Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اسلامی، نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان با اشاره مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور گفت: در پی بروز مشکلات و نارضایتی جامعه از شرایط موجود، مجلس باید وزرای ضعیف را استیضاح می‌کرد و از آن‌ها پاسخ می‌خواست که متاسفانه اینگونه نشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، آیت‌الله علی اسلامی در جلسه هم اندیشی اصحاب رسانه استان قزوین که به همت بسیج رسانه صبح امروز(سه شنبه) در این سازمان برگزار شد، با اشاره به رسالت پیامبر اسلام در آگاه‌سازی بشریت اظهار کرد: عمده وظیفه بسیج رسانه آگاهی به مردم است؛ رسانه‌ها باید در هر موقعیتی از جامعه روشنگری کنند که به ویژه در ایام انتخابات نیز این تکلیف را جدی‌تر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری اگر به مردم آگاهی داده می‌شد نتیجه شرایطی نبود که امروز شاهد هستیم، اما متاسفانه مسائل به خوبی برای مردم تبیین نشد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان تصریح کرد: همه ما باتوجه به شرایط کنونی کشور مکلف هستیم تا مواضع انقلاب و جمهوری اسلامی را به خوبی برای مردم تبیین کنیم، به خصوص تبیین مواضع رهبری و نظام از مسائل مهم امروز است چراکه دشمن از هر فرصتی برای شبهه‌افکنی و ضربه به نظام استفاده می‌کند.

اسلامی در ادامه تاکید کرد: همه ما امروز در هر جایگاهی در قبال آرمان‌های انقلاب و نظام مکلف هستیم، اکنون فضای سختی به وجود آمده است که باید آگاه و هوشیار باشیم.

وی بیان کرد: همه ما به نوعی تکلیف خودمان را داریم و نباید در برخی مسائل که دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند نیز از جایگاه رهبری هزینه شود چراکه اگر مسئولین به درستی وظایف خود را انجام دهند، هیچ‌گاه چنین مشکلاتی ایجاد نخواهد شد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان با اشاره مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور گفت: در پی بروز مشکلات و نارضایتی جامعه از شرایط موجود، مجلس باید وزاری ضعیف را استیضاح می‌کرد و از آن‌ها پاسخ می‌خواست که متاسفانه اینگونه نشد.

اسلامی ابراز کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری نسبت به آینده نظام و کشور امیدوار هستند، ما هم امیدواریم که اوضاع بهتر شود و قطعا با تلاش و صبر به اهداف والای انقلاب خواهیم رسید.

وی درباره عوامل موثر در مشکلات اقتصادی کشور گفت: در ایجاد شرایط سخت در مسائل اقتصادی کشور نیز سه عامل مهم موثر بوده است که اول مسئله تحریم‌ها را نمی‌شود نادیده گرفت به طوری که امروز انتقال کالا به وسیله کشتی در شرایط سختی انجام می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: عامل بعدی ناکارآمدی برخی مدیران است که در پی تصمیمات نادرست و عملکرد ضعیفی که داشتند، شرایط کشور را به این وضع دچار کردند لذا در انتخاب مدیران باید دقت کرد.

اسلامی تاکید کرد: عامل سوم مشکلات کشور نفوذی‌ها هستند به طوری که عامل شهادت امام حسین(ع) همین نفوذی‌ها بودند و کمی که جلوتر می‌آییم نیز می‌بینیم که شخصیت‌های بسیاری بعد از انقلاب اسلامی از جمله شهید رجایی و شهید بهشتی توسط نفوذی‌ها به شهادت رسیدند؛ لذا این مسئله امروز در بدنه کشور بسیار مشکل‌ساز شده است‌.

وی در پایان عنوان کرد: امروز اگر یک فرد می‌خواهد به عنوان کارمند ساده در اداره‌ای مشغول به کار شود، کارشکنی‌های زیادی برای آن ایجاد می‌کنند اما در مقابل می‌بینیم که افرادی را در بدنه مسئولین ما وارد می‌کنند که هیچ تحقیقی درباره سابقه او انجام نشده و در نهایت همین افراد در نظام اخلال ایجاد می‌کنند که درواقع از عوامل نفوذ هستند.

انتهای پیام/ 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: نفوذی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۴۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با اجرای قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد

دادستان کل کشور با بیان اینکه با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی در این رابطه بودیم، گفت: با توجه به قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف و تبذیر در انتخابات جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد در هشتمین جلسه ستاد مرکزی پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند سال گذشته اظهار کرد: مردم ایران زیر بمباران تبلیغاتی دشمنان، آگاهانه و با احساس مسئولیت در پای صندوق‌های رأی حضور یافته و بحمدالله انتخابات در امنیت کامل برگزار و مقدمات تشکیل مجلس بعدی را فراهم ساختند.

وی افزود: این امنیت با لطف خدا و با تلاش تمام نیروهای انتظامی، اطلاعاتی و بسیج مردمی حاصل شد که جای تقدیر از همه دست‌اندرکاران این حوزه دارد.

رئیس ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی، عنوان کرد: در انتخابات اخیر شاهد یک همکاری و هماهنگی خوب بین مسئولان مختلف دستگاه‌های ذی‌ربط در سراسر کشور بودیم و به لطف الهی این تجربه هم به تجربیات قبل افزوده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای در دبیرخانه ستاد مرکزی را داده و گفت: ما در بخش‌هایی در حال نظام‌سازی هستیم و اگر نقاط ضعفی در بخشی از کارها باشد باید با همفکری آن را رفع کرد. برخی از ضعف‌ها و اشتباهات شاید اجتناب‌ناپذیر باشد که باید آن‌ها را برای آینده رفع کنیم؛ لذا پیشنهاد می‌کنم در دبیرخانه، کمیته‌ای تشکیل شود و با گرفتن گزارش آماری و تحلیلی به بررسی نقاط ضعف و نقاط قوت پرداخته شود، سپس از همه موارد گزارش جامعی تهیه و به بخش‌های مختلف ارائه شود تا برای انتخابات بعدی از تجربیات کسب شده استفاده شده و آسیب‌ها کاهش یابد.

وی ادامه داد: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی در این رابطه بودیم. همچنین با توجه به قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف و تبذیر جلوگیری شد.

تاکید بر آمادگی ستادهای استانی برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

دادستان کل کشور با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات در برخی استان‌ها تصریح کرد: در حوزه‌هایی که انتخابات به دور دوم کشیده شده است باید ستادهای استانی و شهرستانی کماکان فعال باشند و به وظیفه نظارتی خود عمل کنند. پیش‌بینی ما این است که در این دوره مشارکت مردمی بیشتر باشد، چرا که حلقه رقابت تنگ‌تر شده و انتخاب کاندیداها آسان‌تر است. در بسیاری از حوزه‌ها از جمله تهران هم دستگاه‌های الکترونیکی مستقر می‌شود و زمان کمتری برای رأی دادن صرف خواهد شد.

وی خطاب به دادستان‌های سراسر کشور عنوان کرد: به تخلفات مهم در شعب ویژه، با سرعت رسیدگی کرده و در مواردی که قانون تکلیف کرده یا اجازه می‌دهد در حد لزوم اطلاع‌رسانی مناسب صورت پذیرد. چراکه اینگونه اقدام کردن در قانون‌مندتر شدن جامعه اثرگذار بوده و به ارتقا نظم عمومی و امنیت روانی جامعه کمک می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی در ادامه این جلسه به وظایف و اختیارات منتخبین در قانون اساسی هم اشاره کرده و گفت: اصل ۷۱ تا ۹۰ قانون اساسی به اختیارات نمایندگان پرداخته است و می‌توان گفت بسیاری از امور داخلی و خارجی کشور با اجازه و تصویب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رقم می‌خورد. به عبارتی مجلس حق دارد در تمام امور کشور قانون وضع کند.

وی تصریح کرد: باید دانست که یک نماینده مجلس صرفاً نسبت به حوزه انتخابیه خود تکلیف ندارد بلکه او در واقع نماینده کل ملت ایران است؛ لذا اینکه امام خمینی (ره) فرمود: "مجلس در رأس امور است" یک حقیقت است و نیز اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: "مجلس باید ریل گزاری کند و مشکلات را حل کند" کاملاً انتظار به حقی است.

رئیس ستاد مرکزی پیشگیری از تخلفات انتخاباتی خاطرنشان کرد: امروز مردم چشم به اقدامات منتخبین خود در مجلس شورای اسلامی دوخته‌اند. البته که مجلس فعلی هم نباید در این مدت باقیمانده از عمر خویش تعطیل و نیمه تعطیل شود، بلکه باید فعالیتش چند برابر شده و لوایح و طرح‌های عقب مانده را در حد امکان بصورت جهادی پیگیری کرده و به سامان برساند تا دین خود را به ملت و خانواده شهدا ادا نماید.

منتخبین ملت فرصت خدمتگزاری به مردم را از دست ندهند

وی ادامه داد: منتخبین کنونی هم باید تا زمان تشکیل مجلس بعدی با همفکری و شناخت مسائل و موضوعات مرتبط، مشکلات موجود را بررسی و در جهت تحقق شعار سال جاری یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» برای حل مشکلات کشور طرح و ایده داشته و با آمادگی کامل وارد مجلس شده و فرصت خدمتگزاری به مردم را ازدست ندهند. مردم کشورمان از منتخبان خود انتظارات مهم و مختلفی دارند، لذا در جنگ اقتصادی تحمیلی کنونی درنگ و فوت وقت جایز نیست.

کد خبر 739964

دیگر خبرها

  • با اجرای قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • دادستان کل: با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • پاک مهر: تورم در حوزه دارو و درمان نباید بر گرده مردم قرار گیرد + فیلم
  • ضرورت ارتقای سطح معنوی و علمی نیروهای انقلاب/ مشکلات مردم مدبرانه از نمایندگان مطالبه شود
  • فلسفه ملاقات وضیافت نمایندگان مجلس با ابراهیم رضایی در ژنو چه بوده است؟
  • مطالبه اعتبارات ملی برای خوزستان/ اشتغال، اولویت اول جوانان
  • برای تحقق شعار سال ،مجلس وظیفه سنگین برای حل مشکل بروکراسی اداری دارد
  • مردم در کدام انتخابات به زنان بیشتر اعتماد کردند؟
  • اهواز با یک بارش ۳۸ میلی زیر آب رفت