Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو تیم مطالعات میان‌رشته‌ای جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: در کنار مزیت‌های جشنواره آنلاین باید گوش به زنگ باشیم که انسان‌ها به تعاملات چهره به چهره زنده‌اند و نباید شرایط اضطراری به رویه‌های معمول تبدیل شود. - اخبار استانها -

مهوش خادم‌الفقرایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار داشت: امسال به واسطه ویروس منحوسی که همه ما را خانه‌نشین کرده است، مجبور شده‌ایم شهرمان را از حضور جشنواره‌ای پررونق که نشاط‌‌ بخش زندگی ما بود محروم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جشنواره‌ای که در روزهای حضورش مایه شادمانی کودکان و نوجوانان بود و مفری برای والدین تا دمی در کنار فرزندانشان آرامش یابند و با استفاده از امکانات ایجاد شده هفته‌ای متفاوت را تجربه کنند.

عضو تیم مطالعات میان‌رشته‌ای جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: با این وجود به مدد پیشرفت‌های تکنولوژیکی امروزه بشر دیگر مانند گذشته تسلیم چنین بلاهایی نمی‌شود بلکه سعی می‌کند روش‌های جدید و خلاقانه‌تری برای مواجهه با چنین شرایطی بیاید.

وی با بیان اینکه آنلاین بودن سی‌ و ‌سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان حاکی از این ماجرا است تصریح کرد: شاید در وهله اول از این که نمی‌توانیم در کنار هم به تماشای فیلم‌ها مشغول شویم و از شادی و هیجان کودکان، شعف در بند بند وجودمان به غلیان درآید، افسوس بخوریم اما باید بدانیم کودکان و نوجوانان امروز علاوه بر این که در همین دنیای به ظاهر واقعی ما زندگی می‌کنند، زندگی دیگری نیز در دنیای بزرگ دیجیتال و آنلاین دارند و آنها بهتر از هر فرد دیگری می‌توانند از این شرایط به بهترین نحو استفاده کنند و شاید حتی برایشان خوشایندتر باشد.

شیوه برپایی سی و سومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اعلام شدعلی قوی‌تن «آرزوی زیبا» را به جشنواره فیلم کودک و نوجوان فرستادیادداشت|ویروس کرونا در نیمه اول سال چه بر سر کتاب کودک و نوجوان آورد؟

خادم‌الفقرایی مقابله با کرختی ناشی از شرایط موجود در کودکان و نوجوانان، ایجاد فرصت‌های نو برای مشارکت در جشنواره، تسهیل در دسترسی به فیلم‌ها و اطلاع‌رسانی پیرامون آنها را از مزیت‌های آنلاین بودن جشنواره امسال برشمرد و گفت: اما در کنار همه این موارد باید گوش به زنگ باشیم که انسان‌ها همواره به تعاملات چهره به چهره زنده‌اند و نباید شرایط اضطراری و ویژه به رویه‌های معمول تبدیل شود.

وی یادآور شد: به همین علت آرزوی من این است که جشنواره امسال در قالب تجربه‌ای نو به بهترین شکل ممکن برگزار شود تا در سال آینده دوباره همگی بتوانیم حضور این جشنواره را در شهرمان در کنار یکدیگر جشن بگیریم.

انتهای پیام/169/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره بین المللی فیلم های کودک کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۴۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.

کارگاه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمیِ حضوری و غیرحضوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دو سطح ملی و استانی در بازه زمانی اول اردیبهشت تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

بر همین اساس نقاشی، خوش‌نویسی تحریری، نوشتن خلاق، عروسک‌سازی، آزمایش‌های علمی در خانه، انیمیشن، نمایش عروسکی، پاپیه ماشه، نجوم، زیست‌شناسی، بازی و سرگرمی، قصه‌گویی، شبه قالی، تصویرسازی، کاردستی، سفال، کلاژ، اریگامی، نقالی از جمله کارگاه‌های برخط (آنلاین) فصل بهار است که در دو سطح مقدماتی و تکمیلی برگزار می‌شود.

علاقمندان با شرط دارا بودن سن ۴ سال به بالا برای ثبت‌نام در دوره‌های مجازی تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ فرصت دارند به پایگاه مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی http://kpf.ir مراجعه کنند.

در عین حال برای ثبت‌نام اولیه در دوره‌های حضوری نیز علاقمندان نخست باید به سایت کانون به نشانی https://kpf.ir مراجعه و در یکی از مراکز نزدیک محل سکونت خود ثبت‌نام کنند سپس با تماس یا مراجعه حضوری به آن مرکز در جریان برنامه کارگاه‌های آن قرار بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان
  • اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی
  • افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • شوق زندگی با تسهیل فرزند خواندگی
  • بازوی حامی باش، راهکار جدید اپلیکیشن بله برای حمایت از کودکان
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد