Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@20:54:31 GMT

اجرای دومین مرحله کمک مومنانه سپاه عشایر فارس

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۲۶۹۷

اجرای دومین مرحله کمک مومنانه سپاه عشایر فارس

ایسنا/فارس دومین مرحله از نهضت کمک مومنانه توسط سپاه ناحیه عشایر استان فارس و با همکاری و همراهی نهادهای مختلف مردمی و دولتی، با هدف پوشش بخشی از جمعیت دانش‌آموزی اجرا شد.

جانشین سپاه ناحیه عشایر فارس سه‌شنبه ۸ مهر در حاشیه اجرای دومین مرحله از نهضت کمک مومنانه، به خبرنگاران گفت: در این مرحله با همکاری بسیج اصناف سپاه فجر و خیران، بالغ بر ۵ هزار بسته نوشت افزار، بین بخشی از دانش‌آموزان نیازمند عشایر استان توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ دوم پاسدار سعدی محمدی، با یادآوری اینکه همکاری خیران در تامین بسته‌های کمک مومنانه، قابل تحسین بوده است، ارزش بسته‌های توزیع شده را بالغ بر ۷۵۰ میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد: این بسته‌ها شامل کیف، خودکار، مداد، دفتر و ... بوده است.

او با یادآوری اینکه این اقدام هدفمند، همچنان تداوم خواهد داشت، گفت: در این مرحله و با همکاری دوایر مختلف دولتی و گروه‌های مردمی و خیران، امکان تامین و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان جامعه عشایر نیز فراهم شده است.

محمدی در خصوص مشکلات مدارس سیار و ثابت جامعه عشایر فارس، گفت: با توجه به بازدیدی که از مدرسه عشایری شهید جوکار در حاشیه شیراز داشتیم و جلسه‌ای که با حضور مسئولان شهرداری و شورای شهر برگزار شد، برخی از مشکلات مدارس و دانش‌آموزان عشایر، مطرح و بررسی شد.

جانشین سپاه ناحیه عشایر فارس گفت: با توجه به اینکه فضای آموزشی مدرسه شهید جوکار، مناسب نیست، امیدواریم با همکاری مسئولان شهری و همراهی امور عشایری، حداقل یک مدرسه ۲ کلاسه برای دانش‌آموزان این مدرسه احداث شود.

به گزارش ایسنا، در استان فارس ۳۰ هزار خانوار از ۲۲۰ هزار خانوار عشایر کشور را در خود جای داده و بیشترین جمعیت عشایر ایران را دارد؛ هم‌اینک حدود ۵۰۰ مدرسه عشایری در مقاطع مختلف تحصیلی در این استان فعال بوده و مدرسه شهید جوکار در حاشیه شهر شیراز یکی از همین مدارس است.

اکثر جمعیت عشایر استان فارس که از ۱۱ طابقه هستند، جزو ایلات قشقایی، لر و خمسه طبقه بندی می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کمک مؤمنانه کمک مومنانه عشایر فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۲۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | شعرخوانی آرش شفاعی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در ششمین شب دومین مرحلهٔ رقابت‌های سرزمین شعر

همین مسأله باعث شد شعرهایی در برنامه مورد توجه قرار بگیرند که تا پیش از آن، کمتر مخاطبی آن شعرها را شنیده بود و مضمون این شعرها را در میان شعرهای رایج در ادبیات و شعر امروز دیده بود. یکی از این شعرها، غزلی بود با مطلع «اگر تاریخ چشمی داشت، خون و اشک کارش بود» که آرش شفاعی آن را به عنوان دومین شعر انتخابی خود در این برنامه خواند و مورد توجه مخاطبان شعر قرار گرفت.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت عشایر شوش از دلاورمردی‌های سپاه
  • ببینید | شعرخوانی آرش شفاعی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در ششمین شب دومین مرحلهٔ رقابت‌های سرزمین شعر
  • کوچ بهاره عشایر فارس از قشلاق به ییلاق + فیلم
  • کوچ بهاره عشایر از قشلاق به ییلاق + فیلم
  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم
  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید
  • اجرای سرود سلام فرمانده توسط دانش آموزان در سروستان
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • اجرای طرح "ایما" در مدرسه راهیان کوثر شهرستان رزن
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد