Web Analytics Made Easy - Statcounter

​نسخه دیجیتال شماره۲۱۲ (مهر ۹۹) ماهنامه فیلمنامه‌نویسی فیلم‌نگار در سایت این ماهنامه تخصصی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در بخش «کشمکش» این شماره از فیلم‌نگار، به بررسی تبدیل ایده به داستان در فیلم «حمال طلا»، ساختار دراماتیک، روند داستان و شخصیت‌پردازی در فیلمنامه «حمال طلا»، شخصیت‌ها و انگیزه‌هایشان در فیلمنامه «لیتان»، منحنی شخصیت‌ها بر بستر رویدادمحوری فیلمنامه «لتیان» و تصویر کلیشه‌ای زن منفعل و رنج‌دیده و کارکرد آن در فیلمنامه «هفت و نیم» پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بخش «صحنه کوچک» این شماره به ریشه‌یابی علت واگرایی عناصر دراماتیک در فیلمنامه سریال «کرگدن» و فیلمنامه سریال «کرگدن» از منظر روایت و انگیزه شخصیت‌ها پرداخته شده و در بخش «ایجاز» فیلمنامه کوتاه «مگرالن» منتشر شده است.


همچنین در بخش «از زبان فیلمنامه‌نویس» گفت‌وگو با «پیام سعیدی» نویسنده و «مریم زارعی» کارگردان فیلم کوتاه «مگرالن» ارائه شده است.


بخش «پرونده یک موضوع» شماره مهر ماه «فیلم‌نگار»، به نویسندگان بزرگ تاریخ سینما اختصاص دارد و در این شماره به «استیون زیلیان» و آثارش پرداخته شده است.


در بخش «سینمای جهان» شماره 212 ماهنامه تخصصی «فیلم‌نگار»، در بخش «سیناپس» فیلمنامه «حقیقت و عدالت»، «بینوایان»، «آقایان» و «سگ شکاری» ارائه شده و در بخش «کشمکش» عناوینی چون کشمکش در روایت فیلم «حقیقت و عدالت»، تحلیل شخصیت‌پردازی در فیلمنامه «بینوایان»، نگاهی به ساختار روایت چند پروتاگونیستی در فیلم «آقایان»، بررسی عنصر شخصیت‌پردازی در فیلمنامه «سگ شکاری» به چشم می‌خورد.


همچنین در بخش «از زبان فیلمنامه‌نویس» سینمای جهان این شماره، با گفت‌وگوی تنل توم درباره فیلمنامه «حقیقت و عدالت» و دیوید لاج درباره فیلمنامه «بینوایان» همراه خواهید شد.


 بخش «فیلمنامه کامل» این شماره از «فیلم‌نگار» به فیلم «انگل» اختصاص دارد و علاوه بر انتشار متن کامل فیلمنامه، یادداشت مترجم، سکانس برگزیده و دو مطلب با عناوین «بررسی ژانر، درون‌مایه، لحن و ساختار» و «آیا انگل کمدی است؟» در این پرونده قرار گرفته است.


علاقه‌مندان به فیلمنامه‌نویسی و خوانندگان این ماهنامه تخصصی می‌توانند با مراجعه به سایت www.filmnegar.ir ضمن خرید نسخه پی‌دی‌اف (به شکل نسخه دیجیتال)، از مطالب بخش‌های سینمای ایران و سینمای جهان منتشر شده در این سایت استفاده کنند.


بر اساس این خبر، همچنین برای مخاطبان مجله این امکان فراهم شده تا فیلمنامه‌ها و پرونده‌های مندرج در فیلم‌نگار را هم به صورت جداگانه از طریق این سایت خریداری نمایند.


گفتنی است بهمن سال ۹٨ شماره ۲۰۰ و ۲۰۱، آخرین مجلد مکتوب این ماهنامه تخصصی فیلمنامه‌نویسی منتشر شد و از شماره ۲۰۲ و ۲۰۳ (نیمه اسفند ۹٨) به بعد، شرایط خرید نسخه دیجیتال در سایت فیلم‌نگار فراهم شده است.


«فیلم‌نگار» به صاحب امتیازی سازمان سینمایی و با حمایت بنیاد سینمایی فارابی منتشر می‌شود و نصرت‌الله تابش مدیر مسئول و سردبیر و میثم محمدی دبیر تحریریه فیلم‌نگار هستند.


 در سایت این مجله تخصصی، اخبار مربوط به فیلمنامه (در سطح ایران و جهان)، معرفی فیلم‌های روز ایران و جهان، نقدهایی پیرامون فیلمنامه فیلم‌های ایرانی و برخی فیلم‌های خارجی، مقالاتی پیرامون فیلمنامه‌نویسی، ترجمه برخی مقالات سینمایی معتبر پیرامون فیلمنامه و فیلمنامه‌نویسی و ... قابل دسترسی است.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: فیلم نگار بنیاد سینمایی فارابی سینما فیلمنامه نویسی ماهنامه تخصصی نسخه دیجیتال فیلم نگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۴۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شماره جدید فصلنامه تخصصی «مطالعات ایلام‌شناسی» منتشر شد

ایسنا/ایلام شماره جدید فصلنامه تخصصی باستان‌شناسی «مطالعات ایلام‌شناسی» به مدیرمسئولی حبیب‌الله محمودیان، فروردین ماه ۱۴۰۳، منتشر شد.

در شماره بیست‌ونهم این فصلنامه، مقالات پژوهشی از جمله استقرارهای شهرنشینی محوطه باستانی «کل سه پا درویشان»، بررسی تاریخی و باستان‌شناختی دژ - شهر دربند بدره، بررسی معماری سنتی و ماندگاری بناهای تاریخی،  آیین مهر در ایران باستان، مطالعه و بررسی نمادهای کیهانی در اسطوره‌شناسی و هوره، آوای نیایش از عهد باستان به زیور طبع آراسته شده است.
مدیرمسئول این فصلنامه به خبرنگار ایسنا اظهار کرد: این فصلنامه پژوهشی در صدد است تا با بهره‌گیری از پژوهش‌های باستان‌شناسی و رشته‌های علمی مرتبط،‌ صحنه‌های تاریخ،  تمدن و فرهنگ بشر و فراز و فرودهای زندگی در مکان‌های مختلف زمین، سواحل دریاها را کشف، شناسایی و معرفی کند.

دکتر حبیب‌الله محمودیان افزود: از جهتی، علم باستان‌شناسی در تلاش است تا شیوه زندگی انسان در گذشته را بیابد و صحنه‌های نامشخص و تاریک گذشته را روشن کند. بنابراین برای تحقق این هدف، به ناچار از رشته‌های مرتبط دیگر علوم مثل تحولات زمین‌شناسی، تاریخ، جغرافیا، گیتاشناسی، مردم‌شناسی، شیمی و بسیاری علوم دیگر بهره می‌گیرد.
وی گفت: تلاش باستان‌شناسان فقط به بررسی تحولات زندگی انسان در مکان‌ها و محوطه‌های باستانی محدود نمی‌شود بلکه  شناخت ادیان، قوم‌شناسی، انسان‌شناسی و دیرینه‌شناسی در ایران و سرزمین‌های همجوار را نیز مورد توجه قرار داده است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • iOS۱8 با ویژگی‌های هوش مصنوعی عرضه می‌شود
  • اسناد مهم و حساس رژیم صهیونیستی به دست هکرهای بین‌المللی افتاد
  • «ای کاش زودتر» منتشر شد
  • ۳ سریال تاریخی کره‌ای که طرفداران «جومونگ» نباید از دست بدهند
  • در دنیای فیک نیوزها، چطور از روان‌مان محافظت کنیم؟
  • ویدئوی تازه منتشر شده از لحظه دیدنی شلیک موشک‌های سپاه به‌سمت اسرائیل
  • شماره جدید فصلنامه تخصصی «مطالعات ایلام‌شناسی» منتشر شد
  • «چامه» بهاری ویژه فیض شریفی
  • همکاری دستگاه‌های خدمات رسان گچساران در طرح نهضت ملی مسکن ضعیف است
  • شماره ویژه نشریه حضور، یادنامه آیت الله موسوی بجنوردی منتشر شد + فایل خواندنی