Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@18:16:58 GMT

راهنمای خرید لپ تاپ استوک

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۴۷۳۱

راهنمای خرید لپ تاپ استوک

فرارو- رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران اولین نفری بود که از رونق واردات غیررسمی لپ‌تاپ‌های دست دوم به کشور خبر داد. به‌گفته محمدرضا فرجی‌تهرانی این لپ‌تاپ‌ها از عراق و امارت متحده عربی به طور قاچاق وارد کشور می‌شود و بیشتر از طریق فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی و اینستاگرامی بفروش می‌رسد. این اتفاقی است که پس از افزایش قیمت دلار، سخت شدن ثبت سفارش و گرانی لپ‌تاپ‌های نو رخ داده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروشندگان اسم این محصولات را لپ‌تاپ استوک گذاشته‌اند و در معرفی آن‌ها شیطنت می‌کنند.   مثلا یک فروشنده در سایت خود نوشته: «لپ‌تاپ‌های استوک، محصولاتی هستند که فصل فروش آن‌ها در کشور‌های خارجی به اتمام رسیده. ممکن است در هنگام خرید نتوانید رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید، اما قیمت پایین و مقرون به صرفه آن باعث می‌شود که این موضوع اهمیت خود را از دست بدهد. این محصولات که در بازار به لپ‌تاپ استوک اروپایی مشهور هستند، معمولا برای استفاده در بازار‌های خارج از ایران تولید شده و مدل‌های آکبند آن‌ها هرگز وارد ایران نشده است، اما نمونه‌هایی از آن‌ها بعد از گذشت حداقل دو سال از زمان تولید با قیمت مناسب در ایران فروخته می‌شوند».   بعضی فروشنده‌ها ادعا می‌کنند لپ‌تاپ یا اصلا استفاده نشده یا نهایتا ۳۰ روز کار کرده است. بررسی ما نشان می‌دهد لپ‌تاپ‌های استوک حدود یک سوم مدل‌های نو قیمت دارند. این در حالی است که در بازار حداقل بودجه برای خرید ارزان‌ترین مدل‌ها تقریبا ۱۰ میلیون تومان است و اگر کسی بخواهد یک لپ‌تاپ با امکانات قابل قبول حداقلی برای کار‌های کمی سنگین بخرد، باید ۲۰ میلیون تومان پول خرج کند. قیمت گران‌ترین مدل‌ها در یک قدمی ۱۰۰ میلیون تومان قرار گرفته و تقریبا دست‌نیافتنی شده‌اند. بازار لپ‌تاپ‌های استوک در چنین شرایطی داغ شده است. لپ‌تاپ استوک یعنی چی؟ لپ‌تاپ‌های استوک سرگذشت عجیب دارند؛ آن‌ها را به‌عنوان محصولات برگشتی کارخانه‌ها می‌شناسند که پس از تعمیر یا بازسازی دوباره به بازار عرضه شده‌اند. گفته می‌شود این مدل‌ها که پیش از این، بازار فروش خاصی در کشور‌های جهان سوم داشته‌اند حالا قاچاقی از عراق و امارات به ایران می‌آیند. قیمت لپ‌تاپ‌های استوک نسبت به لپ‌تاپ‌های نو تا حد زیادی ارزان است. طوری که یک لپ‌تاپ استوک تقریبا یک سوم تا نصف یک لپ‌تاپ نو با مشخصات مشابه قیمت دارد. خرید چنین لپ‌تاپ‌هایی ریسک مخصوص به خودش را دارد، ولی برای کسانی که بودجه کافی برای خرید لپ‌تاپ ندارند یا کسانی لپ‌تاپشان خراب شده و قابل تعمیر نیست و فورا باید فکری به حال دورکاری بکنند، می‌تواند به عنوان یک راه چاره به حساب بیاید. قیمت لپ‌تاپ در یک قدمی ۱۰۰ میلیون تومان گران‌ترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار ایران به نزدیکی ۱۰۰ میلیون تومان رسیده‌اند. نمونه آن‌ها لپ‌تاپ Zenbook Pro Duo ایسوس است که این روز‌ها ۹۶ میلیون تومان قیمت دارد. البته چنین لپ‌تاپی تقریبا همه‌چیز تمام است. پردازنده Core i7 با حافظه موقت ۱۶ گیگابایتی از پس هر برنامه‌ای در کمترین زمان برمی‌آید. گرافیک شش گیگابایتی جای نگرانی برایتان نمی‌گذارد و در نهایت صفحه نمایش ۱۶ اینچی، بزرگترین لپ‌تاپی است که می‌توانید پیدا کنید.
مک‌بوک‌های اپل از دیگر سلاطین بازار هستند. این مدل لپ‌تاپ‌ها تا ۸۳ میلیون تومان می‌ارزند. نمونه آن‌ها لپ‌تاپ ۱۶ اینچی اپل مدل MacBook Pro است. حافظه موقت ۱۶ گیگابایت، حافظه SSD یک ترابایت و پردازنده Core i9 که برای خودش غول مرحله آخر به حساب می‌آید، مشخصات چنین لپ‌تاپ گران‌قیمتی هستند.
فکر می‌کنید صرفا لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت دست‌نیافتنی شده‌اند؟ اینطور نیست. این روز‌ها اگر بخواهید سراغ ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌ها بروید، باید حداقل ۱۰ میلیون تومان در حسابتان پول داشته باشید. این بودجه صرفا برای خرید مدل‌هایی کافی است که تنها اسم لپ‌تاپ را یدک می‌کشند و بعد از خرید آن‌ها متوجه می‌شوید به جز کیبورد و صفحه نمایش چیز دیگری نصیبتان نشده. بس که حتی در کوچکترین و ساده‌ترین کار‌ها هم شما را لنگ می‌گذارند.   اصلا بیایید بیخیال ارزان‌ترین‌ها و گران‌ترین‌ها شویم. اگر همین امروز بخواهید یک لپ‌تاپ حداقلی بخرید که کارتان را راه بیاندازد، باید بین ۱۷ تا ۲۰ میلیون تومان هزینه کنید. لنوو مدل IdeaPad L3-TR نمونه آن است که در اغلب مشخصات حد وسط را گرفته. پردازنده Core i5، حافظه موقت هشت گیگابایت، حافظه داخلی یک ترابایت و گرافیک دو گیگابایت همه آن چیزی است که این لپتاپ ۱۹ میلیونی در اختیارتان می‌گذارد. شاید همین وضعیت قیمت‌ها باشد که باعث شده پای لپ‌تاپ‌های استوک دوباره به بازار باز شود. قیمت لپ‌تاپ‌های استوک موجود در بازار؛ شش تا ۱۴ میلیون قیمت لپ‌تاپ‌های استوک بین یک سوم تا نصف مشابه مدل‌های نو موجود در بازار است. مثلا اگر یک لپ‌تاپ در بازار ۲۰ میلیون تومان است، شاید بتوانید مدل مشابه با آن مشخصات را در بین فروشگاه‌های لپ‌تاپ استوک با قیمت هشت تا ۱۰ میلیون تومان پیدا کنید. این کار شاید اقتصادی باشد، اما ریسک‌های خاص خودش را دارد که باعث می‌شود زیاد نتوانیم روی این روش حساب باز کنیم. با این وجود برای کسانی که بودجه کافی برای خرید لپ‌تاپ نو ندارند، چاره‌ای جز اعتماد به لپ‌تاپ‌های استوک باقی نمانده است.
ارزان‌ترین مدل‌های لپ‌تاپ استوک حدود شش تا هفت میلیون تومان قیمت دارند. از نمونه آن‌ها که در فروشگاه‌های اینترنتی لپتاپ استوک پیدا می‌شود، می‌توان به لپتاپ دل مدل Latitude E6440 اشاره کرد. این مدل پردازنده Core i5 دارد و حافظه موقت آن چهار گیگابایت و حافظه داخلی ۵۰۰ گیگابایت است. قیمت آن در بازار لپ‌تاپ‌های استوک شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. لپ‌‎تاپ نو با مشخصات مشابه این مدل، تقریبا ۱۳ تا ۱۵ میلیون تومان در بازار فروخته می‌شود.
لپ‌تاپ اچ‌پی مدل ProBook 650/G1 با پردازنده Core i7، حافظه موقت هشت گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۰۰ گیگابایت در فروشگاه‌های لپ‌تاپ استوک تقریبا ۱۱ میلیون تومان فروخته می‌شود. اگر بخواهید در بین مدل‌های نو لپ‌تاپی با چنین مشخصات بخرید، احتمالا حدود ۲۰ تا ۲۳ میلیون تومان بودجه لازم خواهید داشت. اگر این لپ‌تاپ استوک مشکل خاصی نداشته باشد، با توجه به مشخصات آن می‌تواند تا حدی زیادی کارتان را راه بیاندازد. البته به شرطی که لپ‌تاپ دست دوم را به جای لپ‌تاپ استوک به شما نفروشند.
گران‌ترین لپ‌تاپ استوک که پیدا کردیم، حدود ۱۴ میلیون تومان قیمت دارد. لپتاپ اتسوک دل مدل M6800 با چنین قیمتی فروخته می‌شود. از مشخصات آن می‌توان به پردازنده Core i7، حافظه موقت هشت گیگابایت، حافظه داخلی ۵۰۰ گیگابایت و گرافیک دو گیگابایت اشاره کرد. حافظه موقت این مدل تا ۳۲ گیگابایت قابلیت ارتقا دارد. خرید لپ‌تاپ نو با چنین مشخصاتی بودجه بیشتر از ۲۵ میلیون تومان احتیاج دارد.
لپ‌تاپ‌های جدید موجود در بازار را به سختی می‌توانید در فروشگاه‌های لپ‌تاپ استوک پیدا کنید. برای همین حداکثر قیمت لپ‌تاپ‌های استوک در حدود ۱۴ میلیون تومان باقی مانده و در بین آن‌ها مدل‌های جدید با قیمت‌های بالاتر به چشم نمی‌خورند. وضعیت موجودی فروشگاه‌های لپ‌تاپ استوک جستجو ما به دنبال فروشگاه‌های اینترنتی لپ‌تاپ استوک ما را با سه فروشگاه روبرو کرد که موجودی‌شان چندان متنوع نیست. محدوده قیمت‌ها در اغلب آن‌ها بین شش تا ۱۴ میلیون تومان است. دستتان برای انتخاب چندان باز نیست. بررسی چند فروشگاه لپ‌تاپ استوک نشان می‌دهد محصولات آن‌ها اغلب یکسان است. انگار که یک لپ‌تاپ توسط چند فروشگاه عرضه شود. اغلب محصولاتشان از برند لنوو است و به صورت محدود در حد یکی دو تا لپ‌تاپ از برند‌هایی مثل دل و اچ‌پی بین آن‌ها پیدا می‌شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: لپ تاپ لپ تاپ ارزان موجود در بازار میلیون تومان پردازنده Core حافظه داخلی خرید لپ تاپ ترین لپ تاپ ارزان ترین حافظه موقت برای خرید گران ترین ۱۴ میلیون یک لپ تاپ نمونه آن مدل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۴۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمای خرید پسته از فروشگاه اینترنتی

هنگام خرید پسته باید از بهترین فروشگاه اینترنتی آجیل و پسته خرید خود را انجام دهید. آقای پسته فرشگاه آنلاین معتبر آجیل و پسته است که پسته‌ها را با بهترین کیفیت و قیمت به شما عرضه می کند.

نکاتی که باید یک فروشگاه اینترنتی معتبر داشته باشد

ویژگی‌هایی که باید یک فروشگاه اینترنتی معتبر داشته باشد به شرح زیر است:

سابقه و مجوز

سابقه و مجوز یک فروشگاه اینترنتی آجیل و پسته، از جمله مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید قبل از خرید از آن فروشگاه در نظر بگیرید. سابقه فعالیت فروشگاه را بررسی کنید. چه مدت است که در این زمینه فعالیت دارد؟ آیا سابقه درخشانی در ارائه خدمات به مشتریان دارد؟ آیا تخصص و دانش لازم در زمینه آجیل و پسته را دارد؟ نماد اعتماد الکترونیکی را در وب سایت فروشگاه جستجو کنید. این نماد نشان می‌دهد که فروشگاه به تعهدات خود در قبال مشتریان پایبند است و از قوانین و مقررات تجارت الکترونیک پیروی می‌کند. طبق آخرین بررسی‌ها و تحقیقات آقای پسته، مجوزهای لازم را کسب کرده و می‌توانید با خیالی راحت به آن اعتماد کنید.

نماد اعتماد

نماد اعتماد الکترونیکی (ای نماد) نشان‌دهنده تعهد فروشگاه‌های اینترنتی به رعایت قوانین و مقررات تجارت الکترونیک و جلب رضایت مشتریان است. این نماد توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا) وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران اعطا می‌شود. نماد اعتماد به مشتریان اطمینان می‌دهد که فروشگاه اینترنتی مورد نظر، معتبر و قابل اعتماد است و از قوانین و مقررات تجارت الکترونیک پیروی می‌کند.

نظرات مشتریان

نظرات مشتریان، منبع ارزشمندی از اطلاعات برای انتخاب یک فروشگاه اینترنتی معتبر آجیل و پسته است. این نظرات می‌توانند به شما در شناخت نقاط قوت و ضعف فروشگاه، کیفیت محصولات، خدمات ارائه شده و تجربه خرید سایر مشتریان کمک کنند.

درگاه پرداخت امن ومطمئن

درگاه پرداخت امن و مطمئن از ویژگی‌های بارز آقای پسته است. درگاه‌های پرداخت امن، اطلاعات کارت بانکی شما را رمزنگاری می‌کنند و از سوء استفاده از آنها جلوگیری می‌کنند. از فروشگاه‌های اینترنتی که از درگاه‌های پرداخت معتبر مانند درگاه‌های پرداخت بانکی استفاده می‌کنند، خرید کنید. قبل از پرداخت، به آدرس وب سایت درگاه پرداخت توجه کنید. آدرس درگاه‌های پرداخت امن با https:// شروع می‌شود و دارای قفل امنیتی هستند.

خدمات پشتیبانی خوب

طبق بررسی‌های انجام شده، آقای پسته خدمات پشتیبانی خوبی را در اختیار مشتریان قرار می دهد. فروشگاه‌های اینترنتی معتبر، کانال‌های ارتباطی متنوعی مانند چت آنلاین، ایمیل، تلفن و شبکه‌های اجتماعی را برای ارتباط با مشتریان خود ارائه می‌کنند. تیم پشتیبانی فروشگاه باید دانش و تخصص کافی در مورد محصولات و خدمات ارائه شده و داشته باشد تا بتواند به طور صحیح شما را راهنمایی کند.

روش‌های ارسال

روش‌های ارسال متنوعی برای خرید آنلاین آجیل و پسته وجود دارد. انتخاب روش مناسب به عوامل مختلفی مانند محل سکونت شما، سرعت ارسال، هزینه ارسال و نوع محصول بستگی دارد. پست پیشتاز یکی از سریع‌ترین روش‌های ارسال است که توسط شرکت ملی پست ارائه می‌شود. این روش برای ارسال به سراسر کشور در دسترس است و معمولاً بین 24 تا 72 ساعت طول می‌کشد تا به مقصد برسد. باربری برای ارسال مقادیر زیاد آجیل و پسته مناسب است. این روش معمولاً برای ارسال به شهرهای دور یا برای ارسال به خارج از کشور استفاده می‌شود.

داشتن شبکه اجتماعی فعال

فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند، به سوالات آنها پاسخ دهند و نظرات آنها را در مورد محصولات و خدمات خود جویا شوند. به عنوان مثال می‌توان اطلاعات دقیقی از یک فروشگاه اینترنتی که اینستاگرام دارد، دریافت کرد.

آقای پسته بهترین فروشگاه اینترنتی

ضمانت کیفیت محصولات، نشان‌دهنده اطمینان آقای پسته از کیفیت بی‌نظیر محصولات خود است. آقای پسته با حذف واسطه‌ها و عرضه مستقیم محصولات، قیمت‌های مناسب و رقابتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. علاوه بر این، تخفیفات و پیشنهادات ویژه این فروشگاه، فرصتی عالی برای خرید آجیل و پسته با قیمتی به‌صرفه است. درواقع می توان گفت آقای پسته از بهترین فروشگاه های اینترنتی است.

چرا باید برای خرید آجیل و پسته سایت آقای پسته را انتخاب کنید؟

به دلیل اینکه تمام فاکتورهای یک فروشگاه اینترنتی معتبر را رعایت کرده است و برندی معروف در ایران است. همچنین فروشگاه آقای پسته به کیفیت محصولات خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. ضمانت کیفیت محصولات، نشان‌دهنده اطمینان آقای پسته از کیفیت بی‌نظیر محصولات خود است.

مزیت

توضیحات

تنوع محصولات

ارائه انواع آجیل و پسته، از جمله پسته اکبری، احمد آقایی، فندقی، کله قوچی، بادام، گردو، تخمه و...

کیفیت محصولات

تهیه آجیل و پسته از بهترین و معتبرترین باغداران و کشاورزان، ضمانت کیفیت محصولات

قیمت مناسب

حذف واسطه‌ها و عرضه مستقیم محصولات، تخفیفات و پیشنهادات ویژه

تجربه خرید آسان و امن

رابط کاربری ساده، تنوع روش‌های پرداخت امن، ضمانت بازگشت کالا، خدمات پشتیبانی

ارسال سریع و مطمئن

همکاری با شرکت‌های حمل و نقل معتبر، سرعت و دقت در ارسال، ضمانت سلامت و کیفیت محصولات

فعال در شبکه‌های اجتماعی

انتشار محتوای مفید و جذاب، اطلاع‌رسانی از جدیدترین محصولات، تخفیفات و پیشنهادات ویژه

ارائه خدمات و محتوای مفید

مقالات و محتوای مفید در وبلاگ، خدمات مشاوره رایگان

سابقه درخشان و معتبر

سابقه درخشان، مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح، نماد اعتماد الکترونیکی

مشتری‌مداری و جلب رضایت

خدمات پس از فروش قوی، جلب رضایت مشتریان

برند شناخته‌شده و قابل اعتماد

ارائه محصولات باکیفیت، خدمات عالی، جلب رضایت مشتریان

سخن پایانی

در این مقاله به راهنمای خرید پسته از فروشگاه های آنلاین پرداختیم و آموختید که باید یک فروشگاه چه معیار هایی باید داشته باشد که جزء بهترین ها باشد و همچنین یکی از بهترین فروشگاه آجیل و پسته از نظر معیار هایی که بالا توضیح دادیم، یعنی سایت آقای پسته به آدرس aghaypesteh.com را معرفی کردیم. این برند یکی از معروف ترین فروشگاه ها در زمینه پسته و آجیل است. در این مقاله نکاتی در مورد خرید پسته از فروشگاه های آنلاین را نیز ذکر کردیم. برای تشخیض پسته مرغوب و با کیفیت میتوانید از مقاله راهنمای خرید پسته استفاده کنید.

سوالات متداول بهترین فروشگاه آجیل و پسته چه فروشگاهی است؟

بهترین فروشگاه آجیل و پسته باید ویژگی‌هایی مثل سابقه و مجوز و خدمات خوب را داشته باشد که آقای پسته از بهترین فروشگاه ها است.

چگونه بهترین فروشگاه پسته و آجیل را پیدا کنیم؟

از دوستان و آشنایان خود بخواهید تا فروشگاه‌های معتبر را به شما معرفی کنند. نظرات مشتریان را در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی بررسی کنید.

چه فاکتورهایی نشان‌دهنده کیفیت آجیل و پسته در یک فروشگاه است؟

آجیل و پسته باید تازه و سالم باشند. آجیل و پسته باید طعم و بوی دلپذیری داشته باشند. همچنین آجیل و پسته باید عاری از هرگونه آلودگی و مواد خارجی باشند.

مزایای خرید از بهترین فروشگاه پسته و آجیل چیست؟

می‌توانید از کیفیت آجیل و پسته مطمئن باشید، طعم و بوی دلپذیری را تجربه کنید و از تنوع بالایی از آجیل و پسته بهره‌مند شوید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888873

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید پسته از فروشگاه اینترنتی
  • قیمت تخم مرغ در بازار امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ فروردین ۱۴۰۳ / وقت خرید طلا رسید؟
  • بازار بی سرپناه مسکن
  • بازار بی‌سرپناه مسکن
  • راهنمای جامع خرید کابل برق
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • برای خرید بهترین گوشی میان‌رده بازار چقدر باید هزینه کرد؟
  • فوری؛ خرید و فروش مسکن متوقف شد/ ترکش دلار ۶۰ هزار تومانی، بازار مسکن را فلج کرد
  • توفان بورس و ابهام در بازار ارز / در خرید دلار و سکه احتیاط کنید!