Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، احمد معتمدی در اولین جلسه کارگروه ایران و چین با بیان این که انشگاه امیرکبیر با دانشگاه های کشورهای اروپایی ارتباط خوبی دارد، افزود: لازم است برای همکاری و ارتباط علمی و آموزشی با دانشگاه های آسیایی نیز برنامه ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با کشو چین روابط سیاسی قوی دارد اما دانشگاه های این دو کشور ارتباط علمی و آموزشی کمی با یکدیگر دارند که باید این امر تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر  ادامه داد: این دانشگاه از میان کشورهای آسیایی بیشتر با دانشگاه های کشور ژاپن و کره جنوب ارتباط دارد که برنامه داریم ارتباطات علمی و آموزشی خود را با دانشگاه های کشور چین نیز افزایش دهیم.

معتمدی برگزاری این جلسه را گام مثبت در راستای ارتباطات علمی میان دو کشور ایران و چین دانست . 

وی به برنامه راهبردی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: در این برنامه ارتباطات بین المللی یکی از محورهای اصلی است که از جهات مختلف برای دانشگاه حائز اهمیت است. 

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: این دانشگاه در سال های گذشته در رتبه بندی های بین المللی رشد خوبی داشته است و درحال حاضر در چهار رتبه بندی معتبر که مورد تایید وزارت علوم است نیز حضور دارد، این درحالی است که در مقطعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تنها در یک رتبه بندی بین المللی حضور داشت.

معتمدی اظهار داشت: این دانشگاه در رتبه بندی های بین المللی در جایگاه ۳۰۰ تا ۶۰۰ قرار دارد و هرساله رتبه دانشگاه ارتقا می یابد.
وی ادامه داد: همچنین دانشگاه امیرکبیر در میان دانشگاه های صنعتی کشور براساس اعلام رتبه بندی های بین المللی از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است. این دانشگاه در حوزه مقالات و ارجاعات نیز جایگاه خوبی را کسب کرده و براساس رتبه بندی کیو اس این دانشگاه رتبه ۱۷ را در حوزه ارجاعات دارد.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: ضعف عمده دانشگاه های کشور در ارتباطات بین المللی است که شامل جذب دانشجوی خارجی، همکاری با اساتید خارجی، پروژه های مشترک بین المللی است که باید تقویت شود.

معتمدی با بیان این که ارتباطات بین المللی اولویت دانشگاه صنعتی امیرکبیر است، گفت: فعالیت این دانشگاه در حوزه بین الملل خوب است و جز معدود دانشگاه هایی است که از چندسال گذشته معاونت بین الملل راه اندازی شد، این درحالی است که دیگر دانشگاه های کشور مدیرکل بین الملل دارند.

وی اظهار داشت: این نشست می تواند همکاری علمی و تحقیقاتی ما را با دانشگاه ها و مراکز علمی خوب کشور چین تقویت کند.

اعطای گرنت به اساتید برای همکاری با دانشگاه‌های چینی
معاون بین الملل دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم در این جلسه با بیان این که توسعه ارتباطات بین الملل با دانشگاه های کشور چین از برنامه های این دانشگاه است، گفت: برنامه داریم به اساتید فعال در این حوزه گرنت آغازین اعطا کنیم.

 ابوالقاسم مسگرپور طوسی در ادامه این جلسه گفت: این جلسه زمینه همکاری میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه های کشور چین را فراهم می کند.

وی افزود: امضای تفاهم نامه ها میان دانشگاه های دو کشور موجب شکل گیری همکاری مختلفی در حوزه های آموزش، پژوهش و فناوری دارد و این دانشگاه نیز برنامه دارد در این حوزه ها با دانشگاه های کشور چین فعالیت کند.

معاون بین الملل دانشگاه صنعتی امیرکبیر از اختصاص گرنت آغازین به اساتید این دانشگاه خبرداد و اظهار داشت: این گرنت به اساتیدی اختصاص می یابد که اقدام به همکاری با دانشگاه های کشور چین در علمی، آموزشی و فناوری می کنند.

مسگرپور طوسی خاطرنشان کرد: این طرح در هیات رئیسه دانشگاه تصویب شده و جزئیات آن در سایت دانشگاه قرار دارد.

همچنین امیر گل رو مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این جلسه گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است برنامه هایی چون تبادل دانشجو، تبادل استاد و دوره های مشترک در حوزه آموزشی با دانشگاه های کشور چین پیگیری شود.

وی عنوان کرد: ارتباطات این دانشگاه با دانشگاه های کشور چین در حوزه پژوهشی در زمینه های انتشارات مشترک، آزمایشگاه مشترک، کنفرانس مشترک و استاد مشترک خواهد بود.

گل رو ادامه داد: همچنین در این نشست در حوزه فناوری نیز به انتقال فناوری،  تاسیس مراکز رشد مشترک و همکاری بین شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده های  هر دو کشور تاکید شد .

مدیرهمکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: برنامه استراتژیک همکاری اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بازه زمانی ۵ ساله تبیین و توصیف شد و از اساتید کارگروه ایران – چین خواسته شد در این راستا گام بردارند.

در اولین جلسه کارگروه ایران – چین دانشگاه صنعتی امیرکبیر، بابک حسین خلج نماینده مرجع ملی همکاری های علمی با چین، مجیدرضا حریری رییس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین، یوسف حجت رایزن پیشین جمهوری اسلامی ایران در چین، ژاپن و کره، مهدی دانش دوست مدیر روابط بین الملل مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری حضور داشتند.

پیام پارسی زاده رییس بخش روابط بین الملل و دیپلماسی علمی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور،  مهدی نادی رییس کمیته علمی انجمن دوستی ایران و چین، بهرام طاهری رییس مرکز اچ اس ای و نکسوس بنیاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر و روح الله باقرزاده عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از دیگر شرکت کنندگان در این جلسه بودند که در خصوص همکاری های علمی و بین المللی با همتایان چینی خود گفت و گو کردند.

برچسب‌ها دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشجو چین روابط خارجی سید احمد معتمدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشجو چین روابط خارجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشجو چین روابط خارجی اخبار کنکور دانشگاه های کشور چین دانشگاه صنعتی امیرکبیر ارتباطات بین الملل همکاری های علمی دانشگاه ها بین المللی رتبه بندی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۳۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

دیگر خبرها

  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی
  • نخستین نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه
  • نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه
  • استفاده از هوش مصنوعی در حوزه انرژی اتمی افزایش می‌یابد
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر
  • افتتاح و رونمایی از دو طرح علمی در دانشگاه صنعتی شاهرود