Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: به سوالاتی در مورد نحوه تصمیمات کلان کشور در ستاد ملی کرونا پاسخ داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: تصمیمات کلان در ستاد ملی کرونا گرفته می‌شود که رئیس‌جممهور و وزرا همه عضو آن هستند و وزیر بهداشت هم یکی از اعضاست و یک حق رای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها با در نظر گرفتن جمیع جهات تصمیم‌گیری می‌کنند و ما همه تلاشمان را می‌کنیم که بگوییم اصل سلامت مردم است و اگر سلامت نباشد اقتصاد هم نیست و همه چیز را تحت تاثیر قرار می‌دهد ولی درباره تصمیمات کلان ما نمی‌توانیم بگوییم تصمیم‌گیر وزارت بهداشت است. 

سیماسادات لاری در برنامه یه روز تازه و در ابتدای صحبت‌هایش در پاسخ به سوالی درباره اینکه از سخنگو بودن پشیمان شده یا نه با خنده گفت: چه بگویم. کار خیلی سختی است. وقتی میزان ابتلا را می‌بینم نگران می‌شوم اما وقتی کاری می‌کنم و صحبت‌های همکاران را می‌شنوم و یا اینکه حس می‌کنم صحبت‌هایم می‌تواند روی مردم تاثیر داشته باشد و با عمل به آنها شاید یک نفر از بیماری نجات پیدا کند روحیه می‌گیرم.

وی افزود: از ابتدا حتی قبل از بروز بیماری کادر بهداشت و درمان نسبت به سلامت مردم تعهد دادند و همه هم و غمشان این است که نسبت به سلامت جسم و روان مردم حساس باشند. اما الان بحث اپیدمی، جان خودشان را هم درگیر کرده است و هر کدام پدر و مادر مسن و بچه کوچک دارند و ساعات زیادی بر بالین بیماران هستند. مشکلات دریافتی هم دارند و چون درآمد بیمارستان‌ها کم شده است باعث شده آنها کار بیشتر و درآمد کمتری داشته باشند اما با همه این مشکلات خالصانه کار می‌کنند. از میان کادر درمان خیلی‌ها مبتلا به کوئید 19 شدند و تعداد زیادی که سرمایه ما بودند را از دست دادیم ولی سربلندیم که کادر زحمتکش درمان باغیرت در میدان آمدند. حتی دانشجویان هم آمدند و من فکر نمی‌کردم نسل امروز اینطور غیرتمندانه در میدان بیایند. انصافا همه پای کار در بیمارستان‌ها آمدند و دست همه را می‌بوسم و بهشان افتخار می‌کنم.

لاری در ادامه و درباره نقش وزارت بهداشت و قدرت آن در اجرا و لغو اقدامات نیز تصریح کرد: آن چیزی که وزارت بهداشت می‌گوید اصول سه‌گانه است و خط قرمز ما اصول و فاصله‌گذاری است؛ به هر حال بیماری طولانی شد و همه رفتند سمت بازگشایی و وزارت بهداشت مجبور شد پروتکل تعریف کند و تا به حال 116 پروتکل تعریف شده است، اما تصمیمات کلان در ستاد ملی گرفته می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اعضای ستاد ملی کرونا رئیس‌جمهور و وزرا هستند و وزیر بهداشت هم یک عضو است و یک حق رای دارد. آنها با در نظر گرفتن جمیع جهات تصمیم‌گیری می‌کنند. ما همه تلاشمان را می‌کنیم که بگوییم اصل سلامت مردم است و اگر سلامت نباشد اقتصاد هم نیست و همه چیز را تحت تاثیر قرار می‌دهد ولی درباره تصمیمات کلان نمی‌توانیم بگوییم تصمیم‌گیر وزارت بهداشت است. الان در ستاد ملی با صحبت‌هایی که شده قرار بر این شده است که حق تصمیم‌گیری در استان‌های قرمز به وزیر بهداشت و وزیر کشور داده شده است تا درباره یک هفته آن شهرستان تصمیم بگیرند؛ اما این نیست که وزارت بهداشت صد درصد تصمیم‌گیر باشد.

لاری گفت: تصمیم نهایی درباره بازگشایی مدارس را ستاد ملی گرفت. چون نهایتا بازگشایی‌ها از جمله مدارس مصوبه ستاد ملی است ما تدوین پروتکل را داریم. هفته گذشته 2727 مدرسه را که نمی‌توانستند پروتکل را رعایت کنند از حضوری به غیرحضوری تبدیل کردیم. خط قرمز ما پروتکل‌هاست. الان در استان سیستان و بلوچستان فقط زرد است و 4 استان در حالت هشدار و 26 استان پرخطر هستند و در 158 شهرستان باید یک سری اماکن مانند سالن پذیرایی، آرایشگاه، اماکن ورزشی و تفریحی بسته باشند و حتی صحبت شده در تهران دورکاری برگردد. بحث طرح و ترافیک را بررسی کردند و دیدند تاثیری ندارد که لغو شود.

لاری همچنین درباره اظهارات حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری که در 22 مرداد گفته بود ستاد ملی کرونا صلاح ندانستند رئیس جمهور به مجلس برود اظهار بی‌اطلاعی کرد و افزود: البته ممکن است این اتفاق رخ داده باشد زیرا روزی که رئیس‌جمهوری برای بازگشایی دانشگاه‌ها نرفتند همین موضوع مطرح شد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به اینکه پروتکل مقامات عالی‌رتبه با مردم فرق دارد نیز گفت: یک عده فرماندهی جریانات را برعهده دارند و برای حفظ کیان کشور و روحیه مردم برخی ملاحضات رعایت می‌شود چون خدای نکرده اگر رئیس‌جمهور کشوری بیمار شود برای آن کشور؛ امتیاز منفی است. 

برنامه یه روز تازه کاری است از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما که از ابتدای هفته تا روز چهارشنبه از ساعت ۷ تا ۹ صبح به مدت ۱۲۰ دقیقه پخش می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سخنگوی وزارت بهداشت شبکه پنج سیما ستاد کرونا سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ستاد ملی کرونا تصمیمات کلان ستاد ملی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۴۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع: از حمایت‌های همه‌جانبه رئیس جمهور در عملیات «وعده صادق» تشکر می‌کنم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با صدور پیامی مراتب قدردانی مجاهدان و تلاشگران عرصه اعتلای اقتدار دفاعی ایران اسلامی از حمایت‌های بی دریغ، راهبردی و همه جانبه رئیس جمهور در پی پیروزی افتخار آمیز در عملیات «وعده صادق» را تقدیم نمود.  

امیر سرتیپ آشتیانی در پیام خود آورده است:

وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای رئیسی

ریاست محترم جمهوری و رئیس شورای عالی امنیت ملی

سلام علیکم

همانگونه که مستحضرید در مسیر تحقق «وعده صادق» فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) و مطالبه ملت رشید ایران در پاسخ پشیمان کننده به اقدام نامشروع و تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و در اجرای مصوبه شورای عالی امنیت ملی و هدایت‌های حکیمانه جناب عالی به عنوان رئیس این شورا، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در اقدامی هماهنگ و دقیق با اجرای عملیاتی غرور آفرین، پاسخی تنبیهی به این رژیم جعلی و حامیان آن داده و نمایشی از اقتدار و غرور ملی را به منصه ظهور رسانده و بارقه‌ای از امید را در دل آزادگان جهان به ویژه ملت مظلوم و مقتدر فلسطین شعله‌ور ساختند.

بی شک آنچه به عنوان نکته متمایز و ممتاز این عملیات حماسی تجلی یافت هماهنگی کامل دولت انقلابی و مردمی و نیرو‌های مسلح پر افتخار بود که تصویری با شکوه از عزت و حکمت را در سایه امداد‌های الهی به نمایش گذارد و بفرموده جناب عالی جلوه همراهی و همگرایی دیپلماسی و میدان را متجلی ساخت.

برخود لازم می‌دانم مراتب قدردانی مجاهدان و تلاشگران عرصه اعتلای اقتدار دفاعی ایران اسلامی را ازحمایت‌های بی دریغ، راهبردی و همه جانبه جناب عالی به حضور تقدیم نموده و از خداوند تبارک و تعالی در سایه فرماندهی معظم کل قوا، عزت، اقتدار و سربلندی را برای ملت شریف ایران اسلامی مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی: روحیه مقاومت مردم غزه را سرپا نگاه داشته است
  • رئیسی: عملیات وعده صادق اقتدار و انسجام جمهوری اسلامی ایران را به رخ کشید
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است
  • دانشجوی باکیفیت هرجا که باشد باید حمایت شود
  • قدردانی وزیر دفاع از رئیس جمهور در پی عملیات «وعده صادق»
  • وزیر دفاع: از حمایت‌های همه‌جانبه رئیس جمهور در عملیات «وعده صادق» تشکر می‌کنم
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد