Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@18:13:14 GMT

سقف شکنی قیمت ماست

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۴۴۶۸

سقف شکنی قیمت ماست

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، همین موضوع انتخاب و خرید این محصول را هم سخت کرده است. وقتی شما یخچال   انواع ماست‌ها را در سوپرمارکت‌ها می‌بینید ممکن است با انواعی جدید از این محصول مواجه شوید که بیشتر آنها را نه‌تنها هنوز تجربه نکرده‌اید بلکه تصوری از آن هم در ذهن ندارید. گستره تنوع ماست این روزها از کم‌چرب و پرچرب و در نهایت ماست چکیده که از قدیم با آن آشنا بودیم فراتر رفته و به انواع پروبیوتیک(باکتری‌دار)، کفیر و ماست‌های دارای طعم سبزی‌ها و میوه‌های مختلف گسترش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو نوع از معروف‌ترین انواع ماست‌های خاص، میوه‌ای‌ها و پروبیوتیک‌ها هستند. ماست کفیر هم طرفداران زیادی دارد.

از طعم مزه و تنوع که بگذریم در ماه‌های اخیر یک ویژگی در تمام انواع ماست‌های موجود در بازار مشترک بوده و آن افزایش قیمت این محصول است. 

تمام شرکت‌های لبنی در سه‌ماه گذشته قیمت تولیدات خود را افزایش دادند. در تیرماه امسال شرکت کاله بیشترین افزایش قیمت را در زمینه محصولات لبنی، به‌ویژه ماست داشت، به‌طوری که در ابتدای مرداد قیمت ماست دبه‌ای کاله با وزن ۲۲۰۰ گرم به ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان، ماست سطلی این شرکت به ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان، ماست لیوانی به 4هزار و ۶۰۰ تومان، ماست یک کیلویی کاله به 8هزار و ۸۰۰ تومان و ماست طعم‌دار به 8هزار و ۳۰۰ تومان رسید. درحالی‌که تا انتهای سال ۹۷ قیمت هر یک از این محصولات به‌ترتیب برای ماست دبه‌ای ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان، ماست سطلی 7هزار و ۸۰۰ تومان، ماست لیوانی بین یک هزار و ۸۰۰ تا 2هزار و ۲۰۰ تومان، ماست یک کیلویی بین ۶ هزار تا ۶ هزار و ۷۰۰ تومان و ماست طعم‌دار بین ۶ هزار و ۸۰۰ تا هفت هزار تومان بود. به گفته فروشندگان قیمت بعضی انواع ماست در دو سه هفته اخیر نیز افزایش یافته و به‌طور مثال ماست سنتی یک کیلویی میهن از 15هزار تومان به 19هزار تومان رسیده است. به‌نظر می‌رسد بیشتر محصولات لبنی در یک‌ماه اخیر نوسان قیمتی نداشتند یا دست‌کم این افزایش چندان مشهود نبوده است. 

برندهای ماست موجود در بازار تا چند سال پیش به دو سه نام معروف شامل کاله، پگاه و پاک محدود می‌شد که براساس آمار تا سال 96بیش از 70درصد سهم بازار را در اختیار داشتند اما امروز علاوه بر شرکت‌های فوق برندهای دیگری مثل ماهشام، چوپان و پاژن نیز در این حوزه فعالیت چشمگیر و مشتری‌های فراوانی دارند.

 

پربیننده ترین چراغ سبز تجار به جایگزین کردن دلار طرح تامین کالای اساسی یا ابر تورم؟/ حمایت از دهک‌های پایین با حذف ارز ترجیحی ماجرای پرداخت یارانه جدید چیست؟ افزایش قیمت‌ها تقصیر چه کسی است؟ امتا؛ سامانه‌ای برای احراز هویت کاربران سایت‌های اینترنتی خرید و فروش/ مدیران دیوار، شیپور، باما و ... از نتایج مخرب چنین طرحی می‌گویند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ماست قیمت ماست ماست پرچرب ماست کم چرب قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت انواع ماست هزار و ۸۰۰ ماست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۴۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت شاهین در بازار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت انواع شاهین در بازار امروز مشخص شد. 

به گزارش اقتصاد آنلاین، شاهین دنده‌ای مدل ۱۴۰۰ با کارکرد ۳۹ هزار کیلومتر امروز چهارم اردیبهشت ۶۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

این در حالی است که قیمت شاهین دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ با کارکرد ۴۷ هزار کیلومتر ۶۵۰ میلیون تومان اعلام شده است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع شاهین در بازار آزاد تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • صعود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی قیمت سواری لوکس خارجی
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • روایت سخنگوی انجمن سینماداران از یک رکورد شکنی
  • قیمت روز انواع سکه و طلا +جدول
  • قیمت جدید برنج اعلام شد
  • قیمت لوازم خانگی ایرانی در بازار چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی اعلام شد
  • قیمت شاهین در بازار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳