Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشوربا اشاره به درگیری‌های رخ داده بین کشور‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: مناقشه‌ای است که سال‌ها بین ارمنستان و آذربایجان وجود دارد و مطالبه جدی ما از آن‌ها این است که این مشکلات را حل و فصل کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه نباید هیچ گلوله‌ای سمت کشور ما بیاید، تصریح کرد: ما به آن‌ها اخطار داده ایم، اشتبا‌ها دو خمپاره سمت کشور ما آمد که سریعا به آن‌ها پیام داده‌ایم و امیدواریم که این موضوع را رعایت کنند و ما آرزو داریم که آرامش بین این دو کشور برقرار شود و تاکنون هیچ پناهجویی از این دو کشور از ما درخواست پناهندگی نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: چند روزی است که اختلافات بین این دو کشور شدت گرفته، به همین دلیل بنده پیامی به مرزبانی هر دو کشور ارسال کردم که درخواست ما در این نامه این است که با گفتمان این موضوع را حل و فصل کنند. توصیه جمهوری اسلامی این است که این موضوع به نفع هیچ کدام از این کشور‌ها نخواهد بود.

رضایی افزود: این موضوع علاوه بر تخریب برای هر دو کشور ممکن است باعث سوء استفاده برخی از کشور‌ها از این موقعیت شود. ما با آمادگی کامل در مرز‌های خود مستقریم و پیگیری می‌کنیم که از راه سیاسی این مشکلات را حل و فصل شوند.

وی با اشاره به ممنوعیت خروج از کشور به سمت کشور عراق تصریح کرد:ما به دنبال این بودیم که زائران بتوانند برای ایام اربعین به کشور عراق وارد شوند، اما با شرایطی که ویروس کرونا به وجود آورده، مسئولین کشور عراق هیچ زائری را نمی‌پذیرند.

رضایی ادامه داد:مرز هوایی و زمینی بسته است و قطعا اجازه خروج به کسی را نخواهیم داد و بعد از پیام رهبری خوشبختانه مردم این موضوع را رعایت کردند. خواهش ما از عاشقان اهل بیت این است که با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری در رابطه با برگزاری این مراسم، دعا کنند که انشالله بتوانیم سال آینده این مراسم را پر شورتر از هر سال برگزار کنیم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: پناهندگی ارمنستان جمهوری آذربایجان صراط کشور ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۳۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز انجام اطلاحات مرزی از سوی آذربایجان و ارمنستان


به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارمنستان و آذربایجان ‌اعلام کردند که اصلاح مرزهای خود را به عنوان بخشی از تلاش‌های عادی‌سازی روابط، آغاز کرده‌اند.

ماه گذشته، «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان با درخواست باکو برای بازگرداندن چهار روستای مرزی که بخشی از آذربایجان در زمان اتحاد جماهیر شوروی بود، موافقت کرد.

دو کشور هفته گذشته مجدداً تأیید کردند که بر اساس نقشه‌های مربوط به دوران شوروی در تعیین حدود مرزها در این منطقه پیشروی می‌کنند، تصمیمی که باعث اعتراض ساکنان روستاهای ارمنی مجاور شد.

امروز -سه‌شنبه- وزارت کشور دو کشور از آغاز کار تحدید حدود در محل خبر دادند.

آذربایجان گفت که گروه‌های متخصص در حال انجام «روشن‌سازی مختصات براساس مطالعات ژئودزیکی زمین» هستند، در حالی که ارمنستان «انتقال هر بخش از خاک ارمنستان» به باکو را در نتیجه تحدید حدود رد کرد.

دیگر خبرها

  • آغاز انجام اطلاحات مرزی از سوی آذربایجان و ارمنستان
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • کنعانی: به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • ایران به توافقات انجام شده بین آذربایجان و جمهوری ارمنستان احترام می‌گذارد
  • به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • کنعانی: به توافقات بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم