Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آمریکا ۱۱۱میلیارد دلار و انگلیس ۲۲میلیارد دلار برای مقابله با کرونا هزینه کردند و ما ۲۷درصد از یک‌میلیارد دلار صندوق توسعه ملی را دریافت کردیم.

قدس آنلاین؛ سعید نمکی صبح امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان گلستان، اظهار داشت: گلستان  یکی از نفیس‌ترین گنجینه‌های فرهنگی، طبیعی و جغرافیایی دنیاست که قومیت‌های مختلف صمیمانه کنار هم زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از بهترین و خردمندانه‌ترین شیوه‌های مدیریت در مقابله با کرونا در استان گلستان رخ داد که حاصل زحمات استاندار، دانشگاه علوم پزشکی، مدیران، کادر درمان و مردم بوده است.

وی یادآور شد: سال گذشته در ۲۵ استان و به‌طور گسترده در ۶ استان سیلاب رخ داد اما یک مورد اپیدمی گزارش نشد و از نخستین روزهایی که کرونا را شناختیم هم برای مقابله با آن در کشور آماده شدیم.

نمکی ادامه داد: قبل از ورود کرونا به ایران، خودمان را به‌شیوه روزهای دفاع مقدس برای مقابله با آن آماده کردیم، طوفان کرونا گریبان آمریکا و اروپا را گرفت و دیدید که به چه افتضاحی مبتلا شدند.

وی اضافه کرد: ما برای تمام مردم دنیا آرزوی سلامتی و تندرستی داریم اما در آمریکا و اروپا بسیاری از بیماران بیرون از بیمارستان‌ها بودند.

نمکی تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا متوسط تخت بیمارستان چند برابر ایران است، آمریکا ۱۱۱ میلیارد دلار و انگلیس ۲۲ میلیارد دلار هزینه کردند و ما ۲۷ درصد از یک میلیارد صندوق توسعه ملی را دریافت کردیم.

وی ادامه داد: غیرت، شجاعت، وفاداری مردم، تدبیر و لطف خدا موجب مقابله با کرونا شد، نفیس‌ترین گنجینه کارساز پس از کمک‌های خداوند، حمایت‌های مقام معظم رهبری بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در بدترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌های تاریخ قرار داریم، عوامل آمریکا، انگلیس و اسرائیل جلوی ورود ماسک به ایران را گرفتند اما پس از دو ماه تولیدکننده و واردکننده ماسک و مواد ضدعفونی شدیم.

نمکی ادامه داد: یک نفر را پشت درب بیمارستان‌ها نگذاشتیم و یک نفر را به‌دلیل پیر بودن از دستگاه ونتیلاتور جدا نکردیم اما در برخی کشورها این اتفاق رخ داد، حتی یک نفر را به‌دلیل قومیت پشت درب بیمارستان‌ها نگذاشتیم و هیچ‌گاه تبعیض قومیتی و طبقاتی قائل نشدیم.

وی خاطرنشان کرد: در دنیا هیچ داروی ثبت‌شده مؤثری برای کرونا وجود ندارد و هر دارویی را که کوچکترین تأثیری داشت تولید کردیم، این افتخارات استفاده از تجربه نفیس دفاع مقدس بود، عشق به ماندگاری و عزت این سرزمین، مغلوب نشدن مقابل دشمن و ایستادگی بر اصول و مقاومت خردمندانه محورهای اصلی در دفاع مقدس بود.

نمکی بیان داشت: اگر مدافعان سلامت یک سال کارانه عقب‌افتاده داشتند اما در خط مقدم ایستادند و نگفتند "ما طلبکاریم" و حتی خود را بدهکار می‌دانند.

وی افزود: انسان‌های جان‌فشان و ایثارگر زیادی در کشور داریم، تمام مدیران و مردم پای کار بودند و ما یک لحظه احساس تنهایی نکردیم و کارهای بزرگی طی این مدت انجام شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز کرد: ایران یکی از پیشتازان مدیریت کرونا در جهان است، ملت ایران در این برهه نشان داد سرافرازانه از این مرحله سخت عبور کرده است.

نمکی یادآور شد: هم کرونا و هم غیرکرونا را مدیریت کردیم و بیماران غیرکرونایی را هم پذیرش کردیم و یک مورد بیمار اورژانس غیرکرونایی پشت درب بیمارستان‌ها نداشتیم.

وی ادامه داد: امروز با راه‌اندازی پزشکی از راه دور و شبکه‌های ویژه برای بیماران خاص اتفاقات جدیدی در حال رخ دادن است.

وی اضافه کرد: امسال ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی به تخت‌های کشور اضافه می‌شود و هزار و ۴۰۰ پروژه بهداشتی درمانی در اوج تحریم‌های ظالمانه به دیگر پروژه‌های بهداشتی درمانی اضافه می‌شود.

نمکی تصریح کرد: اکنون روز با هم بودن و پیوستگی است و نباید تفرقه‌ای باشد زیرا دشمنان بر باطل متفق هستند، باید کنار هم باشیم زیرا روزهای سختی را می‌گذرانیم.

وی خاطرنشان کرد: برای ارز دارو با مشکل روبه‌رو می‌شویم زیرا شرایط بسیار سختی را در کشور تجربه می‌کنیم، اما با پیگیری‌های مختلف دستور پرداخت سه ماه معوقات پرستاران و دو ماه معوقه پزشکان را صادر کنم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا این لحظه به واکسن کرونا دل نبسته‌ایم و باید فاصله‌گذاری و پروتکل‌ها را رعایت کنیم، زیرساخت‌های درمانی باید در گلستان توسعه یابد و امیدواریم شرایط بهتر شود.

نمکی افزود: امیدواریم این ویروس منحوس هرچه زودتر از دامن جهان پاک شود و روزهای بهتری را تجربه کنیم.

۱۱هزار بیمار کرونایی در گلستان تا امروز بهبود یافتند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در همین جلسه، اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون بیش از ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر از مبتلایان به کووید۱۹ در استان بهبود یافتند و روند شیوع این بیماری در استان کاهشی است و اکنون در وضعیت زرد قرار داریم.

عبدالرضا فاضل گفت: از ابتدای اسفندماه پارسال تا هفتم مهرماه امسال تعداد قابل‌توجهی از مردم استان به‌علت ابتلا به کرونا در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه گلستان موج دوم این بیماری را پشت‌سر گذاشته است، ادامه داد: در موج دوم این بیماری که در اواخر آن قرار داریم تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان نسبت به موج اول افزایش یافت.

وی همچنین به تعداد جان‌باختگان بر اثر این بیماری اشاره کرد و گفت: متأسفانه ۸ درصد موارد مثبت ابتلا به کرونا در استان به‌علت این بیماری جان خود را از دست دادند.

فاضل با قدردانی از زحمات و تلاش‌های کادر درمان خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ۶ شهرستان در وضعیت سفید و ۸ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و تعداد  بیماران بستری در مراکز درمانی نیز در حال کاهش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان یادآور شد: ۳ درصد بیماران بستری زیر ۱۵ سال، ۲۹ درصد ۱۶ تا ۴۵ سال، ۲۵ درصد ۴۵ تا ۶۰ سال و مابقی بالای ۶۰ سال هستند.

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: صندوق توسعه ملی برداشت از صندوق توسعه ملی وزیر بهداشت سعید نمکی درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مقابله با کرونا بیمارستان ها میلیارد دلار وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۳۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور

 رحیمی در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی گفت: از آغاز دولت سیزدهم سه هزار پروژه بهداشتی به اتمام رسیده و وارد چرخه خدمت شده است.

وی با اشاره به تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران و جذب ۲۶ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت گفت: در این مدت تلاش کردیم تا دستگاه‌هایی با تکنولوژی سنگین را برای خدمت در بخش درمان به اقصی نقاط کشورمان برسانیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از استان آذربایجان شرقی به عنوان استان پیشتاز جهادسازندگی در عرصه نظام سلامت نام برد و گفت: در دانشگاه علوم پزشکی تبریز یک عقلانیت حاکم است و در منظر ما جهادسازندگی در این استان حاکم است و مردم متوجه خواهند شد که چه اقداماتی در این مدت انجام شده است.

استاندار آذربایجان شرقی هم در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت با وی خواستار تامین اعتبار مورد نیاز برای تسریع در ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی تبریز و تجهیز بیمارستان سرطانی از سوی این وزارتخانه شد.

 رحمتی با اشاره به تحولات چشمگیر انجام شده در عرصه بهداشت و درمان گفت: انقلابی که در حوزه بهداشت و درمان پس از انقلاب اسلامی به وجود آمده است باید در جامعه به درستی تبیین شود.

وی با قدردانی از فعالان نظام سلامت خواستار توجه به تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت معوقات کادر بهداشت و درمان شد و افزود: مشکل عمومی در حوزه بهداشت و درمان بحث معوقات نیرو‌های پرستاری و کادر بهداشت و درمان است که انتظار می‌رود با تامین منابع مربوطه شاهد رفع این مشکل باشیم.

وی همچنین خواستار تخصیص اعتبار مورد نیاز برای ادامه ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی شد و اضافه کرد: آذربایجان شرقی در حوزه بهداشت و درمان به مردم شمال غرب کشورمان خدمات ارائه می‌کند و با ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی مشکلی در زمینه تخت‌های بیمارستانی در شهر تبریز نخواهیم داشت اما سرعت کار در این پروژه پایین است و باید بتوانیم ضمن سرعت بخشی نسبت به تکمیل این پروژه اقدام کنیم.

وی گفت: پیشرفت فیزیکی ساخت این بیمارستان قابل توجه است و در خصوص تامین تجهیزات مورد نیاز نیازمند حمایت جدی وزارت بهداشت هستیم.

رحمتی ساخت بیمارستانی در شهر جدید سهند را مطرح کرد و افزود: باتوجه به جمعیت شهر جدید سهند ساخت بیمارستان در این شهر مطالبه عمومی است و وزارت بهداشت در این عرصه ورود جدی داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی ساخت بیمارستان در شهر مرند را نیز یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه سرانه بستری در شهرستان مرند پایین‌تر از متوسط کشور است ساخت بیمارستان در این شهر باید به طور جدی پیگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افتتاح بخش آی.سی.یو و سی.آرم بیمارستان طالقانی تبریز
  • سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است
  • تلاش وزارت بهداشت برای افتتاح ۱۰ هزار تخت بیمارستانی جدید در سال ۱۴۰۳
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • وزیر بهداشت از پروژه‌های بیمارستانی در حال ساخت تهران بازدید کرد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز