Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان جهانی بهداشت (WHO) از مشارکت جهانی برای ارائه و توزیع ۱۲۰ میلیون تست فوری و ارزان کرونا در سراسر دنیا به ویژه در کشورهای کم‌درآمد و با درآمد متوسط خبر داد.

به گزارش ایمنا، در حالی که روز گذشته (دوشنبه) آمارهای جهانی نشان داد که تعداد جان باختگان کروناویروس جدید از مرز یک میلیون نفر گذشته است، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت ابراز امیدواری کرده است تست‌های جدید که ظرف چند دقیقه نتیجه آنها مشخص می‌شود و حدود ۵ دلار قیمت دارند بتوانند به مهار کرونا در میان جوامعی که امکانات مالی فراوانی ندارند کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید: کارخانجات تولید این تست‌ها موافقت کرده‌اند ۱۲۰ میلیون کیت تشخیصی کرونا را به مقصد ۱۳۳ کشور ارسال کنند.

این تست‌های جدید حتی در کشورهای ثروتمندی چون آمریکا که با کمبود نیروی بهداشتی و حجم عظیم درخواست برای تست کرونا مواجه هستند می‌تواند بار بزرگی را از دوش سیستم بهداشتی بردارد.

سازمان جهانی بهداشت این اقدام را یک گام بزرگ برای مهار کرونا خوانده است.

کارشناسان معتقدند وقفه طولانی میان انجام تست و مشخص شدن نتیجه آنکه در بسیاری از موارد به چند روز می‌رسد، عملاً امکان ردیابی و مهار تازه مبتلایان را محدود و اثربخشی برنامه‌های کنترلی را کم می‌کند.

همزمان، کم بودن گسترده تست‌گیری در کشورهایی چون هند و مکزیک که آمار بالای ابتلاء دارند، یکی از موانع اصلیِ اثربخشی برنامه‌های مبارزه با کرونا است.

دکتر تدروس آدهانوم گیبریسوس، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفته است این تست جدید که «قابلیت جابجایی راحت و استفاده آسان» دارد و نتیجه آن ظرف چند دقیقه و نه چند ساعت مشخص می‌شود می‌تواند فصل جدیدی را در مبارزه با کووید ۱۹ رقم بزند.

دکتر تدروس روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری تصریح کرد که کارخانجات داروسازی ابوت و اس. دی بایوسنسور در توافقی که با بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس امضا کرده‌اند متعهد شده‌اند که ۱۲۰ میلیون از این تست‌ها را تهیه کنند.

این توافقنامه قرار است ۱۳۳ کشور از جمله کشورهای آمریکای لاتین را که هم اکنون کانون اصلی شیوع کرونا هستند را تحت پوشش قرار دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از بی‌بی‌سی، وی گفت: این یک ابزار ضروری برای افزایش ظرفیت تست‌گیری در کشورهایی است که میزان سرایت بالایی دارند و به گسترش دامنه تست‌گیری به ویژه در مناطق دوردست که امکانات آزمایشگاهی وجود ندارد و یا نیروی آموزش دیده کافی موجود نیست کمک خواهد کرد.

کد خبر 447011

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تست کرونا سازمان بهداشت جهانی توزیع کیت کرونا کیت تشخیص کرونا شیوع کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان جهانی بهداشت ۱۲۰ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۳۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، این تجهیزات به طور قابل‌ توجهی ظرفیت پیش ‌بیمارستانی سازمان اورژانس را افزایش خواهد داد. اقلام اهدایی قرار است در استان‌ های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان توزیع شوند.

دستگاه‌ دفیبریلاتور می‌تواند نجات ‌بخش زندگی در هنگام ایست قلبی ناگهانی باشد. این وسیله ریتم ضربان قلب را به طور موثر پایش کرده و با ارسال شوک ‌های الکتریکی عملکرد طبیعی قلب را احیا می‌ کند. طراحی این دستگاه ‌ها به گونه ‌ای است که با حداقل آموزش پزشکی می ‌توان از آن استفاده کرد و به این دلیل برای تیم‌ های پاسخ به فوریت ‌های پزشکی بسیار با ارزش هستند.

سید جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با اهدای این دستگاه‌ ها، عنوان کرد: با افزایش فراهم بودن دفیبریلاتور، امدادگران و پرسنل اورژانس در استان ‌های مربوطه برای ارائه مراقبت‌ های مؤثر و به‌ موقع به افراد نیازمند مجهزتر خواهند شد.

وی همچنین گفت: اهدای این تجهیزات، که به طور مشترک از سوی دفتر کمک‌ های انسانی اتحادیه اروپا تامین مالی شده است، تاکیدی است بر تعهد ما نسبت به تقویت نظام سلامت و ارتقای خدمات پزشکی اورژانس برای جمعیت‌ های آسیب‌ پذیر.

گفتنی است، این پروژه در راستای ماموریت سازمان جهانی بهداشت، یعنی تضمین دسترسی همگانی به خدمات باکیفیت سلامت، به ویژه در مناطقی که با بحران‌ های انسانی مواجه هستند، انجام گرفته است. هدف نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران این است که از طریق توانمندسازی نهادها و ارائه ‌دهندگان خدمات سلامت محلی به ارتقای تاب ‌آوری و پایداری نظام سلامت در استان‌ های هدف کمک کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • آنروا تنها سازمانی است که توان توزیع کمکها را در غزه دارد
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور
  • کشف ۲۸۳ پیکر در گور جمعی در محوطه مرکز درمانی ناصر در غزه
  • لزوم لحاظ استانداردهای وزارت بهداشت در آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو