Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر ایمانیان مدیر جهادکشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: کشاورزان مهابادی امسال ۶ هزار هکتار از مزارع آبی و دیم خود را به کشت پاییزه جو اختصاص دادند.

این مقام مسئول در مهاباد افزود: کشت پاییزه جو هر سال از اوایل مهرماه شروع می‌شود که این کشت در مزارع دیم زودتر و در مزارع آبی پس از برداشت برخی محصولات از جمله ذرت و چغندرقند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

آغاز کشت غلات در بخش خلیفان مهاباد

تولید محصولات ارگانیک با نمونه برداری از محصولات کشاورزی

مدیر جهادکشاورزی مهاباد در خصوص ارقام جو نیز اضافه کرد: کشاورزان برای کشت جو در مزارع آبی از ارقام بهمن، ماکویی، مهتاب و گوهران و در مزارع دیم از ارقام آبیدر، سهند و ارقام بومی استفاده می‌کنند.

ایمانیان در خصوص توزیع کود شیمیایی برای کشت پاییزه نیز گفت: امسال کود شیمیایی اوره به صورت یارانه‌ای در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و توزیع کود‌های فسفات و پتاسیم به صورت آزاد است.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشت پاییزه مزارع کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۲۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت بیش از ۲۳ هزار گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: برداشت محصول گندم در استان از مزارع شهرستان هندیجان آغاز شده است و در روز‌های آینده برداشت در شهرهای  شادگان و بندر ماهشهر شروع خواهد شد و به ترتیب در سایر شهر‌های استان ادامه پیدا می‌کند.

امید جهان نژادیان افزود: تاکنون بیش از ۲۳ هزار تن گندم از مزارع استان خوزستان به صورت تضمینی  خریداری شده است.

وی با اشاره به قیمت مصوب خرید تضمینی گندم بیان کرد: در سال جاری به ازای هر کیلو گندم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم ۱۸ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

۱۰۳ مرکز در استان خوزستان گندم کشاورزان را خریداری می‌کنند.

استان خوزستان ۲۰ درصد گندم استان را تولید می‌کند.

دیگر خبرها

  • دانه‌های آجیلی خوی به نام کشاورز و‌به کام واسطه
  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون
  • خسارت بیش از ۴۵۰ میلیارد تومانی تگرگ و جاری شدن سیل به بخش کشاورزی بردسکن
  • خسارت تگرگ و جاری شدن سیل به بخش کشاورزی بردسکن
  • ۲.۲ میلیون هکتار مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم عملیاتی شد
  • مبارزه با سن غلات در کشتزار‌های شهرستان کبودراهنگ
  • مبارزه به موقع با آفات موجب بهبود کیفیت محصول می‌شود
  • آغاز کشت محصولات بهاره در شهرستان پلدشت
  • برداشت بیش از ۲۳ هزار گندم در خوزستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۱۳۰۰ هکتار مزارع در عنبرآباد