Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:10:14 GMT

قرچک، محل سرریز جمعیت ساکن تهران شده‌است

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۴۶۸۱

قرچک، محل سرریز جمعیت ساکن تهران شده‌است

بهمن خطیبی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز که در محل فرمانداری قرچک تشکیل شد، اظهار کرد: شهرستان قرچک به دلیل نزدیکی به تهران ، محلی برای سکونت سرریز جمعیت تهران شده و این امر، احتمال ساخت و ساز غیرمجاز را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز لازم است تا گشت‌های ساختمانی لحظه به لحظه وضعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی، ساخت و سازهای غیرمجاز و تخلیه مصالح را در اراضی کشاورزی رصد کرده و از همان ابتدا اجازه ندهند، ساخت و سازی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام افزود: مسوولان موظفند تا با استفاه از اهرم‌های بازدارنده، از ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری کنند چرا که تخریب این ساخت و سازها موجب هدر رفت بیت المال و تضییع حقوق عمومی می‌شود.

خطیبی تصریح کرد: مسوولان موظفند تا مسائل مربوط به ساخت و سازها را به تفکیک شهر و روستا به فرمانداری ارسال کنند تا با ارائه راهکارهای لازم، آمار ساخت و سازهای غیرمجاز در حوزه شهر و روستاها به حداقل رسد.

وی افزود: در این شرایط سختی که دولت، عزم جدی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز دارد، کوتاهی از هیچ مسوولی پذیرفتنی نیست.

وی با تأکید بر لزوم افزایش سرانه‌های عمومی در روستاهای قرچک گفت: توسعه روستا فقط به جدولگذاری و آسفالت محدود نمی‌شود بلکه جمعیت روستایی نیازمند امکانات و زیرساخت های مختلف از جمله فرهنگسرا، سالن بحران، سالن ورزشی و ... است.

فرماندار قرچک گفت: در دولت تدبیر و امید اعتبارات چشمگیری به مناطق روستایی اختصاص یافته و با استفاده از آن سرانه های عمومی روستاها افزایش یافته است،لازم است تا عمران و آبادانی روستا با اجرای پروژه های زیرساختی رونق گیرد.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی بهمن خطیبی ورامین تغییر کاربری اراضی قرچک سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی بهمن خطیبی ورامین تغییر کاربری اراضی قرچک سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور وزارت جهاد کشاورزی بهمن خطیبی ورامین تغییر کاربری اراضی قرچک سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اخبار کنکور ساخت و سازهای غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۴۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر

غلامرضا قنبری مدیر جهاد کشاورزی بهشهر از شناسایی ۱۸ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان بهشهر از ابتدای فروردین ماه امسال تاکنون خبر داد.

او افزود: در زمینه حفاظت و صیانت از اراضی زراعی و باغی در طول سال گشت‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: حفاظت از اراضی کشاورزی از شاخص‌های مهم و حیاتی در تأمین امنیت غذایی است و رصد و پایش اراضی به صورت مستمر و برنامه ریزی شده انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • ۷ هزار روستا به شبکه ملی ارتباطات و اینترنت متصل شدند
  • ۲۰ کشوری که بیشترین جمعیت زاغه نشین را دارند
  • ۵۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در پیشوا تخریب شد
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستا‌های تهران
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در تهران
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستاهای تهران