Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل نجار، در مراسم مانور و تجلیل از آتش نشانان استان تهران که با حضور استاندار و برخی مسئولان استان تهران برگزار شد اظهار داشت: در دنیای امروز که شاهد افزایش روز افزون ارزش دارایی‌ها و سرمایه هستیم؛ بروز حوادث که گاه خسارت‌های جانی و مالی زیادی با خود به همراه دارد امنیت دارایی‌ها را به خطر انداخته از این رو ایمنی و سلامت در بلایا بسیار حائز اهمیت است، چرا که با توسعه آموزش در زمینه ایمنی در حوادث در دو بستر پیشگیری از رخداد و نیز مواجه با رخداد ما شاهد کاهش چشمگیر خسارت جانی و مالی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، آتش نشانی را از جمله مشاغلی دانست که در زمان حوادث به طور مستقیم وارد میدان بحران می‌شود و افزود: خوشبختانه طی سال‌های اخیر موضوع ایمنی در کشور ما بسیار مورد توجه قرار گرفته و شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه امداد رسانی هستیم به گونه‌ای که در حوادث شهری بنا به گزارش‌های واصله ما شاهد کوتاه شدن زمان امدادرسانی هستیم که این امر به معنی حرکتی ارزشمند در جهت حفظ نعمت حیات و سرمایه‌های مردم کشور است.

نجار با بیان اینکه آتش نشانان همیشه در کنار مردم هستند، اظهار داشت: باید از خودمان شروع کرده و آمار بالای حریق بزرگ در کشور را کاهش دهیم و جامعه را به سمت ایمن شدن هدایت کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به حوادثی که در سال‌های اخیر در کشور رخ داده و برد رسانه‌ای و عاطفی بالایی داشته است، خاطرنشان کرد: حادثه پلاسکو یک حادثه در سطح محلی بود اما متأسفانه به حادثه‌ای بین‌المللی تبدیل شد. ما ۱۶ دوربین در محل پلاسکو قرار داده بودیم و حتی جابجایی یک آهن را به عنوان خبر منتشر می‌کردیم که همین‌ها سبب شد تا سطح یک حادثه محلی به سطح ملی و حتی بین‌المللی برسد و سوال اینجاست که آیا توجه کردیم که این اقدام چه بار روانی منفی برای خانواده شهدای آتش نشان، خانواده دیگر آتش نشانان و مردم ایجاد کرد.

دبیر ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با تاکید بر اینکه آیا وقت آن نرسیده که به فرهنگ ایمنی و وظایف خودمان نیز توجه کنیم اظهار کرد: پس از حادثه پلاسکو در مراسمی که بیش از ۱۲۰۰ نفر حضور داشتند از حاضران پرسیدیم که چند نفرشان در خانه کپسول آتش نشانی دارند. جالب است که کمتر از ۱۰ نفر پاسخ‌شان مثبت بود. و از این تعداد نیز تنها سه نفر نحوه کار با کپسول آتش نشانی را می‌دانستند. خب چرا از خودمان شروع نمی‌کنیم. چرا که حریق‌های بسیاری بوده‌اند که می‌شد با یادگیری مهارت‌های بسیار ساده در مورد اطفای حریق از آن جلوگیری کرد.

کد خبر 5035942

منبع: مهر

کلیدواژه: اسماعیل نجار مدیریت بحران آتش سوزی روز آتش نشانی شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا هفته دفاع مقدس پلیس راهور ترافیک چهل سالگی دفاع مقدس قوه قضاییه اربعین حسینی وضعیت راهها پیش بینی وضعیت هوا بنیاد شهید و امور ایثارگران آموزش مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۴۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودک ۵ ساله خرم‌آبادی خاله‌ ۱۴ ساله‌اش را کشت!

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ نبی‌الله قاسمی فرمانده انتظامی خرم‌آباد با اشاره به حادثه تیراندازی منجر به فوت در این شهرستان گفت: عوامل نیروی انتظامی ساعت ۱۷ عصر روز گذشته در پی اطلاع مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مبنی‌بر یک فقره تیراندازی منجر به فوت در یکی از روستاهای اطراف خرم‌آباد بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند.

وی اضافه کرد: یک کودک ۵ ساله بر اثر سهل‌انگاری شخص دارنده سلاح مجاز، حین بازی با سلاح به‌ سمت خاله خود که حدود ۱۴ سال دااشته شلیک و او بر اثر این حادثه فوت می‌کند.

فرمانده انتظامی خرم‌آباد تأکید کرد: فقط افرادی که پروانه سلاح به‌ نام آنهاست مجاز به استفاده و نگهداری از سلاح هستند و در صورت بروز حوادث برابر قانون با این افراد برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: از دارندگان سلاح مجاز درخواست می‌شود سلاح خود را دور از دسترس کودکان نگهداری کنند که شاهد بروز حوادث مرگبار نباشیم.

کد خبر 846740 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم تیراندازی استان لرستان حوادث ایران

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • دادستان کل کشور: مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود
  • مردم پاکستان شجاعت ملت ایران را ستایش می‌کنند
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • ۸ مصدوم در سه حادثه در کارون و اهواز
  • کودک ۵ ساله خرم‌آبادی خاله‌ ۱۴ ساله‌اش را کشت!