Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوید دانایی روز سه‌شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان ابراز داشت: گروه های پرخطر شامل کادرهای بهداشت و درمان، خانم های باردار و مبتلایان به بیماری‌های خاص می‌شود.

وی ادامه داد: تزریق واکسن آنفلوآنزا بر اساس برنامه‌ زمان‌بندی شده و به ترتیب برای سه گروه  افراد پرخطر، افراد بالای ۶۵ سال سن و افراد شاغل در بخش‌های پرخطر مانند کارشناسان دامپزشکی و در مرحله سوم توزیع عمومی با قیمت آزاد برای متقاضیان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۶۲ فوتی کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌ پزشکی سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۲۶۲ نفر در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بر اثر این بیماری فوت کردند.

وی ادامه داد: سمنان، مهدیشهر، گرمسار، آرادان، سرخه و دامغان مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی استان سمنان هستند.

وی بیان کرد: تاکنون چهار هزار و ۷۳۲ بیمار مبتلا به کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان شناسایی شدند که از این تعداد یک هزار و ۸۱۱ نفر با تشخیص کرونا بستری و ۲ هزار و ۹۲۱ نفر سرپایی شناسایی شدند.

دانایی ابراز داشت: رعایت نکات بهداشتی مانند استفاده از ماسک، دستکش، پرهیز از ترددهای غیرضروری در مناطق شلوغ و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور کنترل شیوع کرونا همچنان مورد توجه شهروندان باشد.

وی تصریح کرد: نسبت فوتی به ابتلای کرونا به نسبت جمعیت در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان کمتر از ۶ درصد و در حدود ۵.۴ درصد است.

وی یادآور شد: در زمان اوج شیوع کرونا گاهی تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان به ۱۴۸ نفر هم می‌رسید ولی اکنون ۱۴۰ نفر بستری هستند.

دانایی اضافه کرد: از سه روز گذشته شیوع کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان روند روبه کاهش را نشان می‌دهد و اگر شهروندان رعایت نکات بهداشتی را جدی نگیرند ممکن است شمار مبتلایان به کرونا افزایش یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بر نظارت بر رعایت نکات بهداشتی در مراکز عرضه تاکید و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی نظارت بر رعایت نکات بهداشتی از سوی اصناف را افزایش دهند.

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسن آنفلوآنزا سمنان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن آنفلوآنزا سمنان بهداشت و سلامت ویروس کرونا واکسن آنفلوآنزا سمنان بهداشت و سلامت اخبار کنکور تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات رعایت نکات بهداشتی درمانی استان سمنان شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۳۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا

افراد بسیاری همه گیری مرگبار جهانی اخیر به واسطه ویروس کرونا را با همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی در سال ۱۹۱۸ مقایسه می‌کنند.

به گزارش عصر ایران، در شرایطی که تاریخ به طور دقیق خود را تکرار نمی‌کند، اما موارد مشابه را می‌توان در آن مشاهده کرد. به عنوان نمونه، بار دیگر شاهد یک همه گیری مرگبار جهانی به واسطه ویروس کرونا بوده ایم که آن را با همه گیری مرگبار آنفلوآنزا اسپانیایی مقایسه می‌کنند.

در سه موج از مارس ۱۹۱۸ تا بهار ۱۹۱۹، آنفلوآنزا اسپانیایی به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. این بیماری همه گیر مرگبار حدود یک سوم از جمعیت جهان را مبتلا کرد و حداقل جان ۵۰ میلیون نفر را گرفت. این آنفلوآنزای جدید و کشنده بسیار عجیب عمل می‌کرد. به نظر می‌رسید ویروس افراد جوان و سالم را هدف قرار می‌دهد و به ویژه برای افراد در بازه سنی ۲۰ تا ۳۵ سال کشنده بود.

نخستین مورد ثبت شده آنفلوآنزا اسپانیایی در مارس ۱۹۱۸ در ایالت کانزاس، آمریکا بود و موارد بیشتر در ماه آوریل در فرانسه، آلمان و بریتانیا ثبت شدند.

در آن زمان، واکسن‌ها هنوز ساخته نشده بودند، از این رو، تنها روش‌های مبارزه با همه گیری آنفلوآنزا اسپانیایی شامل استفاده از ماسک پزشکی، قرنطینه، رعایت بهداشت خوب، استفاده از ضد عفونی کننده‌ها و محدودیت تجمعات عمومی می‌شد.

در عکس، سربازان آمریکایی مبتلا به بیماری آنفلوانزا اسپانیایی بستری در یک بیمارستان صحرایی در کمپ فانستون دیده می‌شوند.

همه گیری اخیر بیماری کرونا اگرچه به واسطه ویروسی متفاوت شکل گرفت، اما ما را به روش‌هایی مشابه تحت تاثیر قرار داد.

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در چین

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در آمریکا

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۲ هزار نفر در تعطیلات از مراکز علوم پزشکی سمنان خدمات درمانی گرفتند
  • کشف ۱۳ تن موادغذایی غیر بهداشتی در نیشابور
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • بهورزان جنوب کرمان با موتور سیکلت به روستا‌ها می‌روند
  • افزایش ۲۲ درصدی تولد نوزادان در آغازین روزهای سال ۱۴۰۳ نسبت به همین بازه زمانی در سال قبل
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ثبت بیش از ۳۵ هزارزایمان در هرمزگان در سال گذشته
  • فعالیت ۱۳۰ تیم نظارتی با ۳۸۰ بازرس در مناطق زیر پوشش علوم پزشکی مشهد
  • تنها شاخص منفی افزایشی طی تعطیلات نوروز در حوزه علوم پزشکی سمنان چیست؟
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا