Web Analytics Made Easy - Statcounter

در هفته دفاع مقدس بانوی رکورد دار اهدای خون به کمک بیماران نیازمند به خون شتافت .

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، خانم خدیجه باغبانی دارنده کارت طلایی با حضور در پایگاه اهدای خون امام رضا علیه السلام و اهدای خون در هفته ی دفاع مقدس و یادآوری حضور پرافتخار بانوان دردفاع از این مملکت با حضورخود در این پایگاه به یاری بیماران نیازمند به خون شتافت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در سال 1373 اولین اهدای خون خود را به ثبت رسانید  و درحال حاضردارای  81 نوبت اهدای خون مستمربوده که با احتساب فرآورده های خونی 243 بار به کمک بیماران نیازمند به خون و فرآورده های خونی شتافته است

دکتر عبدالهی مدیرکل انتقال خون استان با تشکر از این بانوی فداکار اظهار داشت " در دوران دفاع مقدس نیز زنان با حضور در پشت جبهه های نبرد حق علیه باطل  و حتی درنزدیکترین مواضع در خط مقدم به دفاع از کشور پرداخته و در حال حاضر نیز با اهدای خون خود در سنگر سلامت آماده ی ایثار و از خودگذشتگی هستند

مدیرکل انتقال خون استان در ادامه افزود: اهدای خون کارکردهای پنهانی نیز دارد که شامل ترویج فرهنگ وفاداری و تعهد به جامعه، خود مراقبتی و وفاداری به خانواده، رعایت بهداشت جنسی، ممانعت از مداخلات تهاجمی به بدن و کارکردهای ایثارگرانه و مسئولانه در لایه های مختلف اجتماعی است . زنان رفتارهای پر خطر کمتری دارند، نسبت به سلامت دریافت کنندگان خون وسواس و تعهد بیشتری دارند و در مورد سوالات پزشک اهدای خون صادقانه تر جواب می دهند.

همچنین خون اهدایی، جان مادران زیادی را در حین زایمان نجات می دهد و به این لحاظ یکی از مهمترین مصرف کنندگان خون زنان هستند در حالی که فقط 5 درصد از اهدای خون جامعه را بر عهده گرفته اند و شایسته است که زنان نیز برای نجات جان مادران همدلی بیشتری نشان دهند و به جمع اهدا کنندگان بپیوندند.

 با وجود آنکه نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌ دهند این گروه به گفته کارشناسان آمار، درصد کمی از اهداکنندگان خون در کل کشور را به خود اختصاص می ‌دهند به طوری که اهدای خون زنان در ایران با جمعیت، وضعیت سلامتی و روحیه ایثارگرانه و حمایتگر آنان تناسبی ندارد.میزان کم مشارکت زنان در امر اهدای خون در حالی است که بر اساس گفته متخصصان امر مردان چهار بار و زنان سه بار در سال می توانند بدون هیچ مشکلی خون اهدا کنند

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اهدای خون اهدای خون بانوان اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۳۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یگان‌ امدادی سپاه تا پایان خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده حضور دارد

سخنگوی سپاه گفت: با دستور سرلشکر سلامی یگان‌های امدادی سپاه تا پایان عملیات خدمت رسانی به مردم سیل زده در منطقه حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار رمضان شریف از ارزیابی وضعیت امدادرسانی به مردم سیل زده در استان‌های جنوب شرقی کشور به ویژه سیستان و بلوچستان و دستور سرلشکر حسین سلامی برای ادامه حضور یگان‌های امدادی و استانی سپاه در منطقه تا بازگشت شرایط عادی زندگی مردم خبر داد.

وی افزود: از همان هنگام وقوع سیل تا به امروز سپاه در استان‌های تحت تاثیر بارش‌ها و سیل اخیر با گسیل امکانات و ظرفیت‌های مورد نیاز مانند ماشین آلات برای بازگشایی جاده‌ها و راه‌های روستایی، بالگرد برای تسهیل عملیات امداد و نجات و انتقال محموله‌های غذایی و دارویی و نقل و انتقال نیروهای امدادگر، اعزام تیم‌های پزشکی و درمانی به خدمت رسانی مردم و همراهی با سایر سازمان‌ها و نیروهای امدادی به طور شبانه روزی مشغول بوده است.

سخنگوی سپاه با اشاره به اینکه عمده نیازهای امدادی و خدمت رسانی هم اکنون در استان سیستان و بلوچستان متمرکز و ادامه دارد خاطرنشان کرد: وضعیت در استان‌های هرمزگان و کرمان به حالت عادی بازگشته است و کمک به سیل زدگان در استان سیستان و بلوچستان با سرعت و هم افزایی دستگاه‌ها و همچنین حضور میدانی نیروهای مردمی ادامه دارد و با تاکید فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یگان‌های سپاه امکانات، تجهیزات و نیروهای خود از جمله سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در جنوب شرق کشور را همچنان در خدمت به مردم سیل زده و تامین شرایط جاری و معمول زندگی آنان فعال حفظ خواهند کرد.

سردار شریف در پایان اظهار امیدواری کرد: به فضل الهی با توجه به هماهنگی، همکاری، هم افزایی و همت دستگاه‌های اجرایی و امدادی و نیروهای جهادی به ویژه مشارکت نیروهای مردمی به زودی از این شرایط عبور کنیم.

منبع: ایرنا کد خبر 746035

دیگر خبرها

  • یگان‌ امدادی سپاه تا پایان خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده حضور دارد
  • نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان‌غربی درگذشت روحانی جهادی را تسلیت گفتند
  • جامعه نخبگان مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • مسئولان به جامعه نخبگان توجه داشته باشند
  • پایانه شرق تهران مشغول خدمت رسانی به مسافران است
  • خدمات رسانی گروه جهادی حیدریون در مناطق کم برخوردار
  • شهید حجاری بنیان‌گذار عرصه‌های نوین بسیج بود
  • فعالیت هزارو ۵۷۲ گروه جهادی در نوروز و رمضان ۱۴۰۳
  • تداوم خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان بلوچستان
  • خرداد امسال ۱۲۱ روستا از آب پایدار برخوردار می‌شوند