در کشور‌های منطقه دارند.

وی اضافه کرد: درحال حاضر محصولات تولیدی شرکت دانش‌بنیان پویندگان پزشکی پردیس در ۱۵ کشور جهان ثبت (رجیستر) شده است و در حدود ۷ کشور از محصولات تولیدی این شرکت استفاده می‌کنند. 

ورود به عرصه تولید محصولات های‌تک پروتز‌های مفصل زانو و لگن

کاظم زاده با اشاره به پیچیدگی‌های تولید پروتز‌های مفصل زانو و لگن گفت: تنها کشور‌های محدود چندملیتی که در رأس آنها شرکت‌های آمریکایی قرار دارند، بیشتر بازار این حوزه را در اختیار دارند و بالغ بر ۹۵ درصد بازار کشورمان نیز در اختیار این چند شرکت بزرگ است. با توجه به پیچیدگی‌های ساخت و انحصاری که در این حوزه توسط شرکت‌های آمریکایی ایجاد شده بود، عملا قدرت رقابت از همه شرکت‌ها سلب شده بود.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: با توجه به پیام نوروزی رهبری که سال ۱۴۰۳ را سال «رشد تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرده‌اند، امیدواریم شرکت‌های دانش‌بنیان بخش خصوصی که قدرت تحرک و شتاب‌دهی بالایی در اقتصاد کشور دارند، بتوانند با حمایت‌های صورت گرفته، این منویات را به ثمر برسانند. امیدواریم سال جدید، سال پررونقی برای کشور باشد و بتوانیم با هم‌افزایی بین بخش خصوصی و دولتی و همراهی و حمایت دولت در آینده نزدیک به افق‌های مدنظر کشور دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستور رئیسی برای مقابله با بنگاهداری بانک ها
  • پرواز بلند تولیدگران سمنانی از روی موانع/ رکود پشت در گذاشته شد
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • کارگاه تولیدی لامپ‌های LED در اوین راه‌اندازی شد
  • معرفی کارگاه تولیدی انواع هاردباکس آماده و اختصاصی
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • مسائل کوچک نباید منجر به اختلال در چرخه تولید شرکت‌های صنعتی و تولیدی شوش شود
  • تلاش بر این است که به تولید و اشتغال کشور کمک کنیم
  • خط تولید پروتز‌های مفصل زانو و لگن گشایش یافت
  • اشتغال به کار بیش از هزار و ۶۰۰ زندانی در قم