Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: محمد باقر قالیباف پس از تصویب کلیات طرح تأمین کالا‌های اساسی در جلسه علنی امروز، گفت: رأی مثبت مجلس شورای اسلامی به دو طرح جهش تولید و تأمین مسکن و همچنین طرح تأمین کالا‌های اساسی نشان دهنده آن است که جهت گیری مجلس به سمت موضوعات اقتصادی است.

وی با بیان اینکه مجلس تصمیمات خود را برای ساماندهی وضع مسکن و کالا‌های اساسی گرفته است، تصریح کرد: نماینده دولت در جریان بررسی کلیات طرح تأمین کالا‌های اساسی، نکاتی را مطرح کرد که لازم است اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس این موارد را در جزئیات طرح لحاظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اصرار ما بر این است که کالا‌ها بین مردم توزیع شود. چرا که اکنون در شبکه توزیع کالا مشکلاتی وجود دارد و دولت نتوانسته آن را ساماندهی کند. زمانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالا‌ها تخصیص داده می‌شد، انتظار می‌رفت کالا‌های اساسی با همان قیمت به دست مصرف کنندگان برسد، اما متأسفانه مابه تفاوت ارز تخصیص داده شده با قیمت اصلی به جیب دلالان رفت و مردم کالا‌های اساسی را با قیمت بالا خریداری می‌کنند.

قالیباف گفت: قطعا این ظرفیت وجود دارد که سبد کالا بین مردم توزیع شود و دولت باید این کار را انجام دهد، اما جهت بررسی پیشنهادات دیگر نمایندگان، طرح تأمین کالا‌های اساسی را به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارجاع می‌دهیم و در اولین فرصت در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: سبد کالا ساماندهی توزیع کالا قالیباف طرح تأمین کالا های اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۳۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده اردبیل: معلوم نیست بانک مرکزی چه کار می‌کند!

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از تسنیم؛ صدیف بدری نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی در جلسه دیروز صحن مجلس در جریان بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس درباره رسیدگی به طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در تذکری با تاکید بر عدم ضرورت رسیدگی به این موضوع در ایام پایانی دوره فعلی مجلس گفت: این اقدام در شأن و اقتدار مجلس نیست و طرح مذکور باید در فرصتی مقتضی بررسی شود.

وی در تذکری به هیئت رییسه مجلس تاکید کرد: قرار بود که موضوع مباحث ارزی و وضعیت بازار ارز را در مجلس بررسی کنیم؛ الان وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است. همچنین برای موضوع واردات مواد اولیه، بانک مرکزی به تولید کنندگان می‌گوید [ارز]ندارد؛ معلوم نیست که بانک مرکزی چه کار می‌کند؛ بانک مرکزی باید به مردم جواب دهد.

بدری خاطرنشان کرد: کمیسیون تخصصی ما به بانک مرکزی نظر تخصصی داده است، اما بانک مرکزی اصلاً آن را قبول ندارد و کنار گذاشته است. بانک مرکزی بگوید سیاست ثباتی که گفتند چیست؟ باید به این موضوعات اساسی بپردازیم نه اینکه یک موضوع اساسی قانونگذاری را طی دو هفته آینده تعیین تکلیف کنیم.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده اردبیل تاکید کرد: پیرو مسائل مربوط به ارز در روز یکشنبه با دوستان‌مان در دولت، بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، رئیس کمیسیون‌های اقتصاد، صنعت، جهش تولید و بودجه جلسه گذاشتیم و ادامه بحث‌مان به چهارشنبه موکول شد و حتماً گزارش جمع بندی مربوط به ارز را هفته بعد در صحن مجلس ارائه می‌دهیم.

دیگر خبرها

  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد
  • نماینده اردبیل: معلوم نیست بانک مرکزی چه کار می‌کند!
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان
  • قالیباف: گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • قیمت کالاهای اساسی افزایش نیافته است
  • بانک مرکزی: تأمین ارز واردات کالا‌های اساسی ادامه دارد
  • فراوانی کالا‌های اساسی در اصفهان