Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان به مناسبت روز جهانی ناشنوایان به رسانه‌ها گفت: یکی از مشکلات پیش روی جامعه هدف معلولان را بحث اشتغال مطرح کرد و رعایت قانون اختصاص سه درصد استخدامی معلولان در دستگاه‌های اجرایی را خواستار شد.

او افزود: استفاده بیش از پیش ظرفیت جامعه هدف بهزیستی در مشاغل خاص می‌تواند مقدمه حضور این قشر و زمینه ساز فعالیت‌های اجتماعی آنان در جامعه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل بهزیستی استان سمنان اذعان داشت: شنوایی از حیاتی‌ترین توانایی‌های حسی است که بی توجهی به آن بسیاری از توانایی‌های انسان برای سازگاری با محیط را تحت الشعاع قرار می‌هد که می‌توان با آموزش و پرورش مطلوب این محدودیت را به فرصت تبدیل و امکان حضور یک فرد کم‌شنوا و ناشنوا را در جامعه مهیا کرد.

 علیرضا ایزدپور بیان کرد: سه انجمن ناشنوایان در شهرستان‌های سمنان شاهرود و دامغان فعال و بازوان توانمند بهزیستی در امر خدمت رسانی به جامعه هدف استان هستند.

او ابراز داشت: یکی از مطرح‌ترین گروه‌های افراد دارای معلولیت حسی کم‌شنوایان و ناشنوایان هستند که روز جهانی ناشنوایان فرصتی است که نگاه ویژه به آنان داشت.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان بیان کرد: یکهزار و ۸۴۶ نفر ناشنوا و کم‌شنوا شامل ۷۸۷ زن و یکهزار و ۵۹ مرد تحت حمایت و بهره‌مند از خدمات بهزیستی استان هستند.

شعار هفته کم‌شنوایی و ناشنوایی در سال ۲۰۲۰ «شنوایی برای زندگی: اجازه ندهید کم شنوایی محدودتان کند» تعیین شده است.

۳۰ سپتامبر روز جهانی ناشنوایان است و تاکید سازمان جهانی بهداشت امسال بر مداخلات به موقع و مؤثری است که بتوان بر اساس آن اطمینان حاصل کرد افراد دارای اختلال کم‌شنوایی قادر به دستیابی به همه قابلیت‌های اصلی زندگی خود در تمام ابعاد باشند.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی استان سمنان روز ناشنوایان اشتغال معلولان بهزیستی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۴۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، جلال آفاقی روز پنجشنبه در جلسه مقدماتی تشکیل کمیته امنیت روانی استان اردبیل با اشاره به شناسایی عوامل نارضایتی مردم از دستگاه‌ها افزود: پاسخگویی مسئولان در ارتباط دوسویه و تفاهم‌آمیز توام با احترام از جمله مولفه‌های رضایتمندی و ارتقای اعتماد عمومی و به تبع آن موجب تولید و توسعه امنیت روانی است.
وی از عدم پاسخگویی شایسته به مراجعان در برخی ادارات و ایجاد نارضایتی و بدبینی انتقاد کرد و گفت: دستگاه‌ها طبق قانون مکلف هستند ضمن ثبت درخواست و ارائه رسید، حداکثر طی سه ماه به صورت کتبی پاسخ قطعی مراجعان را به ذینفع ابلاغ کنند مگر اینکه در سایر قوانین ظرف زمانی معینی برای پاسخگویی دستگاه‌ها مشخص شده باشد یا فوریت موضوع، اقتضای زمان کوتاه‌تری را داشته باشد.
دادستان اردبیل گفت: عدم پاسخگویی کتبی و استنکاف از ثبت درخواست و ارائه رسید به اشخاص متقاضی در دستگاه‌ها، تخلف اداری محسوب می‌شود.
وی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید بستر‌ها و زیرساخت‌های لازم جهت عملیاتی‌سازی این قانون را فراهم و ضمن ثبت تمام درخواست‌های مراجعان پاسخ‌های مربوطه را در مهلت مقرر و به صورت کتبی به مراجعان ذینفع ارائه کنند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: عدم پاسخگویی قانونی در بسیاری از دستگاه‌ها و فراهم نشدن بستر برای اجرایی شدن تبصره چهار ماده ۱۶ قانون دیوان عدالت اداری منجر به تحمیل هزینه به مردم و نارضایتی عمومی شده است.

دیگر خبرها

  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
  • اجرای برنامه های هنری ناشنوایان در جوار آرامگاه فردوسی
  • آمادگی دستگاه‌ های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی