Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@04:44:16 GMT

اهمیت پرداخت زکات در کاهش آسیب‌های اجتماعی

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۴۱۷۸

اهمیت پرداخت زکات در کاهش آسیب‌های اجتماعی

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: با پرداخت زکات، ساماندهی و توزیع درست آن باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی، سرقت، تأخیر در ازدواج، کاهش طلاق، بیکاری و ... می‌شود.

حجت‌الاسلام سید احمد شاهرخی در جلسه شورای زکات که هفتم مهرماه برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدا، به‌ویژه ۶۳۰۰ شهید لرستان، اظهار کرد: زکات یکی از ضروریات دین اسلام است و هرکس آن را انکار کند کافر محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه زکات در همه ادیان قبل از اسلام بوده اما تبلور و جلوه آن در دین اسلام نمود بیشتری یافته است، افزود: هر کس زکات نپردازد برای او نه نمازی است نه حج و نه جهادی.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تأکید کرد: ائمه باید در باب اهمیت زکات، به‌گونه‌ای عمل کنند و شیوه‌هایی بکار گیرند که مردم به انجام این واجب الهی ترغیب و تشویق شوند.

شاهرخی با اشاره به برکات زکات در افزایش رزق و روزی، برکت مال و وسیله تقرب الهی خاطرنشان کرد: خمس و زکات جز اموال معاملاتی دین اسلام هستند که باعث می‌شوند پیوند عواطفی در بین مردم به وجود آید.

وی ادامه داد: توجه به دو واجب الهی خمس و زکات باعث کاهش فاصله بین فقیر و غنی می‌شود و شکاف بین آن‌ها را از بین می‌برد.

امام‌جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: اگر همه استان‌ها نسبت به پرداخت در حد و اندازه‌ای که واجب الهی بر گردن دارند اقدام کنند شاهد این‌همه آسیب‌های اجتماعی، سرقت، تأخیر در ازدواج، افزایش طلاق، بیکاری و ... نخواهیم بود.

شاهرخی با تأکید بر پرداخت خمس و زکات، ساماندهی و توزیع درست آن، تصریح کرد: با تلاش در راه زکات جلوی آسیب‌های اجتماعی گرفته می‌شود و از ابتلای کودکان و نوجوانان به انواع آسیب‌ها جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی در باب زکات و تأثیرات مهم آن، ادامه داد: تحلیل آثار ارزشمند زکات و ارائه خدمات و امکانات حاصل از پرداخت آن مانند گاز، برق، بهداشت، راه و ... در مناطق دورافتاده و محروم برکات زیادی در پی خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس شورای زکات امام جمعه خرم آباد آسيب هاي اجتماعي استانی سیاسی آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۴۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزت ایران با ایمان

«فِی بِضْعِ سِنِین لِلَهِ الْأَمْرُ مِنْ قَبْلُ وَ مِنْ بَعْدُ وَ یَوْمَئِذٍ یَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ؛ (فرجام‌) کار در گذشته و آینده از آن خداست، و در آن روز است که مؤمنان از یارى خدا شاد مى‌گردند.»
یک روز که حاکمی غیر الهی در این سرزمین، فرمانروایی می‌کرده با مغلوب شدنش، دل مؤمنان شاد شده و امروز با غلبه فرمانده و سربازانی الهی بر دشمنان خدا، دل مؤمنان در اقصی نقاط عالم، شاد شده است؛ جز این نیست که «لله الامر».
رهبر معظم انقلاب، از روی ایمان به همین آموزه‌هاست که می‌گویند: «به خداوند متعال حُسن ظن داشته باشید و به او توکل کنید و بدانید که وعده خداوند در دفاع از مؤمنین حتمی و تخلف ناپذیر است.» او اعتماد به دفاع از ایران دارد، مادامی که «ایران» با «ایمان» همراه و قرین است.
دشمن، بیشتر از تمرکز روی پهپادها و کروزها و بالستیک‌ها بلاشک روی ایمان مردم ایران، متمرکز خواهد شد. نقطه قوت و رمز پیروزی‌ها ایمان به این است که ما هیچ‌کاره‌ایم؛ کسی که مؤمنانه می‌گوید «الله رمی» نمی‌بازد؛ برای همین است که سال‌هاست ایرانی باخت نمی‌دهد.
امروز با دیدار فرمانده کل قوا با جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح و تقدیر و تمجید آنان، گویی روحی تازه در کالبد سرداران و امیران دمیده شد. تعارف نداریم؛ جنگی که جنگش را مردم آنچنان حس نکنند ولی گنج عزت و اقتدارش را از آن خود ببینند، پیشرفته‌ترین و حرفه‌ای‌ترین جنگ‌هاست.
تدبیری که در لسان حکیم و فرمانده کل قوا از جانب نیروهای مسلح همیشه سرافراز، ستوده شد بابت همین بود. کمترین آسیب و نگرانی و هزینه برای ما ایجاد شد؛ و بیشترین آسیب و دلشوره و تبعات به دشمن تحمیل گشت.
نبرد نابرابر بود؛ ایران بود و جبهه مظلوم و البته مانند کوه محکم  و مقاومت؛ از آن‌طرف جمع شیاطین صغیر و کبیر هم جمع بود. کشورهای ظاهرا ابرقدرت چندبرابر لایه‌های امنیتی که در جنگ‌های دیگر استفاده می‌کنند را به کار بردند اما به حول و قوه الهی شکستی مفتضحانه خوردند. وعده صادق، ترجمه «کَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثِیرَةً بِإِذْنِ اللهِ» بود. 
ما کم هستیم اما وقتی خدا با ما باشد، نصرت و غلبه به اذن الهی با ماست کمااینکه تا کنون نیز همینگونه بوده و در ادامه هم همینطور خواهد بود.
یکی از ارکان حیاتی پیروزی‌ها چه در بیان نورانی امام راحل (ره) و چه در منویات رهبر معظم انقلاب، «وحدت» بوده است. دشمن غیر از تخریب ایمان، روی از بین بردن وحدت هم کار ویژه می‌کند. اختلاف عقیده و سلیقه در همه جوامع و ملت‌ها وجود دارد؛ مدیریت و مهار این اختلافات و جلوگیری از تبدیل شدن آن‌ها به گسل و گسست‌های غیرقابل پیوند، هنر حکمرانی و مدیریت است. پیش بردن جامعه‌ای که هم موحد باشد و هم متحد، بسیار پیچیده و دشوار است و برای توفیق حداکثری در این دو امر و به حداقل رسیدن آسیب به این دو ویژگی، باید هم چشم‌ها را به روی حقایق باز کرد و هم چشم‌ها را به روی بسیاری از اختلافات یا اشتباهات بست.

 

دیگر خبرها

  • کشف ۴۰۰ میلیارد کالای قاچاق در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لرستان
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • عزت ایران با ایمان
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی