Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - فرمانده سابق سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه اخلاص را رکن اساسی در زنده نگه داشتن یاد شهدا است گفت: یادواره‌های شهدا در راستای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده انجام می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد, چله دفاع مقدس این روزها با گرامی‌داشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و به ویژه دفاع مقدس در حال سپری شدن است, شهدایی که روزگاری در همین مدرسه‌ها درس عشق و ایثار فراگرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهدا در پشت همین میز و نیمکت‌ها درس جهاد را همانند سرور و مولای خود امام حسین (ع) آموختند و با نثار جان خود جلوه‌هایی از درس‌های مقاومت, فداکاری و ولایت‌مداری را به یادگار گذاشتند و اینک قاب عکس لاله گون آن‌ها بر این میز و نیمکت‌ها نظاره‌گر دانش‌آموزان امروزی است تا با همان اراده در مسیر سبز الهی برای رسیدن به سعادت و کمال واقعی تلاش کنند.

اکبر فتوحی در یادواره شهدای دبیرستان مومنین با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گرانقدر اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم یادی از شهدا داشته باشیم باید اخلاص داشته باشیم.

وی گفت: تمام برنامه امروز اخلاص و نور بود که شهدا نگاه کردند و این اخلاص, عشق و ولایت‌مداری را تماشا کرده و اجازه برگزاری چنین یادواره‌ای را دادند.

فرمانده سابق سپاه الغدیر استان شهدا را حی و حاضر خواند و بر حاجت گرفتن از آن‌ها تأکید کرد.

وی گفت: همه از ما می‌پرسند دانش‌آموزان در جبهه چه کاری انجام می‌دادند و شاید باور کردنی نباشد دانش‌آموزان ابتکارات زیادی به خرج می‌دادند و در اصل دفاع مقدس با علم و دانش انجام گرفته بود.

وی با بیان خاطره‌ای از یکی از دانش‌آموزان یزدی گفت: روزی یکی از دانش‌آموزان یزدی در پشت سنگر سوسنگرد که گردان یزدی‌ها بود با لوله پلیکا, 2 عدد آینه و زانویی, دوربین خرگوشی ساخته بود تا نیروها بتوانند از تیررس دشمن در امان بوده و در مقابل به راحتی به سمت دشمن تیراندازی کنند.

فتوحی دارایی‌های شهدا را فضیلت‌هایی چون توجه به آیات قرآن, ماه محرم و رمضان, نماز, احترام به والدین پدر و مادر, ولایت‌مداری, برای خدا بودن و اطاعت‌پذیری دانست.

محمد معینی، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش ناحیه یک استان همچنین در یادواره شهدا اظهار داشت: مناسبت‌ها بهانه‌ای است تا به قشری که در آن مناسبت است پرداخته شده، فرهنگی که داشتند و زحماتی که کشیدند زنده نگه داشته شده و به نسل بعد منتقل شود.

وی گفت: با زنده نگه‌داشتن یاد شهدا ایثار, دلاوری, رشادت و فداکاری آن‌ها به نسل بعدی منتقل می‌شود و از این جهت هر چه قدر در حوزه دفاع مقدس و حفظ ارزش‌ها و آثار دفاع مقدس کار کنیم, کم است.

معینی افزود: یادواره شهدا باید در راستای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل بعد باشد تا آن‌ها هم در همین مسیر حرکت کنند.

حمیدرضا قطبی، معاون تعلیم و تربیت بسیج دانش آموزی سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه زحمت این یادواره به عهده تمام دانش‌آموزان بوده است تصریح کرد: هفته دفاع مقدس در تمام مدارس مانند کل کشور با فعالیت دانش‌آموزان حال و هوای دفاع مقدس گرفته چرا که اگر دانش‌آموزان یادگارهای را که از دست دادیم را درک نکنند، نشناسند و ندانند که چه اتفاقاتی برای این مملکت افتاده بدون شک این گوهر به زیر خاک می‌رود و اتفاقی که نباید بیفتد, می‌افتد.

قطبی افزود: در هشت سال دفاع مقدس دانش‌آموزان ما رفتند و از این مملکت دفاع کردند و امروز نوجوانان و دانش‌آموزان ما به پیروی از همین نوجوانان باید از آن‌ها یاد بگیرند و با برپایی چنین یادواره‌هایی یاد شهدا زنده بماند.

وی گفت: بدون شک یاد شهدا با وجود چنین نوجوانان پویا و فعال که همیشه در صحنه حضور دارند زنده می‌ماند و الگوهایی از آنان باقی می‌ماند تا این سرزمین مقتدرانه به قله سعادت برسد و پرچم این کشور در اوج عزت و سربلندی برافراشته بماند.

انتهای پیام/784/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانش آموزان دفاع مقدس یاد شهدا ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۳۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های هفته معلم در دشتی باکیفیت برگزار شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی صبح در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتی اظهار داشت: حماسه وعده صادق که هیمنه پوشالی اسرائیل جنایتکار را در هم شکست خدمت همه مردم تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: زیر ساخت اصلاح جامعه نهاد آموزش و پرورش است.

فرماندار دشتی ادامه داد: شهدا فرهنگی و دانش‌آموز الگو امروز رفتاری معلمان و دانش آموزان در سطح جامعه هستند.

بحرانی اضافه کرد: شهدا مسیر حرکت را به ما نشان دادند و عملیات وعده صادق در مسیر حرکت شهدا بوده است.

حمایت فرهنگیان و دانش آموزان از نظام و انقلاب

وی خاطر نشان کرد: همواره شاهد حمایت فرهنگیان و دانش آموزان در دفاع از نظام و انقلاب هستیم و در این امر بر کسی پوشیده نیست.

فرماندار دشتی گفت: هفته معلم در سطح شهرستان باید باشکوه هر چه تمام‌تر برگزار شود.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی در برگزاری امتحانات نهایی و کنکور سراسری مشارکت داشته باشند.

بحرانی یادآور شد: اعتبارات لازم برای نوسازی مدارس شهرستان پیگیری و تأمین می‌شود.

کد خبر 6083325

دیگر خبرها

  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • ۶٨ گلزار شهید چهارمحال و بختیاری در انتظار ساماندهی
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • بازدید دانش آموزان یزدی از انتقال خون یزد
  • آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • موزه دفاع مقدس مازندران محل انتقال فرهنگ جهاد است
  • برنامه‌های هفته معلم در دشتی باکیفیت برگزار شود