Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-سخنگوی وزارت خارجه ضمن تکذیب خبر ترانزیت سلاح و ادوات نظامی از مسیر ایران به ارمنستان، تصریح کرد: ضمن نظارت دقیق و کنترل لازم بر روند جابه‌جایی و ترانزیت کالا به کشورها، به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم از خاکمان برای انتقال سلاح و مهمات استفاده شود.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص برخی ادعاهای مطرح شده رسانه‌ای مبنی بر انتساب دروغ ترانزیت سلاح و ادوات نظامی از مسیر خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد ارمنستان،  تاکید کرد: تردد کامیون و ترانزیت کالاهای متعارف غیرنظامی بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه، به طور معمول همواره برقرار بوده و کامیون‌های مورد اشاره نیز صرفا در همین چارچوب به فعالیت خود مشغول هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن نظارت دقیق و کنترل لازم بر روند جابه‌جایی و ترانزیت کالا به کشورها، به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد از خاک کشورمان برای انتقال سلاح و مهمات استفاده شود.

لازم به ذکر است جمهوری اسلامی ایران در پی درگیری‌های اخیر نظامی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان خواستار توقف هر چه سریع‌تر این درگیری‌ها شد.

در همین زمینه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با همتایان آذری و ارمنی خود به صورت جداگانه تلفنی گفت‌وگو کرد. سعید خطیب‌زاده نیز روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران عنوان کرد:‌اتفاق اصلا خوبی نیفتاده است.وضعیت منطقه بیش از این تحمل این خشونت‌ها را ندارد. ما بلافاصله به دوستان در این دو کشور گفتیم که هر چه زودتر این غائله ختم شود و گفت وگوها آغاز شود برای هر دو طرف بهتر است. فکر می‌کنیم آتش بس فوری، ترک مخاصمات و آغاز گفت‌وگوهای دوجانبه تنها راه‌حل قطعی این موضوع است. سیاست ایران تغییری نکرده و همواره کمک و تسهیل گفت‌وگوها بین دو طرف بوده است و راه‌حل نظامی راه‌‌حل پایدار برای این اختلاف چند دهه‌ای نیست.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران از همه ظرفیت خود در این راستا استفاده می‌کند و با دقت کامل و نزدیکی و با حساسیت در حال پیگیری اتفاقات در منطقه هستیم و به طور مداوم با طرف‌های درگیر در ارتباط هستیم. قطعا به دنبال آتش بس فوری هستیم و ظرفیت خود را در این راستا فعال نگه خواهیم داشت.(اینجا بخوانید)

چندی پیش نیز سفارت ایران در جمهوری آذربایجان ادعاهای مطرح شده مبنی بر ارسال سلاح از روسیه به ارمنستان از طریق ایران را رد کرد و هدف از طرح این ادعاها را بر هم زدن روابط دوستانه بین تهران و باکو خواند.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۲۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشانه‌های پایان رژیم منحوس

با توجه به شرایط موجود چه در داخل سرزمین‌های اشغالی و چه در عرصه بین‌المللی به نفع مقامات صهیونیست است که هرچه زودتر به ناتوانی خودشان اعتراف کنند، چراکه هرچه دیرتر شود بیشتر در این باتلاق فرو می‌روند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، جعفر قنادباشی در یادداشتی نوشت: حدود یک هفته پس از عملیات وعده صادق جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی، آهارون هالیوا، رئیس رکن اطلاعات نظامی اسرائیل از مسئولیت خود استعفا داد. استعفای این‌فرد، نشانه روشن از واقعیت‌هایی است که قبلا بارها مورد اشاره قرار گرفته بود اما صهیونیست‌ها سعی می‌کردند به طرق مختلف آن را پنهان کنند.

استعفای هالیوا چند دلیل دارد که همه آنها به ضعف و ناتوانی رژیم صهیونیستی و شکست جدی آنها در تمام صحنه‌ها مرتبط است. پیش از این همواره گزارش‌هایی از اختلافات میان نظامیان و سیاسیون رژیم صهیونیستی منتشر می‌شد و بعضا اخبار مشخصی هم درباره این اختلافات به صورت جسته گریخته در رسانه‌ها درز می‌کرد. از سوی دیگر هم خبرهایی به‌صورت خیلی پراکنده درباره ناتوانی نظامیان رژیم صهیونیستی برای ادامه کار و اجرای فرامین دولت اسرائیل منتشر می‌شد ولی این رژیم بسیار می‌کوشید با مخفی کردن این واقعیت‌ها همواره چهره قدرتمندی از خود در صحنه غزه و نیز در مقابل سایر گروه‌های مقاومت در منطقه نشان دهد. حتی مقامات صهیونیست مواضعی اتخاذ می‌کردند که در ظاهر بیانگر عزم آنها برای حمله به رفح به‌رغم همه مخالفت‌های جهانی بود و همچنین به تحرکاتی دست می‌زدند که وانمود کنند در حال آماده‌سازی برای جنگ با لبنان هستند اما الان مشخص شده همه اینها اقداماتی بوده برای سرپوش گذاشتن بر وضعیت ناگوار رژیم صهیونیستی در تمام زمینه‌ها.

اما عملیات وعده صادق جمهوری اسلامی ایران و ضربه جانانه‌ای که به رژیم صهیونیستی وارد شد، تمام این نقشه‌های تل‌آویو را بر باد داد و اکنون با استعفای رئیس رکن اطلاعات نظامی اسرائیل، همه ضعف‌های این رژیم آشکار شده است. آنها ابتدا تلاش کردند ضرباتی را که از ناحیه عملیات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران دریافت کردند مثل سایر خبرها تکذیب کنند و آسیب‌پذیری خود را مخفی نگه دارند اما به‌تدریج واقعیت‌ها علنی شد و حتی برخی رسانه‌های غربی با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و تجزیه تحلیل‌ها به ضربات کاری جمهوری اسلامی ایران که با وجود بالاترین تجهیزات دفاعی غرب به پایگاه نظامی نواتیم وارد شد، اذعان کردند.

انتشار این خبرها یکی پس از دیگری طبیعتا شرایطی فراهم کرد که آهارون هالیوا به سمت استعفا حرکت کند اما این استعفا نیز کوشش دیگری است تا به‌جای این‌که ساختار رژیم صهیونیستی متهم به ناکارآمدی شود، ضعف‌ها را به یک‌فرد ارتباط دهند. این در حالی است که وقایع اخیر نشان از ضعف اسرائیل و درستی گزارش‌ها درباره آسیب‌پذیری بالای این رژیم دارد. البته واقعیت بالاتر از این است و کل ارتش اسرائیل باید اعتراف کند که ناتوان است. استعفای کنونی باوجود افشای بسیاری از ضعف‌ها خودش مسأله‌ای است که نباید اذهان را از واقعیت اصلی دور کند. افکار عمومی جهان و همه کسانی که موضوع فلسطین را دنبال می‌کنند، باید بدانند صهیونیست‌ها در طوفان‌الاقصی ضربه اول را خوردند و در حالی که هنوز نتوانسته بودند این شکست را هضم کنند، ضربه کاری وعده صادق را متحمل شدند و این عملیات آنها را به انتهای کار رساند و الان اسرائیل نه‌فقط قادر به ترمیم شکست‌های گذشته نیست بلکه به قهقرا رفته است.

باید گفت با توجه به شرایط موجود چه در داخل سرزمین‌های اشغالی و چه در عرصه بین‌المللی به نفع مقامات صهیونیست است که هرچه زودتر به ناتوانی خودشان اعتراف کنند، چراکه هرچه دیرتر شود بیشتر در این باتلاق فرو می‌روند. اکنون هیچ آینده‌ای برای اسرائیل قابل تصور نیست و در آینده با توجه به جنایاتی که این رژیم مرتکب شده هیچ امکانی برای حیات ندارد. تنها اتکای آنها به نیروی نظامی و حمایت‌های غرب بود اما نیروی نظامی آنها که به‌شدت شکست خورد و غربی‌ها نیز دیگر در حمایت از این رژیم تردید دارند، همه اینها پایان رژیم صهیونیستی را بیش از همیشه نزدیک کرده است. 

منبع: جام‌جم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی + عکس
  • (اینفوگرافیک) تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی
  • تاکید کریمی‌قدوسی بر ادعایش: برای سوخت کلاهک هسته‌ای، جمهوری اسلامی «نصف روز» زمان لازم دارد!
  • دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!
  • نشانه‌های پایان رژیم منحوس
  • وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!
  • وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!