Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی امروز(سه‌شنبه 8 مهر ) در موافقت با طرح تامین کالای اساسی اظهار داشت:نمایندگان مجلس حداقل 12 ساعت در هفته در صحن مجلس بوده و حتی در جلسات کمیسیون‌ها،  کمیته‌ها و جلسات مختلف در وزارتخانه‌ها و سایر نشست‌ها برخلاف مصوبات ستاد کرونا حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌طرح یک فوریت تامین کالای اساسی قطعا یکی از یادگارهای مجلس یازدهم خواهد بود.

نماینده مردم ملایر در مجلس افزود: گزارش تفریغ بودجه چند سال گذشته را تهیه کردم در حالی که در این گزارش درباره عملکرد ارز 4200 تومانی اعداد و ارقامی عنوان شده که اگر طرح تامین کالاهای اساسی مصوب شود با این کار توانسته‌ایم با رانت و حیف و میل بیت‌المال مبارزه عملی کرده و سفره نیازمندان را ترمیم کنیم.

آزادیخواه گفت: در سال 97 ارز تامین شده برای  واردات 31 میلیارد دلار عنوان شده که برای 5 میلیارد دلار آن هیچ کالایی وارد نشده است.

وی گفت: باید با رانت مبارزه کرد و اویی که قصد تخریب انقلابیون مجلس یازدهم را دارد و توئیت می‌زند نباید برای رانت لال بماند. 

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: ارز تامین شده برای واردات کالاهای اساسی 23 میلیارد دلار است متاسفانه برای سه میلیارد دلار آن هیچ کالایی وارد نشده است.

آزادیخواه گفت:‌تنها ابهامی که برخی مخالفان به طرح تامین کالای اساسی گرفته‌اند به فقدان شبکه توزیع کالا بازمی‌گردد در حالی که ما در جنگ تجربه این توزیع را داشتیم. 

وی گفت:‌دستگاه‌های دولتی موظف شدن هر دو ماه یک بار گزارشی از طرح تامین کالای اساسی به کمیسیون‌های اجتماعی، عمرانی اقتصادی و برنامه بدهند و حتما محرومین و نیازمندان و بازنشستگان از اجرای این طرح بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کالاهای اساسی نمایندگان مجلس مجلس تامین کالای اساسی میلیارد دلار طرح تامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۲۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲

بانک مرکزی در طول سال ۱۴۰۲ برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی مجموعا بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز تامین و پرداخت کرد . - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی سال 1401 حدود 3 میلیارد و 400 میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند 1402 به بیش از 4 میلیارد و 300 میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال 1402 بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن ( 1401 ) از رشد 26 درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز سوم اردیبهشت 1403 نیز بیش از 3 میلیارد و 143 میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و 854 میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ 41 هزار تومان به خود اختصاص داده است.

کالاهای اساسی و دارو با 636 میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ 561 میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و 75 میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد
  • اعلام آمادگی بانک مرکزی برای ارائه ریز اطلاعات به مجلس
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود