Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم معارفه سرپرست مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و معارفه سرپرست اداره کل آموزش معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه با حضور حجت‌الاسلام خسروپناه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مراسم معارفه میثم چگین به‌عنوان سرپرست مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و معارفه بهرام عابدی به‌عنوان سرپرست اداره کل آموزش معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه با حضور حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام خسروپناه در این مراسم گفت: ارتباط اداره کل آموزش معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با سامانه آموزشیار و اداره کل پژوهش این معاونت با سامانه پژوهشیار باید به‌صورت مداوم و مستمر انجام شود. سامانه آموزشیار قطعاً به‌نفع دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود و همه باید به پیشبرد این سامانه کمک کنیم تا نقایص آن برطرف شود.

وی افزود: یکی از رویکردهای مدنظر در هیئت ‌رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی موضوع دانشکده‌های موضوعی است؛ دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همواره نسبت به دانشکده‌های موضوعی تأکید ویژه‌ای داشته است و دانشکده حکمرانی نیز در همین راستا با حمایت معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به مجید شمس، قائم‌مقام معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با همکاری مدیران بخش‌های آموزش، پژوهش و مرکز مطالعات تدبیری بیندیشید و برای دانشکده‌های موضوعی تصمیم بگیرید و نقشه‌راه کشیده شود؛ دانشکده‌های موضوعی در حال‌ حاضر باید ساماندهی و منظم شود.

حجت‌الاسلام خسروپناه با بیان اینکه از شهید مطهری درس آموخته‌ام، افزود: وقتی شهید مطهری راسل را تحلیل می‌کرد، مطالبی را که از نظر او منطقاً درست بود، پذیرفته و اعلام می‌کرد راسل حرف درستی زده و معنای حکمت نیز همین موضوع است، لذا ما زحمات تمام گذشتگان را قدر می‌دانیم، چراکه برخی مدیران گذشته تجربه خوبی دارند که باید از آن‌ها استفاده کنیم. باید از افراد مشورت گرفت، برخی افراد در مدیران گذشته نظرات خوبی دارند که می‌توان از نظرات آن‌ها استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در این مدت فعالیت‌های ارزنده‌ و فاخری انجام داده‌ است، تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز استانی به عنوان قوه عاقله این معاونت، ایجاد دانشکده‌های موضوعی، برگزاری دوره‌های توانمندسازی علمی اساتید علوم انسانی و هنر و برگزاری کرسی‌های تخصصی و ترویجی از جمله کارهایی است که توسط این مرکز ارائه شده است.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از زحمات حجت الاسلام والمسلمین حسن خیری، رئیس سابق مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تشکر می‌کنم و آرزوی موفقیت برای میثم چگین در عرصه جدید هستم.

انتهای پیام/4118/

منبع: آنا

کلیدواژه: عبدالحسین خسروپناه معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی مرکز مطالعات حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۲۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه ازاد چه گفتند؟

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این نشست محمدهادی همایون معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد در خصوص چرایی تشکیل این رویداد گفت: در دانشگاه، نظام اجرایی و دسته‌بندی داریم بطوریکه مدیران و کارمندان در سلسله مراتبی که قرار دارند با همدیگر ارتباط کاری دارند و نسبت به هم شناخت دارند در  حالی که در نظام علمی اساتید همدیگر را نمی‌شناسند و خیلی نسبت به هم شناخت ندارند و برای این‌که این ارتباط‌ها و همفکری میان اساتید و هیئت‌علمی برقرار شود سعی کردیم تا این نشست را برگزار کنیم. باید گفت که گروه‌های رشته‌ای در دانشگاه آزاد در ۱۸ دسته‌بندی قرار می‌گیرند و با توجه به این حجم از گستردگی؛ هدایت و جمع‌بندی نسبت به موضوعات و مشکلات دانشگاه و رشته‌ها و همچنین شنیدن صحبت‌های اساتید کار سختی است که نیاز به برگزاری این چنین برنامه‌ها و شنیدن نقطه نظرات بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

 
وی ادامه داد: برای این‌که نبض کاری و مسیر راه دانشکده‌ها را تعریف کنیم سعی کردیم تا بر اساس الگوی تمدن نوین اسلامی رهبری که به ۵ مرحله اشاره کردند بر آن اساس گام برداریم. در این مسیر سه مرحله را برای تحول علوم انسانی، اسلامی در پیش داریم که مرحله اول آن سازمان‌دهی است که بر اساس آن قرار است علوم انسانی را به عرصه رسانه و هنر متصل کنیم.

در نظام دانشی جدید در نظر داریم که با تخصیص دانشکده‌های جدید به واحد‌ها (به‌اصطلاح دانشکدگان) به سازمان‌دهی بهتری دست پیدا کنیم تا تعامل‌ها در سطح حداکثری خود قرار گیرند و دائم در حال سنجش مبانی تحول رشته وضعیت رشته‌ها هستیم تا بر اساس یک سیاست گذرای صحیح اقدام به تصمیم‌گیری کنیم. باید گفت که هنر و رسانه همه موجودیت ما را تقویت می‌کند و باید همه علوم را ذیل این رشته‌ها قرار دهیم.

وی خاطر نشان کرد: در صدد هستیم تا با پیوند هنر و رسانه یک معنای جدید را رقم بزنیم و در این مکان با حضور شما اساتید با تجربه تقاضا دارم تا اگر راهکار و پیشنهادی برای این پیوند میان هنر و رسانه با سایر رشته‌های علوم انسانی دارید حتماً بیان کنید. حتی می‌توان فراتر از آن به سراغ معنا و ارتباط‌هایی با رشته‌های مهندسی و پزشکی هم رفت.

همایون بیان کرد: بدون شک اگر به حلقه مفقوده ارتباطی میان گفتگو‌های علوم انسانی با بقیه علوم جدی‌تر نگاه شود می‌توان امیدوار بود که تأثیرگذاری بسزایی را میان سایر قالب علوم شاهد باشیم و به نتایج خوبی دست پیدا کنیم. همان‌طور که زیست‌فناوری تمدن غرب، بدون مبانی علوم انسانی امکان‌پذیر نبود و با تلفیق آن در علوم انسانی در هم تنیدگی ایجاد شده است ما هم باید به سراغ اجرایی کردن این موضوع برویم چون امتحان خود را پس داده است و نشان داده که چقدر این ترکیب می‌تواند موفق ظاهر شود. باید همه ظرفیت‌ها را یکپارچه کنیم و دیوارکشی‌های میان رشته‌های مختلف را برداریم و با مدیریت صحیح وارد بحران‌ها نشویم.

گفتنی است در این نشست شریف‌زاده مدیر کارگروه کشوری، حمیده جعفری رئیس دانشکده هنر و معماری تهران جنوب، قیومی معاون اندیشکده مطالعات راهبردی دانشگاه آزاد، خانم شاه منصوری رئیس دانشکده ارتباطات، خانم مجیدی رئیس دانشکده بین‌الملل و جمعی دیگر از اساتید به ارائه پیشنهاد‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص مسائل مختلف پرداختند.

مطرح شدن ترسیم سند نقشه راه برای دانشکده و هماهنگ نبودن ضوابط خلق اثر هنری با معیارهای دانشگاه آزاد، احیای هنرهای سنتی و احترام به هنرمندان و فراهم کردن فرصت ارائه و تبلیغ آثار هنری آن‌ها از هر تریبون رسانه‌ای به مخاطب، رفع نواقص و قوانین مدون نشده در حوزه رسانه که به جرائم رسانه‌ای منجر شده، تعیین تکلیف رسانه در حوزه مدرنیته و دنیای تکنولوژی و ارتباط آن با شبکه‌های اجتماعی، فراهم شدن فرصتی برای استفاده کاربردی و عملیاتی از  تحقیقات و دستاوردهای اساتید و پژوهشگران و پایان‌نامه‌های دانشجوهای مقاطع دکتری، تعیین سازوکاری درست از رشته‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی و ارتباط آن با گفتمان اسلامی، مخالفت با ادغام دانشکده هنر و رسانه و ایجاد دانشکده‌ای با این عنوان، راه‌اندازی  پلاتو برای دانشجویان سینما در دانشگاه علوم تحقیقات از جمله موارد مورد بحث در این نشست بود که توسط اساتید و اعضای هیئت‌علمی با رئیس و معاون علوم انسانی دانشگاه آزاد مطرح شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • باید دیوارکشی‌های میان رشته‌های مختلف را برداریم
  • اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه آزاد چه گفتند؟
  • اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه ازاد چه گفتند؟
  • دانشگاه آزاد همدان میزبان ۲۵ شرکت صنعتی و خدماتی در رویداد صدرا
  • تکامل فرهنگی در بستر جغرافیا شکل می‌گیرد/ اهمیت توریسم در ابعاد محلی، ملی و جهانی
  • بیش از ۱۵ هزار نفر در نوبت اول آزمون سراسری شرکت می‌کنند
  • علوم انسانی متهم است که سر سفره مردم نیست/ ضرورت گفت‌وگو با سایر علوم
  • علوم انسانی متهم است که سر سفره مردم نیست/ علوم انسانی باید با سایر علوم وارد گفتگو شود