Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، به‌منظور رونق هرچه بیشتر سفر و ایجاد محرک در حوزه گردشگری و سفر، با بانک ملت تفاهم‌نامه امضا کرد.

به‌گزارش ایمنا و به نقل از میراث‌آریا، این تفاهم‌نامه امروز سه‌شنبه ۸ مهر ۹۹ در محل سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، به امضای علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت رسید و طرفین در خصوص ایجاد راهکارهایی برای رونق بازار سفر با یکدیگر توافق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این تفاهم‌نامه، «سفر کارت ملت» به مبلغ ۲۰ میلیون تومان، با نرخ چهار درصد، تنفس یک ماهه و پرداخت ۱۸ ماهه به هر فرد متقاضی سفر اعطا می‌شود و افراد می‌توانند برای خرید تور از دفاتر خدمات مسافرتی مجاز، اقامت در مراکز اقامتی رسمی و تحت نظارت میراث‌فرهنگی و مراکز رسمی فروش صنایع‌دستی، از این سفر کارت که مهلت اعتبار آن پنج ماهه است، استفاده کنند.

مونسان در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: در ابتدای صحبتم از بانک ملت که این طرح را اجرایی کرده، تشکر می‌کنم. این طرح پروژه خوبی است که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شده است. بانک ملت یک بانک پیشرو در کشور است و خیلی امیدوارم که "سفر کارت ملت" با سفر کارت‌های قبلی متفاوت باشد و به‌عنوان یک طرح موفق پیش برود.

او افزود: پروسه‌ای که تا کنون طی شده نشان‌دهنده این است که این طرح موفق خواهد بود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سفر کارت این است که نرخ آن ۴ درصد است که نرخ پایینی است؛ ضمن این که در این طرح گروه‌های هدف به خوبی دیده شده‌اند و اقشار مختلف مردم می‌توانند از این سفر کارت استفاده کنند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه گفت: اجرای این طرح می‌تواند زنجیره‌ای از مشاغل را در بر گیرد و با توجه به این که گردشگری یک زنجیره وسیعی است، اعطای "سفر کارت ملت" می‌تواند موجب رونق اقتصادی در بخش‌های مختلف شود.

او اضافه کرد: این طرح در حقیقت علاوه بر رونق حوزه سفر و گردشگری، موجب رونق مشاغل مختلف در حوزه‌های گوناگون خواهد شد و بر همین اساس می‌توان گفت بانک ملت به وظیفه مهم بانکی خود با اجرای این طرح عمل می‌کند

مونسان در ادامه با اشاره زنجیره گردشگری یادآور شد: به ازای هر ۱۰ شغل یک شغل مستقیم یا غیرمستقیم مرتبط با حوزه گردشگری است. در سال ۲۰۱۹، سهم گردشگری در تولید ناخالص ملی در کشور ما، ۱۱,۸ میلیارد دلار به صورت مستقیم تخمین زده شده که اگر سهم گردشگری در تولید ناخالص ملی به صورت غیرمستقیم را بخواهیم حساب کنیم، این عدد به رقم ۳۳ میلیارد دلار می‌رسد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه گفت: تا پایان دی ماه سال گذشته، ۸,۸ میلیون گردشگر خارجی وارد کشور شدند که نسبت به سال‌های گذشته رشد بسیار خوبی را به دنبال داشت. این در حالی است که بازار گردشگری داخلی نیز در کشور بسیار وسیع است و ظرفیت‌های فراوانی در این خصوص وجود دارد.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به حجم سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم ۴۹۸ هتل احداث شده و ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه گردشگری تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری خواهد رسید.

مونسان خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی که در حوزه گردشگری در حال انجام است، نشان می‌دهد که این صنعت آینده بسیار خوبی خواهد داشت و من شک ندارم که صنعت گردشگری در اقتصاد کشور در آینده جایگاه بسیار متعالی را به دست خواهد آورد.

کد خبر 447025

منبع: ایمنا

کلیدواژه: علی اصغر مونسان وزير ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گردشگری سفر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق گردشگری و صنایع دستی حوزه گردشگری میراث فرهنگی تفاهم نامه بانک ملت سفر کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۳۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۷ پروژه گردشگری در استان اردبیل

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی ۸۷ پروژه گردشگری جدید با مشارکت سرمایه‌گذاران و با اعتبار بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب، در بازدید از پروژه‌های گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» عملیات اجرایی ۸۷ پروژه گردشگری با مشارکت سرمایه‌گذاران بخشی خصوصی در استان شروع شده است و برای این پروژه‌ها بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فعال‌سازی واحدهای راکد گردشگری نیز از اولویت‌های وزارت میراث‌فرهنگی و اداره کل میراث‌فرهنگی استان است و در این راستا شش واحد راکد گردشگری در استان فعال شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری برای تسهیل روند سرمایه‌گذاری در استان، تاکید کرد: حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران اولویت اساسی ما در اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است و صدور مجوزهای این حوزه نیز در کمترین زمان انجام می‌شود.

محمدی‌ادیب ادامه داد: با توجه به میزبانی اردبیل از رویداد بین‌المللی ۲۰۲۳ در سال گذشته، شاهد حضور چشم‌گیر گردشگران و سرمایه‌گذاران در استان هستیم و با تعاملات بین‌المللی که صورت گرفت، گردشگری تاریخ و فرهنگ اردبیل به کشورهای مختلف معرفی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سال‌جاری نیز اردبیل میزبان فعالان اقتصادی و مقامات کشورهای حوزه خلیج فارس خواهد بود تا برند گردشگری استان را به این کشورها معرفی کنیم.

کد خبر 746227

دیگر خبرها

  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • اعطای درجه به هنرمندان صنایع دستی و هنر‌های سنتی با رویکرد تخصصی
  • بیشه خرم‌آباد از بین ۸ روستای گردشگری کشور برای ثبت جهانی انتخاب شد
  • اجرای ۸۷ پروژه گردشگری در استان اردبیل
  • بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند/ضرورت رونق اقتصاد و تولید
  • بانک ها جلوی اختلاس ها را بگیرند/ضرورت رونق اقتصاد و تولید