Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حسن روحانی روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه «ابراهیم بن احمد بن محمد المعینی» سفیر جدید عمان در تهران، گفت: روابط ایران و عمان بر پایه حسن همجواری، صمیمیت و برادری، باید به روند رو به توسعه خود بویژه در حوزه اقتصادی ادامه دهد.

وی روابط تهران – مسقط را در همه حوزه های مورد علاقه رو به توسعه خواند و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران علاقه مند به توسعه و تعمیق همکاری ها در همه عرصه ها با عمان به عنوان یک کشور دوست و برادر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور همچنین با اشاره به نقش مهم همکاری های بانکی و مالی در توسعه روابط اقتصادی مشترک ، ابراز امیدواری کرد که روابط اقتصادی دو کشور در راستای منافع مشترک دو ملت، بییش از پیش تقویت شود.

سفیر جدید پادشاهی عمان نیز با تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور، گفت که عمان مصمم به توسعه همکاری ها با ایران در همه عرصه های مورد علاقه و بویژه اقتصادی است.

«ابراهیم بن احمد بن محمد المعینی» با اشاره به تاکید سلطان عمان بر اهمیت روابط تهران – مسقط، افزود: ایران و عمان عمق استراتژیک یکدیگرند و ما معتقدیم که ایران گنجینه ای از فرصت های اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی است که باید از آن استفاده کنیم و در همین راستا، روابط پایدار و روبه توسعه دو کشور بویژه در حوزه اقتصادی شتاب بیشتری خواهد گرفت.

کد خبر 5036070 سید مهدی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن روحانی عمان ایران مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس صحن مجلس محمد باقر قالیباف ایالات متحده امریکا حجت الاسلام حسن روحانی سعید خطیب زاده محمدجواد ظریف حسن روحانی برجام علیرضا رزم حسینی جمهوری اسلامی ایران همکاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۴۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت ایران برای توسعه روابط با ترکمنستان

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به رویکرد سیاست همسایگی دولت سیزدهم، اولویت توسعه روابط با ترکمنستان را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد اراده مسئولین عالی دو کشور بمنظور توسعه روابط دوجانبه، سرمایه ارزشمندی برای روابط دوستانه و برادرانه دو کشور تلقی می شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان، روابط رو به رشد دو کشور را مبتنی بر مشترکات فراوان و منافع متقابل دانست و عنوان کرد، دو کشور علاوه بر روابط دوجانبه در بسیاری از مسائل منطقه ای و بین المللی مواضع یکسانی  داشته و در مجامع منطقه ای و بین المللی همکاری خوبی دارند.

رهبر ملی ترکمنستان نیز با ارزیابی مثبت از روابط عالی دو کشور در  سی سال گذشته و چشم انداز روشن آن، بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های دو کشور برای ارتقای بیشتر روابط تاکید کرد. 

در این دیدار همچنین راجع به تسهیل تعاملات مردمی و فراهم کردن زمینه های فعالیت بیشتر شرکت های ایرانی در طرح های اقتصادی ترکمنستان و طرح های منطقه ای در زمینه انرژی و حمل و نقل تبادل نظر شد.

دیگر خبرها

  • اولویت ایران برای توسعه روابط با ترکمنستان
  • دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • دعوت رئیس جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی
  • اعلام آمادگی ترکمنستان برای افزایش فعالیت شرکت‌های ایرانی در این کشور
  • دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور
  • رشد ۴۰ درصدی مبادلات تجاری ایران و بلاروس در سال ۲۰۲۳
  • دولت سیزدهم منشا تحولات بزرگی در روستا‌ها بویژه در حوزه عمرانی شده است 
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری