Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:40:35 GMT

ظرفیت‌ها و آسیب‌های فرهنگی خلخال احصا می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۳۱۷۲

ظرفیت‌ها و آسیب‌های فرهنگی خلخال احصا می‌شود

به گزارش ایرنا ، رویا کاظمی روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه تبیین سیاست‌های کلی فرهنگی و گردشگری شورای فرهنگ عمومی خلخال افزود: با توجه به تاکید شورای فرهنگ عمومی برای استفاده از ابزارهای علمی برای رسیدن به اهداف توسعه فرهنگی ،مراکز آموزش عالی منطقه امکانات علمی در اختیار خود را برای دستیابی به اهداف این شورا بکار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای فرهنگ عمومی خلخال با بیان اینکه شیوع کرونا موجب کم‌رنگ شدن اجرای برنامه‌های فرهنگی شده و ادامه این روند احتمال بروز آسیب‌هایی نوظهور احتماعی از قبیل فاصله گرفتن از باورهای اعتقادی در بین مردم را افزایش می‌دهد، اظهارداشت: پس از احصا و شناسایی ظرفیت‌ها و آسیب‌های فرهنگی شهرستان بصورت تخصصی با استفاده از نظرات اساتید صاحب‌نظر دانشگاه در این کارگروه ،جمع‌بندی نظرات ارائه شده کارشناسی از سوی اعضای گروه برای اجرایی شدن به شورای فرهنگ عمومی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۷ مصوبه در خصوص قابلیت‌ها و  ظرفیت‌های گردشگری منطقه و چگونگی بکارگیری این ظرفیت برای توسعه اقتصادی شهرستان از جمله عملکرد کارگروه تبیین سیاست‌های کلی فرهنگی و گردشگری خلخال در نیمه نخست امسال است ، گفت: با توجه به افزایش آسیب‌های فرهنگی جامعه و ضرورت بررسی و احصای این آسیب‌ها به پیشنهاد شورای فرهنگی عمومی خلخال اولویت کاری این کارگروه شناخت آسیب‌های فرهنگی موجود جامعه از جمله کاهش آمار ازدواج ،افزایش طلاق ،شکاف نسلی  ، وضعیت اقتصادی نامناسب ،کاهش موالید ،اعتیاد و بیکاری همراه با ارائه راهکار لازم برای رفع آنها خواهد بود. 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال نیز در این جلسه با بیان اینکه  امکانات علمی مراکز آموزش عالی در اختیار توسعه گردشگری و فرهنگی این شهرستان قرار داده خواهد شد، افزود: وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه طوری است که تنها دو دهک از مجموع ۱۰ دهک جامعه امروزی توان زندگی عاری از مشکلات اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی را داشته و هشت دهک جامعه دچار مشکل ودر معرض آسیب‌ها قرار دارند.

حجت‌الله درخشان افزود: با توجه به تاکید شورای فرهنگ عمومی برای استفاده از ابزارهای علمی برای رسیدن به اهداف توسعه فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی تهدید کننده جوامع  ،مراکز آموزش عالی منطقه از جمله دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال امکانات علمی در اختیار خود را برای دستیابی به اهداف این شورا بکار می‌گیرد.

وی از تلاش برای راه‌اندازی رشته‌های تحصیلی مرتبط با صنعت گردشگری و پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال در آینده خبر داد و گفت: امسال اقدام به برگزاری ۲ واحد درسی رایگان "فرهنگ گردشگری" برای کارکنان این واحد آموزش عالی شد.

وی تشریح کرد: در کنار زمینه‌سازی برای توسعه صنعت گردشگری و افزایش حضور گردشگران در منطقه با ترویج فرهنگ برخورد با مقوله گردشگری ، لطمه‌ای به بافت فرهنگی ،مذهبی  شهرستان وارد نمی‌شود.

او با بیان اینکه توسعه فرهنگی و گردشگری منطقه اولویت اول شورای فرهنگ عمومی خلخال در جهت توسعه اقتصادی و اجتماعی است ، استفاده از ظرفیت رسانه و فضای مجازی برای توسعه فرهنگ گردشگری را ضروری دانست. 

برچسب‌ها خلخال دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل جامعه شناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل جامعه شناسی خلخال دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل جامعه شناسی اخبار کنکور دانشگاه آزاد اسلامی شورای فرهنگ عمومی آسیب های فرهنگی عمومی خلخال آموزش عالی آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۳۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای فرهنگی در ادارات کردستان تشکیل شود

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: هر کدام از مسئولان در ادارات شورای فرهنگی را تشکیل و خروجی آن را اعلام کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح امروز در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، با اشاره به آیه 18 سوره زمر اظهار داشت: خداوند فرموده بشارت ده، همان کسانی که سخنان را می‌شنوند و از نیکوترین آن‌ها پیروی می‌کنند آنان کسانی هستند که خدا هدایتشان کرده، و آن‌ها خردمندانند. 

وی با اشاره به اجرای طرح نور گفت: جلسات و مصوبات زیادی ویژه حجاب و عفاف در سطح کشور و استان وجود دارد که اکنون نیازمند اجرا و عمل است. البته متاسفانه در جلسات این حوزه هر بار کارشناس، معاون و مدیرکل شرکت می‌کنند که نباید این باب شود.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با اشاره به وجود 55 هزار کارمند و خیل عظمی از جامعه دانشگاهی در استان، این پتانسیل‌ها را ظرفیت بزرگی برای جهاد تبیین و فرهنگ‌سازی رعایت حجاب دانست و تصریح کرد: تبیین کلام اهل بیت(ع) در رابطه با حجاب و معنویت باید بیان شود.

وی افزود: باید برای اتفاقات فرهنگی در استان به خرد و عقل جمعی برسیم و تصمیمات فردی گرفته نشود، گرچه مخالف برگزاری جشنواره‌ها نیستیم اما باید چارچوب‌ها نیز حفظ شود. فرهنگی بودن کردستان که تنها به رقص و پایکوبی نیست.

پورذهبی بیان کرد: البته برگزاری جشنواره‌ها یک گوشه از اتفاقات فرهنگی است، در یک شهر 300 هزار نفری 300 نفر عضو کتابخانه هستند! باید فرهنگ کتابخوانی نیز در میان مردم به ویژه جوانان ترویج داده شود.

کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها برگزار شود

وی اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود نشست‌های فرهنگی و کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه و مدرسه‌های استان برگزار شود، در حمایت از حمله اخیر سپاه به رژیم صهیونیستی مواضع و حرکتی از جامعه دانشگاهی کردستان ندیدیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خواستار پشتیبانی از هنرمندان و اهل قلم شد و تاکید کرد: هر کدام از مسئولان، شورای فرهنگی در ادارات زیرمجموعه خود تشکیل دهند و خروجی برنامه‌هایشان را اعلام کنند.

پورذهبی با اشاره به سفر شهرستانی و بازدید میدانی اخیر خود از شهرستان دیواندره، عنوان کرد: در این سفر مردم یکی از روستاها به خاطر مشکل آب جلوی ماشین ما را گرفتند و با حضور در میان آنان پاسخ‌گوی دغدغه و صحبت‌هایشان شدیم، از استاندار انتظار می‌رود مشکل این روستانشینان پیگیری و برطرف شود.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • شورای توسعه گردشگری استان را تقویت می‌کنیم
  • ضرورت برپایی هفته‌های گردشگری در استان کرمانشاه
  • سفرای ایران از فرصت نمایشگاه کتاب تهران در توسعه دیپلماسی فرهنگی استفاده کنند
  • شورای فرهنگی در ادارات کردستان تشکیل شود
  • فرهنگ، زبان و آداب و رسوم هورامان آوازه جهانی دارد
  • هنر موجب توسعه و ماندگاری فرهنگ می‌شود
  • فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است
  • معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد
  • سند برش اقتصاد فرهنگی قزوین در سفر رییس جمهور رونمایی می‌شود