Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران از افزایش ۱۰ درصدی ضریب نفوذ این صندوق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، افروز بهرامی گفت: همزمان با تشدید تحریم ها و اعمال فشار حداکثری، بیشترین محدودیت متوجه مراودات مالی و کارگزاری‌های بین بانک‌های ایرانی و خارجی بوده و در عمل دریافت اعتبارات اسنادی برای صادرکنندگان با محدودیت‌های جدی مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: صندوق ضمانت صادرات ایران برای پوشش ریسک های اعمالی بر صادرکنندگان و برای ایجاد یک حاشیه امن برای وصول مطالبات آنها با متنوع سازی خدمات و توسعه فعالیت ها، گام های مهمی برداشته است.

بهرامی ادامه داد: ضریب نفوذ خدمات صندوق ضمانت صادرات افزایش قابل توجهی داشته و در حال حاضر همتراز با استانداردهای جهانی در کشورهای توسعه یافته، به لحاظ ضریب پوشش خدمات صندوق نسبت به صادرات ملی، میان کشورهای اسلامی رتبه اول را کسب نموده و این صندوق مطابق با استانداردهای بین‌المللی در این حوزه حرکت می‌کند.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات اعلام کرد: در پنج ماهه اول سال ۹۹، بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۸۷۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی کشور بوده که حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار آن از طریق صندوق ضمانت صادرات و حمایت های آن انجام شده است.

بهرامی گفت: البته این در شرایطی است که ما در وضعیت ویژه ای از محدودیت‌های شیوع کرونا و تشدید تحریم ها قرار داریم و علی‌رغم کاهش ۴۰ درصدی صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل به دلیل مسدود بودن تعدادی از مرزها در چند ماهه اول سال، صندوق ضمانت صادرات با رشد ۹۳ درصدی در افزایش خدمات و عملکرد مواجه بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش ۳۰۰ میلیون دلاری سرمایه اولیه صندوق با مصوبه شورای هماهنگی سران قوا، عملاً سرمایه این صندوق افزایش بالایی داشته و در حال حاضر تا ۴ برابر ریسک‌پذیری صادرات، حمایت خودمان را ارتقا داده ایم.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات تاکید کرد: خوشحالیم که در عمل صادرات غیرنفتی جایگزین درآمدهای نفتی کشور شده و فشار حداکثری نتوانست درآمدهای ارزی کشور را متوقف نماید و حتی ما موفق شدیم اقلام جدیدی را به سبد صادراتی خود اضافه کنیم.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزارت صنعت وزارت صنعت معدن و تجارت صندوق ضمانت صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۴۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج آب ژرف فرونشست‌ها را افزایش می‌دهد

مقام مسئول وزارت راه وشهرسازی با تاکید بر این‌که باید سیستم آبرسانی کشور بازنگری اساسی شود، گفت: دسترسی به آب ژرف فرونشست‌ها را افزایش می‌دهد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی بیت‌الهی رئیس بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با طرح این پرسش که چه نیازی بوده در فلات خشک مرکزی ایران کارخانه‌های آب‌بر داشته‌ باشیم، اظهار کرد: در این مناطق چاه ژرف حفر کنیم و بعد از آن از اصفهان به یزد، از خلیج‌فارس به اصفهان و ... آب منتقل کنیم.

وی افزود: این سیستم آبرسانی نیازمند بازنگری اساسی است.

وی تصریح کرد: این‌که پول مردم صرف یک کارهایی شود که از هزاران چاه شاید یک مورد موفق نشویم، درست نیست.  ما دلسوز کشور هستیم، ما هم به فکر مردم سیستان و بلوچستان هستیم و بیخیال کم‌آبی مردم نیستیم.

رئیس بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: با تعریفی که از آبهای ژرف داریم یعنی نفوذ آبهای سطحی به زون‌های زه‌کش با پتانسیل زه‌کشی بالا، قطعاً وقتی از یک جایی آب -ژرف- را بالا می‌کشیم میزان مکش و نفوذ بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: حتی سفره‌های سطحی به زیر نفوذ پیدا کرده، در مجرای انتقال آب‌های ژرف قرار گرفته و آب پایین می‌رود. وقتی سطح آب پایین می‌رود قطعا فرونشست زمین را هم خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویان پرستاری
  • استخراج آب ژرف فرونشست‌ها را افزایش می‌دهد
  • سهم ۲۵ درصدی تجدیدپذیر‌ها از ظرفیت صادراتی برق کشور
  • افزایش ۱۸۴ درصدی عبور کالا از پایانه مرزی آستارا در سال ۱۴۰۲
  • مدیرعامل صندوق اعتباری هنر خبر داد: اعضای صندوق اعتباری هنر از مرز ۱۰۳ هزار نفر گذشت
  • خاندوزی: ضمانت بانکی و اوراق گام جایگزین مالیات و عوارض نقدی تولیدکنندگان می‌شود
  • صدور ۱۶۳ ضمانت نامه اعتباری برای زنان سرپرست خانوار
  • اقامت ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر شب و افزایش ۲.۵ درصدی در اقامتگاه‌های رسمی
  • انعقاد ۳۰ فقره قرارداد خدمات فنی مهندسی در دیگر کشورها
  • اعزام هیات‌های خدمت فنی مهندسی به عراق، چین و روسیه