Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@17:56:34 GMT

عمر خودروهای آتش‌نشانی رشت ۱۴ سال است

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۳۶۸۲

عمر خودروهای آتش‌نشانی رشت ۱۴ سال است

مومنی با تاکید بر نوسازی تجهیزات سازمان آتش‌نشانی گفت: عمر برخی از خودروهای آتش‌نشانی رشت ۱۴ سال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «شهرام مومنی» در یکصد و چهل و هفتمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت که با محوریت تجلیل از آتشنشانان شهرداری این شهر تشکیل شد، با ارائه عملکرد شش ماهه این سازمان بیان کرد: مدت زمان استاندارد جهانی برای حضور آتش‌نشانان در محل حادثه سه الی پنج دقیقه است که این زمان در آتش‌نشانی رشت چهار دقیقه و ۱۸ ثانیه است و در این خصوص سازمان آتش نشانی رشت از استاندارد جهانی هم جلوتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس سازمان آتش‌نشانی رشت افزود: استاندارد زمانی حضور آتش‌نشانان با توجه به ترافیک و نبود استاندارد در سازه های شهری در نظر گرفته شده است و همکاران ما با وجود ترافیک و شلوغی خیابان ها در سطح شهر توانستند در این خصوص از استانداردهای جهانی هم جلوتر باشند.


مومنی از رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت خواست تا با توجه به تحریم‌ها و هزینه بالای تجهیزات آتش‌نشانی در راستای خرید تجهیزات جدید و به‌روز مانند دستکش، چکمه های آتش‌نشانی، لباس مخصوص آتش‌نشانان و نوسازی و تجهیز ناوگان سازمان، تدابیر لازم اتخاذ شود.


وی هزینه تجهیز امکانات هر آتشنشان برای حضور در حادثه را یکصد میلیون تومان و عمر مفید خودروها را پنج تا هشت سال عنوان کرد و گفت: عمر برخی از خودروهای آتش‌نشانی شهر رشت در حال حاضر ۱۴ سال است.

 

*بازنشستگی ۱۰۰ آتش‌نشان در چهار سال آتی

«بابک رمضانی» هم در این جلسه، خدمات آتش‌نشانان را خالصانه و فداکارانه برشمرد و خواستار برنامه ریزی درست در بودجه سال آینده برای آتش‌نشانان و سازمان مربوطه شد.


معاون خدمات شهری شهرداری رشت با اشاره به حقوق و مزایای آتش‌نشانان گفت: ۲۰ درصد حق بحران در شهرداری های همه شهرهای کشور به آتش‌نشانان پرداخت می شود اما متاسفانه از سال گذشته در شهرداری رشت این حق از حقوق و دستمزد این افراد حذف شده است.


وی از بازنشستگی یکصد آتش‌نشان طی چهار سال آینده خبر داد و افزود: باید جذب نیرو در قالب هر دوره ۳۰ نفر و ۴۰ نفر را آغاز کنیم.


رمضانی در پایان خواستار تبدیل وضعیت نیروهای کارگر شاغل در آتش‌نشانی، پرداخت بیمه معوقه نیروها توسط شهرداری رشت و انجام بیمه مکمل آن ها شد.

 

«بهراد ذاکری» هم در این جلسه، خدمات آتش‌نشانان را مانند از خودگذشتگی‌های کادر درمان در مقابله با ویروس کرونا دانست و بیان کرد: عملکرد آتش‌نشانان مانند حماسه کادر درمان در مقابله با ویروس کرونا است.


رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت گفت: آتش‌نشانان با فداکاری و ایثار برای نجات جان مصدومان بر سر جان و حیات خود جهاد می کنند و هیچگاه در انجام رسالت انسانی و اخلاقی خود کم نگذاشته و گله و شکایتی نمی کنند‌.

 

عضو دیگر شورا هم با اشاره به حوادث پلاسکو و فداکاری های آتش‌نشانان اظهار کرد: آتش سوزی و حادثه در پلاسکو این موضوع را به خوبی نشان داد که آتش‌نشانان با وظایف سخت و پر خطری روبرو هستند.

 

فرهام زاهد تصریح کرد: حوادثی مانند کشتی سانچی و پلاسکو نشان داد که شغل آتش‌نشانی، دفاع مقدسی دیگر است.


 

پایان پیام/596

منبع: شبستان

کلیدواژه: فداکاری آتش نشانان آتش نشانی رشت شهرداری رشت آتش نشانی آتش نشانی رشت آتش نشانان خدمات شهری شهر رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۳۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از تلاش‌ها و فعالیت‌های این سازمان در روز بارانی برای امدادرسانی به شهروندان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، هادی عیدی‌پور امشب_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ با اشاره به بارش‌های شدید و کم سابقه عصر امروز در شیراز اظهار کرد: تا ساعت ۱۷ امروز آتش‌نشانان شیراز ۱۲۹ عملیات مربوط به بارندگی در مناطق مختلف شهر انجام دادند.

وی همچنین تعداد تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی شیراز تا این ساعت را ۱۱۴۰ تماس عنوان و تصریح کرد: ۲۳ واحد عملیاتی جهت بازدید ایمنی دوره‌ای از محدوده رودخانه خشک و سایر نقاط شهر شیراز در محل‌های مورد نظر مستقر بودند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تاکید کرد: ۲۴ ایستگاه عملیاتی سازمان آتش نشانی در آماده‌باش کامل هستند و از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه حادثه با حفظ خونسردی با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند.

کد خبر 747691

دیگر خبرها

  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • امدادرسانی آتش‌نشانان یزد به خودروهای درگیر در فرونشست زمین
  • آتش‌نشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند/۱۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ در یک روز بارانی
  • عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه