Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@14:47:42 GMT

کاهش ۱۲ درصدی اهدای خون در همدان

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۳۷۰۹

کاهش ۱۲ درصدی اهدای خون در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل انتقال خون استان همدان از کاهش ۱۲ درصدی اهدای خون در شش ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

دکتر افشین محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال ۱۶ هزار و ۵۳۰ واحد خون در مرکز انتقال خون استان همدان دریافت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۲ درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با توجه به این روند کاهشی خوشبختانه ما نه تنها نیاز مراکز بیمارستانی استان را تأمین کردیم بلکه تا به امروز ۲۱۵۰ واحد خون به استان تهران ارسال داشتیم و این نشان دهنده این است که خوشبختانه مشکلی از نظر تأمین خون نداشتیم.

محمدی در رابطه با علت کاهش روند اهدای خون در استان بیان کرد: یکی از علل کاهش اهدای خون این است که در سال های گذشته ما تیم سیار دریافت خون داشتیم اما به علت شرایط موجود این کار را دیگر نمی‌توانیم انجام دهیم و وقتی تیم های سیار حذف شوند میزان خون گیری ومتر می‌شود اما ما از این موضوع نگرانی نداریم.

وی تبیین کرد: به علت رعایت نشدن فاصله اجتماعی نمی توانیم همکاران را در یک ماشین مستقر کنیم به علاوه ممکن است در آنجا نیز ازدحام جمعیت وجود داشته باشد و مدیریت این مسئله سخت است.

محمدی با بیان اینکه در مرکز مدیریت برای ما راحت‌تر است، خاطرنشان کرد: در مرکز براساس ظرفیت‌ها می دانیم چقدر باید اهداکننده فراخوان کنیم و اگر ببینیم اهداکننده زیاد می‌شود بلافاصله تعداد همکاران در واحد خون گیری را افزایش می‌دهیم.

مدیرکل انتقال خون استان همدان ادامه داد: در مرکز انتقال خون دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از تجهیزات حفاظت فردی و ضدعفونی کردن سطوح را بهتر می‌توانیم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه امیدوارم سردی هوا، شیوع آنفلوآنزا و شدت پیدا کردن شیوع کروناویروس تأثیری بر روند اهدای خون نداشته باشد، توصیه کرد: مردم اهدای خون را در برنامه خود داشته و اطمینان داشته باشند مراکز دریافت خون از سالم ترین مراکز است چراکه افرادی مراجعه می کنند که خود را سالم می‌دانند.

محمدی در رابطه با روند دریافت پلاسما در استان، گفت: تاکنون ۲۶۵ واحد پلاسما از بهبودیافتگان کروناویروس دریافت کرده ایم و ۲۴۷ واحد نیز توزیع بیمارستانی داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: براساس شرایط موجود سعی کنیم روزانه سه تا چهار اهداکننده داشته باشیم البته در مدت کوتاهی ست پلاسما فریزیس نداشتیم و نتوانستیم پلاسما دریافت کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اهداي خون سازمان انتقال خون پلاسما آنفلوآنزا کروناویروس انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی دهستان ارمو شهرستان دره شهر

به گزارش خبرگزاری جام جم آنلاین ؛ محمد محمدی افزود: این پروژه از محل پروژه‌های جهاد آبرسانی، با همکاری آبفای استان و با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) (بسیج سازندگی سپاه استان) در حال انجام است.

وی ادامه داد: این پروژه به طول ۸ کیلومتر و با لوله پلی اتیلنی اجرا می‌شود که از این مقدار ۵ کیلومتر اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یادآور شد: فاز اول این پروژه به طول ۶کیلومتر طی چند ماه گذشته به اتمام رسیده که با بهره برداری از فاز دوم، جمعیتی افزون بر ۳ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.

محمدی با اشاره به اینکه ایلام با پیشرفت ۷۶ درصدی پیشگام در پروژه‌های جهاد آبرسانی (طرحی برای رساندن آب به روستا‌های بدون آب سالم بهداشتی و یا نیازمند بازنگری در تأسیسات آبرسانی) است، خاطرنشان ساخت: جهاد آبرسانی طرحی است برای رفع تشنگی روستا‌ها که بر اساس آن در فاز اول، ۱۲۸ روستای استان ایلام از نعمت آب پایدار بهره‌مند می‌شوند..

لازم به ذکر است دهستان “ارمو” با جمعیت سه هزار نفر از دهستان‌های شهرستان دره شهر می‌باشد.

دیگر خبرها

  • دریافت شناسه یکتا برای ۷۰ هزار مجوز کسب‌ و‌ کار در همدان
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • شمار دریافت کنندگان حق پرستاری خانواده محور در البرز افزایش یافت
  • پیشرفت ۸۰ درصدی طرح اصلاح شبکه داخلی ارمو دره شهر
  • پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی دهستان ارمو شهرستان دره شهر
  • پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی ارمو دره شهر
  • نرخ مالیات واحدهای تولیدی کاهش بی‌سابقه‌ای خواهد داشت
  • مشارکت ۵ درصدی بانوان در امر اهدای خون
  • اهدای خون احتمال سکته قلبی را کاهش می‌دهد
  • اهدای ۲ هزار و ۸۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد فارس