Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@14:46:49 GMT

چقدر کالای اساسی در انبارهای بنادر است ؟

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۲۵۲۸

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  محمد راستاد اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از  ۶۰ میلیون و ۳۵ هزار و ۶۱۴ تن میزان تخلیه و بارگیری انواع کالا در بنادر کشور بوده است که از این میزان ۱۵ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۹۰۴ تن واردات کالاهای غیر نفتی و ۱۶ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۱۶۷ تن صادرات غیر نفتی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: میزان تخلیه و بارگیری کانتینری نیز در این بازه زمانی ۸۰۵ هزار و ۷۶۹ TEU (واحد اندازه گیری ظرفیت کانتینر) بوده است و میزان موجودی انبارهای بنادر کشور از همین نظر ۹۵ هزار و ۵۳۲ TEU است.

 

رییس سازمان بنادر و دریانوردی درباره میزان موجودی انبارهای بنادر کشور از حیث کالاهای غیر کانتینری و کالاهای اساسی نیز گفت: هم اکنون شش میلیون و ۹۶۰ هزار و ۸۴۰ تن کالاهای مختلف غیر کانتینری و سه میلیون و ۴۷۱ هزار و ۶۴ تن کالای اساسی در انبارهای بنادر موجود است و معمولا در بازه‌های زمانی مختلف میزان موجودی انبارهای بنادر بین دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن تا سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن بوده است.

 

راستاد در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا برخی اوقات کالاهای وارداتی در بنادر می‌ماند و تخلیه نمی‌شود، گفت: در لحظه ورود کشتی‌ها و تخلیه محموله‌ها و انتقال آن‌ها به انبارهای بنادر تاخیر و کندی وجود ندارد و این فرآیند با حداکثر سرعت ممکن و بالاترین نرم‌های عملیاتی انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه واردکنندگان تعمدا و برای گران شدن محصولی، کالای خود را در بنادر نگه نمی‌دارند، تاکید کرد: در تخلیه کالاها از بنادر و بارگیری آن‌ها به استان‌های مختلف نیز باید مکانیسمی اندیشیده شود تا با سرعت بیشتری این اتفاق بیفتد اما رویه نسبتا متعادلی در این زمینه وجود دارد و به محض خروج محموله‌ها ورود و تخلیه آن‌ها را داریم. از سوی دیگر همه دستگاه‌های متولی تلاش می‌کنند تا حداکثر سرعت ممکن در تخلیه این کالاها و توزیع مویرگی آن در کشور اتفاق بیافتد و مشکلی از این نظر وجود ندارد.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کالای اساسی اقتصاد جام نیوز سازمان بنادر و دریانوردی واردات انبارهای بنادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالاهای قاچاق و توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی

معاون هماهنگ‌کننده فرمانده انتظامی استان البرز از توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی و کشف میلیاردی انواع کالای قاچاق در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سرهنگ پیمان لطیفی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ، طرح برخورد با خودروهای شوتی و کالای قاچاق را به اجرا گذاشتند.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات میدانی و پس از هماهنگی با مقام قضائی با اجرای این طرح در محورهای مواصلاتی این شهرستان موفق به توقیف  5 دستگاه خودروی شوتی حامل بار قاچاق شامل لوازم صنعتی، برقی، پزشکی، خانگی، پوشاک، نوشیدنی، خودرو و موتورسیکلت دستگیری شدند.

سلیمانی تصریح کرد:  در این خصوص 9 نفر دستگیر که با تشکیل پرونده تحویل مراجع قانونی شدند.

 فرمانده انتظامی ساوجبلاغ خاطر نشان کرد: ارزش کالاهای مکشوفه برابر نظر کارشناسان 2 هزار و 160 میلیارد ریال برآورده شده است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا طی فروردین‌ماه در بنادر
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • کشف کالاهای قاچاق و توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است