Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، محمد حکمیان، رئیس سازمان بسیج هنرمندان هرمزگان گفت: بیش از ۶۰ اثر از هنرمندان هرمزگانی به دبیرخانه استانی جشنواره فیلم مقاومت رسید که پس از داوری ۴ اثر برتر معرفی شدند.

حکمیان افزود: در بخش نماهنگ اثر نذر حضرت امیر المومنین (ع) به کارگردانی جعفر قاسمی، در بخش فیلم داستانی کوتاه اثر مقاومت ساخته طاهره رحیمی تازیانی، در بخش فیلم بلند اثر خلیل ساخته مهراب بهرامی و در بخش مستند اثر داستانی به روایت مستند ساخته سید محمد طوبالی زاده به جشنواره ملی راه یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: جشنواره ملی فیلم مقاومت اوایل آذرماه امسال در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره فیلم مقاومت سازمان بسیج هنرمندان ساخت فیلم مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۵۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرت هنرمندان ایرانی با پشیمانی؟

مهاجرت هنرمندان هرچند در سال‌های اخیر روند صعودی داشته، اما تصاویر منتشرشده از برخی از آن‌ها نشان می‌دهد که حال و روز چندان خوبی در غربت ندارند.

به گزارش روزیاتو، به این بهانه سراغ چند چهره می‌رویم که این روز‌ها شاید حال و روز چندان خوبی نداشته باشند.

لیلی رشیدی

تاروپود لیلی رشیدی با هنر آمیخته شده چرا که از یک خانواده کاملا هنری متولد شده وحداقل یکی از فرزندان داوود و احترام باید این مسیر را طی می‌کرد. او با «قصه‌های تا به تا» در دهه هفتاد خورشیدی شناخته شد و غالب آثارش هم به همکاری با خاله‌اش یعنی مرضیه برومند برمی‌گردد و مثل او دل در آثار کودک دارد. حالا، اما مدتی‌ست که تصاویری از او در کارگاه نمایشی که برای کودکان در دبی برگزار کرده منتشر می‌شود. به هر حال هنرمند می‌تواند در هر جایی که بخواهد کلا‌س‌های خود را برگزار کند، اما خب لیلی رشیدی شاید می‌توانست تکرار مرضیه برومند در سرزمین خودمان باشد. اما انگار نمی‌شود.

ارژنگ امیرفضلی

آخرین تصویر دیده‌شده از ارژنگ همان ویدئویی‌ست که به تازگی از تورنتو منتشر کرده و با لحن شیرین خود از هزینه‌های سرسام‌آور کانادا تعریف می‌کند. او اکنون در تورنتو راننده تاکسی‌های اینترنتی‌ست و اینطور که می‌گوید به لحاظ درآمد رویه ایده‌آلی را طی نمی‌کند و به مشکلات عدیده‌ای برخورد کرده است. ارژنگ امیرفضلی کار خود را در تلویزیون با برنامه «نوروز ۷۲» به کارگردانی داریوش کاردان، همراه با مهران مدیری و حمید لولایی آغاز کرد و اکنون بیش از سه دهه است که در جامعه هنر شناخته می‌شود، اما شاید روا نباشد که هنرمند پس از سی سال در این وضعیت به سر ببرد.

شبنم فرشادجو

شبنم فرشادجو هم مثل ارژنگ امیرفضلی این روز‌ها در کاناداست. تورنتو یکی از مقاصد مهم ایرانی‌ها برای مهاجرت است و حالا شبنم هم تصمیم گرفته برای گذران زندگی روی به برگزاری کلاس‌های آموزش بازیگری در این شهر بیاورد. فرشادجو در ایران از آن دسته بازیگرانی بود که همواره به تئاتر وفادار بود و تا آخرین روز‌های حضورش هم دست از اجرا نکشید و حالا هم در آن سوی دنیا علاقه‌اش را دنبال می‌کند هر چند که با استعدادی که داشت می‌توانست آثار بیشتری را در ذهن مخاطب ایرانی به یادگار بگذارد.

فریبرز عرب‌نیا

عرب‌نیا نسبت به سایر اسامی کمی زودتر به کانادا هجرت کرد و طبق گفته خودش در آن جا راننده بیمار است. جوان‌اول سینمای ایران در دهه هفتاد پس از همکاری با بزرگترین کارگردانان ایرانی به سمت تلویزیون رفت و با ایفای نقش «مختار ثقفی» تبدیل به یکی از ماندگارترین شخصیت‌های تلویزیونی پس از انقلاب شد. اما چه کسی فکر می‌کرد روزگار و عرب‌نیا اینقدر با هم نسازند؟ او که با موضع‌گیری‌های خاصش همیشه شکل دیگری از هنر را بازتاب می‌داد حالا قرار نیست از قاب هیچ دوربینی دیده شود و احتمالا تنها همان ویدئو‌های منتشر شده در صفحه‌اش تنها ارتباطش با مردم باشد.

ویشکا آسایش

ویشکا آسایش همواره یکی از متفاوت‌ترین هنرمندان ایرانی بوده و از شکل بازی‌اش در آثار سینمایی و تلویزیونی به خوبی می‌توان این نکته را دریافت. او که خواهرزاده مازیار پرتو، کارگردان و فیلمبردار مطرح سینمای ایران است در اواسط دهه هفتاد با بازی در سینمایی ساحره و مجموعه تلویزیونی امام علی (ع) وارد عرصه تصویر شد، اما کارنامه هنری‌اش نشان داد که گزیده‌کاری را ترجیح می‌دهد و احتمالا با کاراکتر «خانم دارابی» در «ورود آقایان ممنوع» در یاد‌ها خواهد ماند. او حالا این روز‌ها را در پاریس می‌گذراند، ورزش می‌کند و شواهد نشان می‌دهد که آرامش را در جای دیگری از کره خاکی برگزیده و علاقه چندانی به حضور جلوی دوربین ندارد.

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه در خیال در قم
  • راهپیمایی هرمزگانی ها در حمایت از حملات سپاه
  • قدرت روشنگری آثار هنری علیه اسرائیل
  • سال گذشته؛ ۱۸ هزار زوج هرمزگانی تسهیلات فرزندآوری دریافت کردند
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • راهیابی اعضا کانون استان بوشهر به جشنواره سرود بسیج
  • مهاجرت هنرمندان ایرانی با پشیمانی؟
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی 
  •  واگذاری بیش از هزار واحد مسکونی به مددجویان هرمزگانی
  • شهرک سینمایی نور