Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@16:47:48 GMT

تسليتي براي درگذشت سيدمحسن حبيبي

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۴۰۷۷

تسليتي براي درگذشت سيدمحسن حبيبي

خبرگزاری آریا- روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در پیامی درگذشت سیدمحسن حبیبی، معمار، شهرساز و داور جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، در متن این پیام آمده است: «‌بی‌شک ضایعه از دست دادن مرحوم حبیبی که سال‌ها حضور در عرصه مهندسی و کار و مطالعه بر روی معماری و شهرسازی ایران از او شخصیتی ماندگار ساخته بود, برای جامعه‌ دانشگاهی و معماری ایران فقدانی بزرگ و جبران‌ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همراهی و همکاری دل‌گرم‌کننده زنده‌یاد حبیبی در داوری «جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران» در طول سال‌های گذشته، اندوه این خبر را تلخ‌تر کرده است و ما را از گنجینه آموخته‌ها و تجارب عمیق نظری و عملی آن مرحوم بی‌نصیب کرد.
روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران درگذشت سیدمحسن حبیبی را به ‌خانواده محترم ایشان و دوستان آن زنده‌یاد تسلیت می‌گوید و از درگاه خداوند کریم برای روح بلند ایشان شادی و علو مرتبه مسألت می‌کند.»
سیدمحسن حبیبی در سال 1326 در کرمانشاه متولد شد و پس از گرفتن دیپلم متوسطه در سال 1344 در این شهر، وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و در دو رشته معماری و شهرسازی درجه کارشناسی ارشد خود را گرفت.
او در سال 1360 از رساله دکتری خود با عنوان «ترکیب شهری از شهر سنتی به شهر نوین» در دانشگاه پاریس دفاع کرد. او سال‌ها استاد شهرسازی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود و در سال 1381 از وی به عنوان استاد نمونه دانشگاه تهران تجلیل شد.
سیدمحسن حبیبی علاوه بر تدریس در دانشگاه و مدیریت گروه و ریاست دانشکده و پردیس هنرهای زیبا، سمت‌های اجرایی و مشورتی متعددی را بر عهده داشت.
از آثار او می‌توان به «مسکن حداقل»، «الگوی ساخت مسکن در شهرهای خوزستان»، «مسکن و معلولین»، «اصول و ضوابط طراحی منطقه»، «استخوان‌بندی شهر تهران»، «سرانه کاربری‌های شهری»، «مرمت شهری»، «اطلس کلانشهر تهران»، «قصه شهر، تهران، نماد شهر نوپرداز ایرانی 1299–1332»، «شرح جریان‌های فکری معماری و شهرسازی در ایران معاصر»، «از شار تا شهر (تحلیلی تاریخی از مفهوم شهر و سیمای کالبدی آن، تفکر و تأثر)»، «مکتب اصفهان، زبان طراحی شهری در شهرهای کهن»، «قصه شهر»، «خاطره شهر»، «میدان بهارستان، تجربه نووارگی در فضای شهری ایرانی»، «منطقه چیست؟»، «معماری بازسازی در فرانسه»، «فضای شهری و معلولین»، «شهرسازی: واقعیات و تخیلات» و «فناوری گنبد میراث فرهنگی» (ترجمه) اشاره کرد.
سیدمحسن حبیبی در روز یکشنبه (ششم مهرماه 99) درگذشت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تسلیت درگذشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۴۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی قلندری با تبریک سالروز تولد شیخ بهایی که به عنوان روز معماری در ایران نامگذاری شده، اعلام کرد: همزمان با روز معمار، دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی در حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز آغاز به کار کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز هدف از تأسیس این دبیرخانه را ایجاد زمینه‌ای برای خلق ایده‌های و استعدادهای نوآورانه برای ارتقای فضاهای عمومی، توسعه پایدار و استفاده بهینه از منابع معماری و شهرسازی دانست.

وی تاکید کرد: از این پس تمامی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز ابتدا در این دبیرخانه ثبت و فرایند برگزاری مسابقه توسط این معاونت انجام خواهد شد.

کد خبر 6086186

دیگر خبرها

  • هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در بوشهر
  • برنامه ملی بازآفرینی در کشور اجرا می‌شود
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز راه‌اندازی شد
  • سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست
  • راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • توجه ویژه به معماری ایرانی_اسلامی در شهر تهران