Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-تنش‌ها در شرق مدیترانه با وجود در جریان بودن مذاکرات میان یونان و ترکیه همچنان جریان دارد تا جایی که آمریکا نیز به مداخله در این موضوع اقدام کرده است. خبرگزاری میزان – شرق مدیترانه در ماه‌های اخیر و در پی آغاز عملیات اکتشافی ترکیه در این منطقه شاهد بروز تنش‌های جدی میان ترکیه، یونان و قبرس بوده است؛ تنش‌هایی که تا مرز درگیری نظامی گسترده نیز پیش رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  - کنفرانس مطبوعاتی وزیر خارجه آمریکا با نخست وزیر یونان: «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا و «کریاکوس میتسوتاکیس»، نخست وزیر یونان، در کنفرانسی مطبوعاتی در جزیره «کرت» ضمن تاکید بر روابط نزدیک «آتن» و «واشنگتن»، بر ادامه همکاری‌های نظامی ۲ کشور تاکید کردند.   «پمپئو» در این کنفرانس خبری مدعی حمایت از مذاکرات میان یونان و ترکیه برای حل و فصل بحران در شرق مدیترانه شد.   وی همچنین گفت «پایگاه جدید در کرت می تواند همکاری های نظامی یونان و ترکیه را تقویت کند.»   - تاسیس دومین پایگاه نظامی یونان در جزیره کرت: وزیر دفاع یونان روز سه شنبه، ۸ مهر، اعلام کرد «آتن قصد دارد دومین پایگاه نظامی خود را در جزیره کرت تاسیس کند.»   - تاکید ناتو بر ادامه مذاکرات برای حل و فصل بحران: «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو، می‌گوید «مذاکرات نظامی میان یونان و ترکیه می‌تواند بحران میان دو کشور را پایان دهد.» بیشتر بخوانید:  توافق یونان و ترکیه بر سر آغاز مذاکرات  تنش در شرق مدیترانه - ششمین دور مذاکرات نظامی میان ترکیه و یونان: وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد «ششمین دور مذاکرات نظامی میان ترکیه و یونان امروز عصر در بروکسل آغاز می‌شود.»   این مذاکرات از ۱۰ سپتامبر (بیستم شهریور) برای حل و فصل بحران میان دو کشور در شرق مدیترانه آغاز شد.   - مخالفت آلمان با پیشنهاد قبرس: دولت آلمان به قبرس اعلام کرد «امکان تحریم ترکیه به دلیل اقدامات تهاجمی علیه یونان و قبرس وجود ندارد.»   انتهای پیام/ برچسب ها: تحولات بین الملل شرق مدیترانه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترکیه تحولات بین الملل شرق مدیترانه شرق مدیترانه یونان و ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۴۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال

وزیر نفت عراق اعلام کرد بغداد و اربیل در حال مذاکره در مورد از سرگیری صادرات نفت از شمال این کشور هستند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از عراق نیوز، حیان عبدالغنی وزیر نفت عراق اخیرا اعلام کرده بغداد و اربیل در حال مذاکره در مورد از سرگیری صادرات از شمال این کشور هستند.
عبدالغنی گفت:«ما صادرات نفت از میادین نفتی کردستان عراق را از سر می‌گیریم».
وی اضافه کرد اخیراً قراردادی بین وزارت برق عراق و یک شرکت فعال در بخش گاز این کشور در منطقه کردستان بسته شده است.

وزیر نفت عراق تاکید کرد هدف این قرارداد تسهیل انتقال 100 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی است.

اقتصاد و سیاست عراق روی پایه چاه نفتتمدید 5ساله قرارداد صادرات گاز ایران به عراق

عبدالغنی توضیح داد دولت فدرال بغداد از دولت اقلیم کردستان خواسته نفت تولید شده در شمال این کشور را به شرکت بازاریابی نفت عراق (سومو) تحویل دهد تا بتوانند صادرات نفت شمال را از طریق ترکیه از سر بگیرند.
وی گفت:«ما با دولت اقلیم کردستان برای تحویل نفت تولید شده در شمال به سومو صحبت کرده‌ایم تا بتوانیم آن را از طریق بندر جیهان ترکیه و خط لوله‌ای که عراق و ترکیه را با هم متصل می‌کند صادر کنیم».

ترکیه از 25 مارس 2023 صادرات 450 هزار بشکه در روز نفت عراق را از این خط لوله که از منطقه کردستان عراق به بندر جیهان ترکیه می‌رسد، متوقف کرده است.
این تصمیم ترکیه برای توقف صادرات نفت عراق به دنبال رای اتاق بازرگانی بین المللی در پاریس گرفته شد.
طبق این رای، ترکیه باید 1.5 میلیارد دلار غرامت به بغداد به خاطر آسیب‌های ایجاد شده توسط صادرات نفت کردستان بدون اجازه دولت فدرال عراق بین 2014 و 2018، پرداخت می‌کرد.
کردستان در 2013 صادرات مستقل نفت خام را آغاز کرد که از نظر بغداد غیرقانونی بود.
انتهای پیام/42

دیگر خبرها

  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • (تصاویر) آستیپالیا؛ جزیره‌ای دیدنی در یونان با ۳ هزار نفر جمعیت
  • آستیپالیا ؛ اینجا 3 هزار نفر جمعیت دارد و فوق العاده دیدنی است (+تصاویر)
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال