Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@04:52:03 GMT

افتتاح ۵ هزار خانه هلال تا پایان سال در سراسر کشور

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۴۰۰۳

افتتاح ۵ هزار خانه هلال تا پایان سال در سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، کریم همتی، در مراسم افتتاح نمادین ۶۸ خانه هلال روستایی در استان کرمانشاه، اظهار داشت: تا پایان سال جاری ۵ هزار خانه هلال دیگر در سراسر کشور و ۳۱۸ خانه هلال در کرمانشاه راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه استان کرمانشاه از استان‌های حادثه خیز کشور است، افتتاح خانه‌های هلال، باعث سرعت بخشی به عملیات امدادرسانی شده و در نجات آسیب دیدگان بسیار کمک کننده خواهد بود چراکه اولین تیم‌هایی که به صحنه حادثه می‌رسند، همین افراد آموزش دیده در خانه‌های هلال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی گفت: خانه‌های هلال در واقع شعبه کوچکی از هلال احمر هستند و تمام تیم‌های ما اعم از جوانان، داوطلبان و … روستایی در این خانه‌ها فعالیت خواهند داشت.

کد خبر 5036021

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کریم همتی خانه هلال شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا هفته دفاع مقدس پلیس راهور ترافیک چهل سالگی دفاع مقدس قوه قضاییه اربعین حسینی وضعیت راهها پیش بینی وضعیت هوا بنیاد شهید و امور ایثارگران آموزش مجازی خانه هلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۴۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب در سیستان و بلوچستان راه‌های روستایی را بست

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از جمعیت هلال‌احمر بر اثر شدت بارش‌ها از روز گذشته ۲۸ فروردین تا امروز ۲۹ فروردین، ۷ استان (بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد) دچار سیل و آب‌گرفتگی شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها؛ از روز گذشته و در ۶۱ عملیات، امدادگران هلال‌احمر به ۱۷۷۷ نفر امدادرسانی کرده، ۲۶۹ نفر را اسکان اضطراری داده و ۵۰ نفر را نیز به مناطق امن منتقل کردند. همچنین با تلاش ۱۴۸ تیم عملیاتی (۵۹۲ نفر)، آب جمع شده از ۲۹ واحد مسکونی تخلیه و ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک با ۸۰ دستگاه چادر برای اسکان حادثه‌دیدگان برپا شده است.

آخرین آمار امدادرسانی هلال احمر در سیل و آب‌گرفتگی تا ساعت ۱۸:۰۰

از ٢٧ تا ٢٩ فروردین ١٤٠٣ تا ساعت ۱۸:۰۰، ٨ استان (بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد) از سیل متأثر شده‌اند.

طی این مدت در ۶۷ مورد عملیات به ۳۰۱۶ نفر امدادرسانی شده و ۴۰۹ نفر اسکان اضطراری یافته‌اند.

علاوه بر این ۱۱۴ نفر به مناطق امن منتقل و آب ۴۹ منزل مسکونی تخلیه شد. ۱۷۱ تیم عملیاتی شامل (٦٤٩ نفر) در این عملیات مشغول امدادرسانی هستند.

تاکنون ٣ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک با برپایی ٨٠ دستگاه چادر، ٩٧دستگاه چادر مسافرتی، ٥٠٤ تخته پتو، ٥٦٩ تخته موکت، ٢٧٥٢ کیلوگرم نایلون، ۲۱۵ بسته غذایی، ۶۲۲ قوطی کنسروجات بین متاثرین از سیل توزیع شد.

کد خبر 6081455

دیگر خبرها

  • انجام معاینات پزشکی و واکسیناسیون ۹۶۵ نفر از زائران حج تمتع
  • ۶.۵ میلیون نفر در کشور مستاجر هستند/ تامین مسکن در اولویت دولت
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد
  • مطالبه ۳۰ همتی شهرداری مشهد از دولت
  • معاون وزیر ۲ خانه بهداشت روستایی را در گرمسار افتتاح کرد
  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال
  • سیلاب در سیستان و بلوچستان راه‌های روستایی را بست
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • افتتاح طرح‌های هادی در ۷ روستای خوی
  • ۸۳۹ باب واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد اصفهان افتتاح شد