Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرجهادکشاورزی شهرستان سردشت گفت: سردشت با تولید ۳۰ هزار تن انگور قطب تولید انگورسیاه دراستان آذربایجان غربی است‎ .

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، صلاح الدین حقگوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سردشت گفت: ۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان سردشت به باغ انگور اختصاص دارد که از این میزان ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار به صورت آبی و ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار نیز به صورت دیم است و سالانه بیش از ۳۰ هزار تن انگور سیاه از این باغات برداشت و روانه بازار‌های منطقه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: به دلیل نبود صنایع پایین دستی و فراوری انگور سیاه، بیشتر این محصول به صورت خام روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود.

حقگوی ادامه داد: انگور مهمترین محصول کشاورزی شهرستان مرزی سردشت است که اشتغال و زندگی ۱۵هزارنفر از جمعیت این منطقه به این محصول وابسته است.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان سردشت‌ اظهار کرد: ایجاد صنایع پایین دستی فراوری انگور سیاه می‌تواند به کاهش بیکاری و افزایش اشتغال در این منطقه مرزی کمک کند.

بیش از ۲۱ هزار هکتار از باغات استان آذربایجان غربی به انگور اختصاص دارد که ۵ هزار هکتار از باغات انگور ‌استان دیمی و بقیه آبی هستند و عمده باغات دیمی استان در شهرستان سردشت می‌باشد. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کشاورزی سردشت تاکستان انگور جهاد کشاورزی آذربایجان غربی انگور سیاه انگور سیاه سردشت کشاورزی آذربایجان غربی انگور آذربایجان غربی تاکستان انگور آذربایجان غربی شهرستان سردشت هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۳۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرایی شدن ۸۵ درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: 85 درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی محقق شده است.

 آقای کرمی امروز  با اعلام این مطلب گفت: امسال در راستای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، رفع موانع تولید و رونق سرمایه گذاری از مهمترین اهداف اقتصادی دولت سیزدهم در آذربایجان غربی است.

وی  برنامه یکشنبه های تولید را در رونق و احیای دوباره واحدهای تولیدی در استان مهم دانست و گفت:

دیگر خبرها

  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • اجرایی شدن ۸۵ درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی