Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاه تجدیدنظر مصر حکم اعدام شش معترض در پرونده "کمیته مقاومت مردمی کرداسه" را صادر کرده و ۴۱ متهم را به حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، دادگاه کیفری قاهره اوت ۲۰۱۹ در پرونده‌ای که در رسانه‌ها به نام "کمیته مقاومت مردمی کرداسه" مشهور است، حکم اعدام شش متهم، حبس ابد برای ۴۱ متهم، ۱۵ سال حبس با اعمال شاقه برای هفت متهم و ۱۰ سال حبس با اعمال شاقه برای هفت متهم دیگر را صادر کرده و دادگاه کیفری کودکان نیز احمد محمد احمد را به سه سال حبس محکوم کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق در سال ۲۰۱۳ در مرکز پلیس کرداسه و ناهیا پس از در هم شکستن دو تحصن رابعه و النهضه رخ داد.

دادستانی کل مصر جرائم متعددی از جمله عدم اجرای قانون اساسی و قوانین کشور، ممانعت از انجام وظیفه نهادهای دولتی، پیوستن به یک گروه ممنوعه و هدایت آن، انجام اقدامات خشونت‌آمیز که به کشته شدن سه تن از جمله رئیس پلیس منجر شد و همراه داشتن اسلحه و مهمات بر خلاف قوانین را برای متهمان تعیین کرد.

صدور و اجرای حکم‌های اعدام در پرونده‌های مربوط به شرایط آشفته مصر پس از کودتای نظامی سوم ژوئیه ۲۰۱۳، با وجود محکومیت‌های گسترده از سوی محافل حقوقی و سیاسی بین‌المللی ادامه دارد.

از هفتم مارس ۲۰۱۵ مسؤولان مصری حکم‌های اعدام ۴۲ تن را اجرا کردند و ده‌ها تن دیگر نیز منتظر اجرای حکم‌های مشابه خود هستند. مخالفان مصری می‌گویند در میان کسانی که اعدام شدند و یا منتظر اجرای حکم خود هستند، بازداشت‌شدگانی وجود دارند که ربوده شده و تحت شکنجه به جرائمی که مرتکب نشده بودند، اعتراف کردند.

همچنین رسانه‌های مصری اعلام کردند، دادگاه اداری بر اساس شکایت مطرح شده از سوی سمیر صبری، وکیل مدافع نزدیک به مسؤولان امنیتی، اتحادیه وکلا را ملزم کرد شش وکیل از جمله اسامه مرسی پسر محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر و عبد المنعم عبد المقصور، وکیل مدافع گروه اخوان را از عضویت اتحادیه خارج کند.

این دادگاه تاکید کرد: عضویت در اتحادیه وکلا مستلزم داشتن شرایطی از جمله حسن رفتار و خوش‌نامی است اما نام این افراد بر اساس حکمی که ژانویه ۲۰۱۷ صادر شد، در لیست تروریست‌ها قرار دارد.

همچنین این دادگاه مساله مطرح شده از سوی اتحادیه وکلا مبنی بر اینکه شکایت از سوی فردی بی ارتباط با پرونده ارائه شده است را رد و تاکید کرد، شاکی یکی از فعالان اتحادیه وکلا است و او در مورد اینکه افرادی که ثبات کشور را بر هم می‌زنند، به حرفه وکالت مشغول نباشند، مسؤولیت مستقیم دارد.

هنوز اتحادیه وکلای مصر واکنشی به این مساله نشان نداده و بیانیه‌ای از سوی وکلایی که حکم برایشان صادر شده، منتشر نشده است.

طبق قوانین مصر، کسی که حکم برایش صادر شده، می‌تواند به حکم خود در دادگاه عالی اداری که حکم‌های آن قطعی و نهایی است، اعتراض کند.

طلعت فهمی، سخنگوی گروه اخوان در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حکم صادر شده، تاکید کرد: این حکم در مورد بزرگترین وکلای شریف کشور صادر شده و به منزله ضربه‌ای به عدالت و حقوق بشر است.

لینک کوتاه: asriran.com/0038rO

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دادگاه مصر اتحادیه وکلا صادر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۳۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاوی در مسیر مورینیو؛ منتقد دیروز، معترض امروز

آقای ژاوی حرف‌های 10 ماه قبل خودت در مورد مورینیو را فراموش کرده‌ای؟

طرفداری | ژاوی که چند ماه قبل گفته بود "بگذارید داورها کار خودشان را بکنند" یا از ژوزه مورینیو در مصاحبه‌ای انتقاد کرده بود و گفته بود "امیدوارم هرگز اینقدر تنزل پیدا نکنم"، حال خودش بیشترین انتقادات، توهین‌ها و به قول خودش تنزل را در زمان سرمربیگری‌اش در بارسلونا به داوران داشته است.

ژاوی دیگر نشانی از آن هافبک آرام و بدون حاشیه ندارد و به یک سرمربی عصبی و پرخاشگر تبدیل شده است. در جدیدترین مورد او در جریان این بازی مقابل پاری سن ژرمن در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به دلیل اعتراض به داور با کارت قرمز از کنار زمین اخراج شد. این سرمربی اسپانیایی برای سومین بار است که در فصل جاری با کارت قرمز داوران جریمه می شود. او در طول بیش از ۲۰ سال‌ دوران بازی خود و انجام بیش از ۱۰۰۰ بازی ملی و باشگاهی فقط ۲ بار اخراج شد که هیچ کدام از این موارد، کارت قرمز مستقیم نبود. (مقابل رئال مادرید و همچنین ویارئال).

بیشتر بخوانید: توهین شدید ژاوی به داور بارسلونا - پاری سن ژرمن؛ بفرما اخراجم کن حرام‌زاده! / عکس

لب‌خوانی شبکه تلویزیونی مووی استار از صحبت‌های ژاوی نشان می‌دهد که سرمربی بارسلونا در جریان این اتفاق، علاوه بر لگد زدن به دوربین کنار زمین، کواچ را با کلماتی توهین‌آمیز مورد خطاب قرار داد:

با من در نیوفت. لعنت به مادرت حرام‌زاده. بفرما اخراجم کن!

امیدوارم هرگز مثل مورینیو اینقدر تنزل نکنم!

پس از دیدار سویا و آاس رم در فینال لیگ اروپا که با پیروزی سویا در ضربات پنالتی به پایان رسید، ژوزه مورینیو، بازیکنان و هواداران رم به شدت از قضاوت آنتونی تیلور ناراضی بودند. سرمربی پرتغالی باشگاه رم بلافاصله پس از پایان بازی و در کنفرانس خبری به شدت از عملکرد آنتونی تیلور انتقاد کرد و سپس در پارکینگ ورزشگاه داور بازی را بی‌شرم خطاب کرد و او را مایۀ ننگ دانست.

در آن مقطع زمانی بسیاری از رفتار آقای خاص انتقاد کردند و صحبت‌ها و رفتارهای او را اشتباه قلمداد کردند. از جمله سرمربی بارسلونا، ژاوی هرناندز. ژاوی سرمربی بارسلونا 10 ماه قبل با انتقاد از رفتار و صحبت‌های مورینیو گفته بود:

هر کسی که فکر می‌کند در حق او ناعدالتی صورت گرفته می‌تواند هر طور که دوست دارد، رفتار کند. اما ما مربی‌ها باید رفتار خودمان را کنترل کنیم و الگویی در این زمینه باشیم. همانطور که می‌خواهیم که به ما توهین نکنند و با ما با احترام رفتار کنند، ما نیز باید با احترام رفتار کنیم. امیدوارم هرگز اینقدر تنزل نکنم که چنین رفتارهایی از من سر بزند.

بیشتر بخوانید: ژاوی درباره رفتار مورینیو پس از فینال لیگ اروپا: امیدوارم هرگز اینقدر تنزل نکنم

حال سوال بزرگ از سرمربی بارسلونا این است که چرا خودش نمی‌تواند رفتارش را در زمین کنترل کند تا از نظر روحی روانی به خود بارسلونا هم ضربه بزند و آرامش را از تیمش بگیرد؟ چرا او صحبت‌های خودش در مورد اینکه سرمربیان باید الگویی برای همه باشند را فراموش کرده است؟ آیا او حرف‌هایش در انتقاد به مورینیو که گفته بود امیدوارم هرگز اینقدر تنزل نکنم که چنین رفتارهایی از من سر بزند را به دست فراموشی سپرده است؟

ژاوی سرمربی جوانی است که نشان داده که می‌تواند حرف‌هایی برای گفتن در دنیای مربیگری داشته باشد. این فصل به احتمال فراوان آخرین ماه‌های حضور او روی نیمکت بلوگراناست و او همانطور که گفته است در پایان فصل بارسا را ترک می‌کند. اما هواداران فوتبال انتظار دارند که همان ژاوی آرام و متین در دوران بازیگری‌اش را ببینند که در تمام طول دوران درخشش‌اش در مستطیل سبز تنها دو کارت قرمز گرفته بود.

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • ژاوی در مسیر مورینیو؛ منتقد دیروز، معترض امروز
  • حمید نوری برای اجرای حکم به سوئیت امنیتی منتقل شد
  • ارتباط حمید نوری با خانواده اش بار دیگر قطع شد
  • پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد
  • انتخابات پرحاشیه کشتی تایید شد
  • جزئیات انتقال حمید نوری به سوئیت امنیتی سوئد/ ارتباط شهروند ایرانی با خانواده‌اش بار دیگر قطع شد
  • فیلم| یک قدم تا اعلام جرم؛ تایید تخلفات عجیب رئیس اتحادیه نانوایان مشهد توسط معاون دادستان
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی
  • واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی
  • صادق خلخالی در فروردین ۵۸: زمانی می‌خواستیم جنازه‌ی منحوس پهلوی را آتش بزنیم/ اعدام هویدا یک عمل انقلابی بود