Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@06:22:54 GMT

بوستان ویژه معلولان در دوگنبدان احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۲۵۴۳

بوستان ویژه معلولان در دوگنبدان احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، نشست مناسب سازی اماکن اداری و معابر عمومی برای معلولین، جانبازان و سالمندان در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

 در این نشست مسعود ظفری  اظهار کرد: معلولان قشر خاصی از جامعه هستند و حق طبیعی آنها است که از مبلمان شهری استفاده کنند.

وی  ادامه داد: متاسفانه بسیاری از ساختمان‌های اداری گچساران برای تردد معلولان و سالمندان مناسب سازی نشده است و دلیل آن هم بسیاری از ادارات قدیمی هستند و تنها در این چند سال اخیر چند اداره  نوسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرداری دوگنبدان با اشاره به ساختمان شهرداری گفت: اکنون نیم قرن از عمر  ساختمان شهرداری می‌گذرد و این ساختمان قدیمی و فرسوده است.

 ظفری ادامه داد: با توجه به اینکه شهرداری یک نهاد خدماتی و مراجعه به این نهاد در طول روز بسیار زیاد است و اقشار مختلفی از جامعه برای انجام امور ساختمانی مراجعه می‌کنند برای تسهیل در تردد این افراد بسیاری از واحد‌های شهرداری در طبقه  همکف قرار گرفتند.

 وی با بیان اینکه واحد‌های خدمات رسان در طبقه همکف مستقر شده‌اند، تصریح کرد: با توجه به اینکه ساختمان  شهرداری قدیمی و فرسوده است  اما بالابر ویژه معلولان احداث شد.

 اذعان کرد:  تمامی پیاده‌رو‌هایی که در این  سال اخیر احداث شده  برای تردد افراد معلول، نابینا و سالمند با نوار زرد رنگ  مناسب سازی شده است.

شهردار دوگنبدان گفت:بلوار اصلی شهر، پیاده رو بوستان شهدای گمنام  از جمله پیاده‌روها‌یی هستند که  برای معلولان مناسب سازی شده است.

 ظفری به ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: در ناوگان حمل و نقل عمومی یک ردیف صندلی در اتوبوس برای معلولان در نظر گرفته شده است.

 شهردار دوگنبدان ابراز کرد: ما به دنبال این بودیم که یک پارک برای معلولان احداث و نامگذاری شود که این پارک به متراژ چهار هکتار است  اما با توجه به توپوگرافی که انجام گرفته این پارک محل مناسبی برای معلولان نبود و این پارک به بوستان امید نامگذاری شد.

وی خاطرنشان کرد: درصد احداث  بوستان ویژه برای معلولان و دسترسی آسان تر برای این قشر هستیم.

 ظفری افزود: نامه نگاری با تمامی ادارات به منظور مناسب سازی  در اداره برای  تسهیل  در تردد معلولان انجام گرفته است.

 انتهای پیام/82031

منبع: فارس

کلیدواژه: معلولان سالمندان بوستان شهردار دوگنبدان برای معلولان مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۲۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی ساختمان بلدیه با کاربری فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران گفت: عملیات باز سازی این ساختمان، به عنوان خانه‌ای برای شهروندان و با نام برگزیده"خانه شهر" تعریف شد.

هادی حق‌بین افزود:این طرح در دو مرحله احداث ساختمان خانه شهر و ارتقاء کیفی میدان امام خمینی تعریف شده که در مرحله نخست احداث ساختمان خانه شهر در دست اقدام است.

وی گفت:این طرح در زمینی به مساحت ۴۹۰۰ متر در ۴ طبقه در حال ساخت است.

آقای حق‌بین افزود:کارکرد کلی این ساختمان، فرهنگی و متشکل از یک سالن چند منظوره به ظرفیت ۳۸۰ نفر، موزه، فضا‌های نمایشگاهی و عرضه محصولات فرهنگی، بام سبز و سالن رسانه و تشریفات برای رخداد‌های مهم دیپلماتیک شهر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های بندر دیلم تقویت می‌شود
  • انواع درب ساختمان
  • بازسازی ساختمان بلدیه با کاربری فرهنگی
  • بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های منطقه ۲۱ در سال ۱۴۰۳/ احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در منطقه
  • هتل در بوستان‌های جنگی تهران احداث می‌شود؟
  • پلاتوی بوستان خانواده مرداد ماه به بهره برداری می رسد
  • فاز سوم بوستان خضر در قم احداث می‌شود
  • جزئیات جدید از احداث هتل در بوستان‌های جنگی تهران