Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسن قدیری‌ابیانه با اشاره به جنایت‌های دولت انگلیس علیه مردم ایران، گفت: انگلیس مسبب تصویب بیشتر قطعنامه‌ها علیه ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محمدحسن قدیری‌ابیانه کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: مبنای سیاست انگلیس، «اختلاف بیانداز و حکومت کن» است و آن‌ها همواره به دنبال اختلاف‌افکنی در میان ملت‌ها، اقوام، مذاهب و فرق مختلف بوده و هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جنایت‌های دولت انگلیس علیه مردم ایران، افزود: انگلیس مسبب تصویب بیشتر قطعنامه‌ها علیه ایران است و حمایت تمام‌عیار از صدام و رژیم بعث در زمان جنگ تحمیلی، حمایت‌های بی‌دریغ از رژیم صهیونیستی، مشارکت فعال در تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان از دیگر نمونه‌های بارز دشمنی این کشور با مردم ایران است.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا اظهار داشت: انگلیسی‌ها در طول ۵۰ سال سلطنت پهلوی، جنایت‌های بی‌شماری را در حق ملت ایران مرتکب شدند؛ قبل از آن نیز در جنگ جهانی با غارت انبارهای گندم، آرد و غذا برای رساندن آن به سربازان انگلیسی، قحطی بزرگی پدید آوردند که میلیون‌ها ایرانی در اثر آن جان باختند.

قدیری‌ابیانه خاطرنشان کرد: انگلیسی‌ها در کودتای 28 مرداد نقش داشتند، آن‌ها از تروریست‌ها و منافقین حمایت کردند و در ایجاد ناامنی و ترورها در کشورمان نیز نقش‌آفرینی کرده‌اند و امروز نیر سفارت‌خانه انگلیس هم راستا با امریکا و رژیم صهیونیستی عمل می‌کند و سفیر این کشور در امور داخلی ایران دخالت می‌کند. آن‌ها در فتنه سال 88 نیز از اغتشاش‌گران و عوامل فتنه حمایت کردند.

وی با بیان اینکه امروز نیز استعمارگر پیر با بکارگیری شیوه‌های استعمار نوین و استفاده از ابزارهای رسانه‌‌ای جدید سعی می‌کند شعبان بی‌مخ‌ها را در خدمت بگیرد، عنوان کرد: روحیه استعمارگری موجب شده است که جان انسان‌ها و ملت‌ها برای انگلیسی‌ها ارزشی نداشته باشد. انگلیس و کشورهای همسو با آن در سده اخیر با اجرای سیاست‌های استعمار نوین خود به دنبال وابسته کردن ایران به نفت بوده‌اند تا بدین شکل سلطه پنهان و آشکار خود را میسر گردانند. آن‌ها همواره به دنبال چپاول و فقیرتر کردن کشور ما بوده‌اند و در این راستا سعی داشتند با گماردن حکام و دولت‌های دست‌نشانده اهداف خود را پیگیری کنند.

کارشناس مسائل بین‌الملل تأکید کرد: سردمداران فاسد انگلیسی با ترویج مواد مخدر، گسترش فساد و فحشا، ترویج بی‌بندوباری، تضعیف و تخریب روحانیت و حمایت از جانیان و اغشاشگران به دنبال این هستند تا منافع آمریکا و اسرائیل تأمین شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۴۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اعضای شورای وزیران امور خارجه اتحادیه در نشست امروز (دوشنبه)، درباره تشدید تحریم‌ها علیه تهران به توافق رسیدند.

جوسپ بورل در نشست با خبرنگاران در لوگزامبورگ عنوان کرد که تحریم‌های پیشنهادی، ممنوعیت انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و صادرات آن به آنچه گروه‌های نبابتی ایران در منطقه خواند، شامل می‌شود.

به گزارش ایرنا، وی گفت: «ما درباره گسترش تحریم پهپادی ایران به نحوی که تولید موشک و احتمال انتقال آنها به روسیه را شامل شود، به توافق سیاسی دست یافتیم.» این مقام اروپایی ادامه داد که حوزه تحریم‌ها نیز بر اساس پیشنهاد اعضای شورا، کل منطقه خاورمیانه و دریای سرخ را شامل می‌شود.

گفتنی است که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه‌ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی را انجام داد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است، اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ساعاتی پیش در جمع خبرنگاران گفت: ایران به اقدام غیرقانونی رژیم صهیونیستی علیه مقر دیپلماتیک خود در دمشق پاسخی مشروع و قانونی داد و اعلام کرد که از نطر ما عملیات خاتمه یافته است، اما اگر رژیم صهیونیستی اقدام دیگری کند پاسخ سخت‌تری خواهیم داد.

وی تصریح کرد: سیاست تحریم شکسته خورده است، برای ما اذیت و آزار‌هایی دارد، اما برای تحریم کننده هم هیچ منفعتی نخواهد داشت و نتایج این اقدامات را دیده‌اند. آنهایی که از تحریم‌های فلج کننده صحبت می‌کردند امروز از پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های فناورانه حیرت کرده‌اند و باید از تجارب گذشته درس بگیرند.

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • حمله نژاد پرستان انگلیسی به زنان محجبه