Web Analytics Made Easy - Statcounter

نصرآبادی گفت: در شش ماهه دوم امسال از محل اعتبارات صندق توسعه ملی ۱۷۳ هزار و ۱۹۳ مترمکعب عملیات آبخیزداری و آبخوانداری با ۹۵ سازه آبخیزداری در سطح ۱۶ هزار هکتار از عرصه های آبخیزداری استان در بالادست قنوات اجرایی خواهد شد.

«علیرضا نصرآبادی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال از محل اعتبارات توسعه ملی مازداد سال 98، 484 هزار و 545 متر مکعب عملیات آبخیزداری و آبخوان داری با 32 سازه آبخیزداری در سطح 15 هزار و 300 هکتار از عرصه های آبخیزداری در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی با بیان اینکه، این حجم عملیات اجرایی تعداد 47 منبع آبی را تحت تاثیر قرار می دهد، که دارای سطح زیر کشت حدود یک هزار و 929 هکتار است، گفت: همچنین تعداد یک هزار و 682 خانوار با جمعیت پنج هزار و 594 نفراز محل عملیات آبخیزداری بهره مند می شوند.

 

نصرآبادی تصریح کرد: در شش ماهه دوم امسال از محل اعتبارات صندق توسعه ملی 173 هزار و 193 متر مکعب عملیات آبخیزداری و آبخوانداری با 95 سازه آبخیزداری در سطح 16 هزار هکتار از عرصه های آبخیزداری استان در بالادست قنوات اجرایی خواهد شد.

 

وی  تعداد سازه های در دست اجرای خراسان جنوبی را 127سازه آبخیزداری عنوان کرد و گفت: از این تعداد 32 سازه از محل اعتبارات مازاد سال گذشته و 95 سازه از محل اعتبارات سال جاری در دست اجرا است که 47 منبع آبی را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی کل اعتبارات آبخیزداری امسال را 15 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: حوزه آبخیز جگر کوه بشرویه 75 درصد، حوزه آبخیز فیزیک-نوزاد درمیان 50 درصد، کبودان زیرکه 70 درصد، کریت طبس45 درصد، بیچند نهبندان 40 درصد و شاهکوه نهبندان 60 درصد پیشرفت دارد.

 

نصرآبادی از اجرای چهار حوزه آبخیزداری در شهرستان قاین خبر داد و گفت: شهرک هاشمیه_روم 75 درصد، شهرک هاشمیه- تنگل شور70 درصد، شهرک هاشمیه- فاز دو بخش سیلاب 70 درصد و شهرک هاشمیه-فاز سه بخش سیلاب قاینات 90 درصد پیشرفت داشته است.

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی بیرجند خراسان جنوبی سازه آبخیزداری عملیات آبخیزداری محل اعتبارات خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۳۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی کمربند جنوبی خط انتقال آب به اراک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ عملیات اجرایی مرحله سوم خط انتقال طرح کمربند جنوبی انتقال آب سدکمال صالح به اراک آغاز شد.

معاون هماهنگ کننده امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: طول این خط، ۵ کیلومتر است و با ۸۵ میلیارد تومان اعتبار و در مدت سه ماه بهره‌برداری می‌شود.

اسدی افزود: اجرای طرح بر اساس قرار داد در هفت ماه است اما زودتر تحویل داده خواهد شد. با اجری این مرحله خط انتقال به چاه‌های امان آباد متصل شده و کیفیت آب افزایش می‌یابد.

او با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب گفت: صنایع استان هم باید برای استفاده از آب خلیج فارس و سرمایه گذاری در این زمینه آماده شوند.

اسدی مدیرعامل شرکت آب منطقه استان مرکزی هم با اشاره به اینکه اکنون ۸۰ درصد شهروندان اراک از منابع آب سد کمال صالح استفاده می‌کنند، گفت: افزایش تاب آوری ظرفیت آبی اراک و بالابردن کیفیت آب از اهداف اجرای این عملیات است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • ۲۰۷ میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • عملیات اجرایی کمربند جنوبی خط انتقال آب به اراک
  • آغاز عملیات اجرایی فاز ‌سوم طرح آبرسانی رینگ جنوبی اراک
  • پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه طی سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی